Wil je beter gevonden worden dan je concurrenten? Met zoekmachine optimalisatie op niveau bereik je precies dat; met een goede strategie is het echt mogelijk om boven je competitie uit te stijgen en een mooie plek te claimen in de niet-betaalde zoekresultaten van Google, Bing e.a.
Dat wil niet zeggen dat SEO makkelijk is, of snel. Zoekmachineoptimalisatie is als het waden door een dichtbegroeid moeras. Vooruitgang is lastig, de al aanwezige flora en fauna maakt het je niet makkelijk en voordat je het weet verdwaal je. Onderweg krijg je misschien zelfs aanbiedingen van schimmige figuren, die aantrekkelijke shortcuts beloven die dan weer genadeloos bestraft zullen worden in de praktijk. THINK navigeert én zorgt ervoor dat jij er beter uitkomt.
De zoekresultaten van Google bestaan uit twee delen: betaalde zoekresultaten en niet-betaalde zoekresultaten. Wil je snel hoog in de zoekresultaten staan? Dat kan prima behaald worden met een korte sprint: de inzet van betaalde campagnes, ook wel ‘Zoekmachine adverteren (SEA)’ genoemd.
Voor zichtbaarheid in de onbetaalde zoekresultaten volstaat een snel sprintje niet. SEO is een heuse marathon, en de aanhouder wint. Een hoge positie in de niet-betaalde resultaten is in principe voor iedereen bereikbaar, maar houdt er wel rekening mee dat deze race langer zal duren, en je meer concurrenten hebt die mee aan het rennen zijn.
Hoe zorg je er nou voor dat jouw website hoge ogen gooit in de niet-betaalde zoekresultaten? SEO gaat veel verder dan alleen de juiste zoekwoorden gebruiken in je teksten. Google indexeert en beoordeelt alle websites namelijk op honderden rankingfactoren. Het samenspel van al deze factoren bepaalt je rangschikking in de zoekresultaten. Dit klinkt als een complex web, en ja, dat is het ook.
THINK weet de juiste weg hier in te vinden; bij je zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat je website inspeelt op al deze rankingfactoren. En dat wordt weer beloond met hogere posities, waardoor jij beter vindbaar bent.
Zoekmachine optimalisatie doen we niet om Google of Bing te pleasen. Deze platformen zijn er namelijk op gebrand om zoekmachinegebruikers een zo goed mogelijke ervaring te bieden op de sites waar zij belanden. Alleen de beste websites zullen door de zoekmachine voorgeschoteld worden aan de gebruikers.
Het ultieme doel van SEO is dan ook om te zorgen voor een briljante gebruikerservaring. Wij schotelen je je bezoekers een razendsnelle website voor met ijzersterke content, waar zij precies vinden waarvoor zij in eerste plaats naar de zoekmachine toe kwamen.
Werk je aan zoekmachine optimalisatie? Dan heb je verstand van zaken nodig. Waar je met advertenties gemakkelijk zichtbaarheid kunt ‘kopen’, zul je in de niet-betaalde resultaten van goede huize moeten komen met een strategie voor de langere termijn.
Een goed begin is het halve werk en daarom starten we graag met een stevige basis. Tijdens een kick off meeting bespreken we de doelstellingen van jouw bedrijf, waarna we aan de slag gaan met een analyse van je website en je huidige posities. Wat doe je al goed, en waar gaat het nog goed mis? Ook onderzoeken we in deze fase je concurrentie en je doelgroep(en). Op basis hiervan bepalen we de juiste zoekwoorden en stemmen we de SEO strategie af op jouw doelstellingen. Vanuit een stevige analyse ontstaat zo een bruikbaar en concreet actieplan.
In ons plan zijn drie grote pijlers opgenomen die essentieel zijn om goed te ranken in de zoekmachines. De heilige drie-eenheid van SEO als het ware: content, techniek en online autoriteit.
Je hebt namelijk aantrekkelijke content nodig die aansluit op je doelgroep én de fase van de klantreis waar ze zich in bevinden. Tegelijkertijd is de technische staat van je website onmisbaar voor een prettige gebruikerservaring. Werkt je website op dit front niet mee, dan haken bezoekers voortijdig af, gegarandeerd. Ze zijn immers zo weer terug in de zoekresultaten, waar ze dan een partij vinden die zijn zaken wel op orde heeft. Tenslotte zijn verwijzingen vanuit externe websites voor Google een enorm belangrijk signaal. Deze verwijzingen van anderen kun je zien als de ultieme reclame voor jouw website: hier valt blijkbaar wat te halen.
THINK zorgt ervoor dat de heilige drie-eenheid op jouw website helemaal in orde is. We blijven net zo lang voor je doorpezen tot het gewenste resultaat bereikt is, of daar nou weken, maanden of jaren voor nodig zijn.
Een zoekmachine optimalisatie bureau inschakelen? THINK is een online marketing bureau met een stevige portie kennis en ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Daarbij hebben we minstens zoveel kennis van zoekmachine adverteren (SEA), social media marketing en contentmarketing. Met al deze kennis in huis weten we precies wanneer je welk kanaal inzet en zorgen we voor de beste mix om voor jou een een optimale online zichtbaarheid te realiseren en waardevolle leads binnen te halen.
Lastig om goed vindbaar te zijn in de niet-betaalde zoekresultaten van Google? Bring it on! We helpen je graag om beter zichtbaar te worden bij je potentiële klanten. Neem contact op met een SEO-expert en leg je uitdaging aan ons voor.
Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.
Natuurlijk is dit afhankelijk van de benodigde inzet van online marketing. Belangrijke factoren die de kosten van online marketing bepalen zijn hoe sterk de beschikbare middelen zijn zoals website en online autoriteit. Maar ook de naamsbekendheid en concurrentie spelen een rol. Daarnaast hangt het ook af van wat je doelstelling is en hoeveel van het werk je zelf op kan pakken. Wij kijken graag samen met je naar deze zaken en kunnen dan een inschatting maken van de benodigde investering die nodig is om je online marketing doelstellingen te realiseren.
Waar je zelf vast over na kan denken; wat mag een verkoop, contactmoment of nieuwe klant kosten? En hoeveel wil ik die per maand hebben?
Om een vliegende start met online marketing te maken heeft THINK Start Smart ontwikkeld. Ook slim starten met online marketing?
THINK helpt bedrijven en organisaties met employer branding en vacature marketing. Heb je veel openstaande vacatures en is het moeilijk om deze in te vullen? Laat je voldoende aan je doelgroep zien waarom je een interessante werkgever bent? Wij kunnen je hiermee helpen! Daarnaast kunnen we met online campagnes potentiële kandidaten rechtstreeks bereiken. Ben je HR Manager en kun je hier hulp bij gebruiken? Lees dan over de aanpak van THINK Recruitment marketing.
Programmatic Advertising is een geautomatiseerde methode om digitale advertenties te kopen en te verkopen. In plaats van handmatige afspraken en onderhandelingen, maakt programmatic advertising gebruik van software en technologie om advertentieruimte te verhandelen.
ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.