Social media marketing; met miljoenen dagelijkse gebruikers op de verschillende platformen waaronder Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Twitter kun je er niet omheen. Social media marketing moet onderdeel uitmaken van jouw online marketing strategie. Met social media marketing zet jij verschillende platformen in om jouw doelgroep te bereiken op de verschillende momenten in de klantreis. Hiermee kan je inspelen op bereik, overtuiging, actie en loyaliteit.
Om succesvol te zijn op social media heb je een sterke marketingstrategie nodig. THINK zorgt ervoor dat jouw doelgroep bereikt wordt op het juiste platform, met de juiste boodschap.
Denk je dat enkel je website je online visitekaartje is? Niets is minder waar tegenwoordig! Potentiële klanten beginnen hun klantreis al ruim voordat ze je website bezoeken, en die klantreis beperkt zich niet meer tot enkel websites. Je aanwezigheid op sociale platformen is van groot belang; hier kun je inspireren, informeren en aantonen dat jouw product-of dienstenaanbod onderscheidend is.
Benieuwd hoe social media marketing nuttig kan zijn voor jouw bedrijf? We zetten de mogelijkheden graag voor je op rij:
Branding: social media marketing is de ideale kans om jouw merkidentiteit en kernwaarden uit te dragen. Je hebt binnen je content volledig invloed op de uitstraling van je bedrijf en persoonlijke content helpt om binding te krijgen met je doelgroep.
Inspireren en informeren: voordat je potentiële klanten overgaan tot conversie doorlopen ze eerst een hele klantreis. Met inspirerende en informatieve content op social media overtuig je hen van jouw kennis en kunde, wat ze later in de klantreis over de streep kan trekken. Dit soort content vormt het ideale uitgangspunt om een nieuwe en/of bestaande doelgroep mee te bereiken en overtuigen.
Retargeting: in veruit de meeste gevallen zijn er meerdere contactmomenten nodig om je doelgroep te overtuigen en verkopen te realiseren. Met de retargetingmogelijkheden van social media kanalen bereik je je oriënterende klanten opnieuw met aantrekkelijke content die hen verleid om alsnog over te gaan tot actie.
Loyaliteit opbouwen: het onderhouden van contact met jouw doelgroep is belangrijk. Je kunt social media gebruiken om in beeld te blijven, contact te onderhouden en feedback van klanten te vragen. Doe je dit goed, dan bouw je waardevolle loyaliteit op waar je nog lang van zult profiteren.
Meer websiteverkeer: met de juiste strategie leid je social media bezoekers door naar relevante content op je website, waar je ze verder meeneemt in hun klantreis.
Up your sales: al deze voordelen komen samen in één einddoel: meer sales!
Organische social media marketing is onbetaald! Maar je kunt niet zomaar verwachten dat je een groot bereik gaat krijgen door zo maar wat posts online te zetten. Hiervoor is een gestructureerde aanpak nodig. Consistentie en relevantie zijn hier sleutelbegrippen die ervoor zorgen dat jouw doelgroep betrokken is én zal blijven. Ook is hier een sterk staaltje overtuigingskracht voor nodig en een flinke portie authenticiteit.
THINK weet al deze kernelementen zo te balanceren dat jouw doelgroep geïnspireerd en overtuigd wordt en je organische bereik een boost krijgt. Hoe wij dit doen? Met een goed doelgroeponderzoek en een sterke social media strategie!
Om je bereik aanzienlijk te vergroten en een nieuwe doelgroep te bereiken is de inzet van betaalde advertenties van grote waarde. Wij kunnen zeer specifieke doelgroepen targeten met een gerichte boodschap. Ook het opnieuw bereiken van potentiële klanten die al bekend met je zijn is mogelijk, door middel van retargeting advertenties.
Ook voor adverteren geldt dat deze lukraak inzetten zonder achterliggend plan niet het gewenste resultaat op zal leveren. Daarom voeren wij altijd gericht onderzoek uit naar jouw doelgroep, stellen we samen met jou je doelstellingen vast en passen daar de advertentie- en contentstrategie op aan. Alleen zo krijg je de beste ‘bang for the buck’.
Om de social media kanalen succesvol in te zetten in je marketing mix heb je een sterke social media strategie nodig. Bij THINK werken we dan ook altijd vanuit een overkoepelende strategie, zodat de juiste doelgroep voor hen relevante content te zien krijgt, precies op het goede moment. Ben je er klaar voor om jouw doelgroep te inspireren, informeren en overtuigen op deze platformen? Neem dan contact op met THINK om te bespreken hoe we jou kunnen helpen aan die sky high performance!
SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization. In het Nederlands bekend als zoekmachine optimalisatie. Dit is een onderdeel van zoekmachinemarketing waarbij de activiteiten ervoor zorgen dat je website goed vindbaar is in zoekmachines als Google en Bing. De optimalisatie heeft betrekking op techniek, content en autoriteit.
Een uitgebreidere uitleg lees je hieronder:
SEO, oftewel Search Engine Optimization, is een belangrijk proces waarbij de inhoud en techniek van een website worden geoptimaliseerd om hoger te scoren in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Het is een cruciaal onderdeel van digitale marketing, omdat het ervoor zorgt dat je website beter vindbaar is voor potentiële klanten.
Het doel van SEO is om zoekmachines te helpen begrijpen waar je website over gaat en welke informatie relevant is voor gebruikers die bepaalde zoektermen invoeren. Door de inhoud en techniek van je website te optimaliseren, kun je de zoekmachines laten zien dat jouw website de meest relevante informatie bevat voor bepaalde zoektermen.
Er zijn verschillende aspecten van SEO die moeten worden geoptimaliseerd om een website hoger te laten scoren in de zoekresultaten. Enkele belangrijke elementen zijn:
SEO is een continu proces dat regelmatig moet worden bijgewerkt om ervoor te zorgen dat je website hoger blijft scoren in de zoekresultaten. Hoewel het soms wat tijd kan kosten voordat je resultaten ziet, kan het investeren in SEO op de lange termijn bijdragen aan de groei en het succes van je bedrijf.
De gevolgen omvatten de mogelijke opschorting van advertentieaccounts, het niet kunnen uitvoeren van remarketing zonder expliciete toestemming via de cookiemelding, en meer inzicht in data door middel van 'cookieless pings' zelfs als geen cookies worden geaccepteerd.
Google Consent Mode V2 is een wijziging in het cookiebeleid die zorgt voor meer controle over data en de naleving van nieuwe Europese wetgeving (DMA). Het niet naleven kan leiden tot opschorting van advertentiekanalen zoals Google Ads of Meta accounts.
Zeker! Laten we samen inventariseren wat er nodig is om goede resultaten te halen. Daarna verdelen we de werkzaamheden en maken we een strakke planning.
Programmatic Advertising is een geautomatiseerde methode om digitale advertenties te kopen en te verkopen. In plaats van handmatige afspraken en onderhandelingen, maakt programmatic advertising gebruik van software en technologie om advertentieruimte te verhandelen.