De sleutel tot precisie: gericht online adverteren met SBI-codes

De sleutel tot precisie: gericht online adverteren met SBI-codes

Carli

Online marketeer

Gericht adverteren, dat is toch wat elke ondernemer, directeur of marketingmanager wil. Elke euro moet ten slotte bijdragen aan je bedrijfsdoelstellingen: meer omzet, betere zichtbaarheid of een sterkere positie in de markt. Wij hebben met een van de nieuwste technologieën de sleutel tot precisie: online adverteren met SBI-codes! Benieuwd wat het is en welke voordelen dit biedt? Lees het in deze blog.

Hoe werkt targeting met SBI-codes?

Met branche-indelingen van de Kamer van Koophandel, oftewel SBI-codes, kun je campagnes opzetten die specifiek gericht zijn op eigenaren en management binnen een bepaalde sector. Denk aan bedrijven in de logistiek en transport, retail of bouw en vastgoed. Dit werkt niet alleen op LinkedIn, maar ook op Meta (Facebook en Instagram). Zo zijn de volgende methoden mogelijk:

  • Alleen managers en eigenaren in de logistieke sector bereiken

  • Je boodschap verder verfijnen op basis van subcategorieën, distributiecentra, magazijnbeheer, e-commercebedrijven, supermarkten, aannemers of architectenbureaus

  • Specifieke communicatie per doelgroep inzetten: voordelen die aantrekkelijk zijn voor e-commercebedrijven versus magazijnbeheerders

Het resultaat? Je bereikt alleen de mensen die er echt toe doen.

Targeting met SBI-codes biedt dus vele voordelen. Wij hebben ze voor je op een rij gezet.

De 7 voordelen van targeting met SBI-codes

  1. Target gericht

  • Bereik alleen eigenaren en management in specifieke B2B-sectoren.

  • Verfijn op basis van SBI-codes, regio, inkomen, en andere externe data.

  1. Bespaar kosten

  • Alleen relevante doelgroepen worden bereikt, minder verspilling dus!

  • Lagere kosten per klik dankzij hogere relevantie.


  1. Zet breed in

  • Targeting met SBI-codes werkt op diverse platforms zoals Meta (Facebook, Instagram) en LinkedIn.

  1. Communiceer de juiste boodschap

  • Pas je boodschap aan op subgroepen binnen dezelfde branche.

  1. Meetbaar succes

  • Door data-analyse worden betere inzichten en optimalisatie van campagnes doorgevoerd.

  1. Toekomstgericht adverteren

  • Met deze manier van adverteren onderscheidt je je in een concurrerende markt.

De THINK werkwijze voor targeting met SBI-codes

Met deze aanpak kan elke ondernemer precies de juiste mensen bereiken, zijn budget effectiever inzetten en zijn boodschap krachtiger overbrengen. Een verhaal dat ondernemers inspireert om marketing opnieuw uit te vinden. Om erachter te komen wat werkt voor jou, hanteren we drie stappen. 

Stap 1: Start met een testcampagne

In de eerste 3 maanden richten we ons op de SEE- en THINK-fase. Je merk wordt zichtbaar en je leert welke kanalen en boodschappen het meest effectief zijn.

Stap 2: Analyseer en optimaliseer

Aan het einde van de testcampagne krijg je inzicht in welke strategie het beste werkt. Wil je verder? Kies dan voor een verlenging om ook de DO-fase te bewerken met activatiecampagnes.

Stap 3: Schaal op naar succes!

Met de resultaten van de testcampagne ontwikkelen we een schaalbare strategie die past bij jouw doelen.

Extra optie: Verleng de campagne met 3 maanden om activatie-elementen toe te voegen en de DO-fase optimaal te benutten.

Met bovenstaande stappen ben je al tijdens de testcampagne zichtbaar en bouw je direct aan je branding! Je investeert dus direct in de groei van je merk.

Voorbeeld uit de praktijk: Doelgroepactivatie voor Profoto

Om kwalitatieve aanmeldingen te realiseren voor dit Profoto event, heeft THINK Instagram-campagnes ingericht met SBI-targeting om specifiek professionele fotografen te targeten.

Benieuwd naar het resultaat?

Lees het hier

Benieuwd naar de mogelijkheden voor gericht adverteren?

Waar je vroeger afzonderlijke deals moest maken met uitgevers en platforms, voeg je nu eenvoudig externe datafilters toe aan je campagnes. Naast SBI-codes kun je het zelfs nog verder verfijnen met gegevens zoals WOZ-waarde, inkomen, type woning en interesses. Kortom, zeker de moeite waard om eens over na te denken.

Wil je weten hoe je jouw doelgroep gericht kunt bereiken en je marketingbudget effectiever kunt inzetten? Bij THINK hebben we de kennis en ervaring om dit voor jouw bedrijf te realiseren. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen bekijken we hoe jij je marketing naar een hoger niveau tilt met deze innovatieve aanpak.

→ Laten we samen jouw ideale doelgroep bereiken. Neem direct contact met ons op!

Ook interessant om te lezen