Demy
Online marketeer
Jongeren bereiken met de juiste boodschap is een vak apart. Ze scrollen razendsnel door hun feeds, slaan advertenties zonder aarzelen over en zijn vaak lastig direct te targeten. TEJO Nederland vroeg ons om hulp bij de promotie van het How Do You Do? Festival, terwijl ze tegelijkertijd hun naamsbekendheid wilden vergroten in regio Breda.
Onze uitdaging? De juiste doelgroepen op het juiste moment activeren. We ontwikkelden een slimme, datagedreven social media strategie en zetten campagnes op via Meta (Instagram & Facebook) en TikTok. Door strategische doelgroepsegmentatie en slimme optimalisaties behaalden we maximale impact.
TEJO en het HDYD Festival goed op de kaart gezet in regio Breda
Per doelgroep de juiste boodschap, met maximale impact
Slimme targeting en continue optimalisatie zorgden voor het beste bereik en resultaat.
Het doel van TEJO is om de mentale gezondheid van jongeren tussen de 10 en 20 jaar te herstellen en te versterken.
Dit doen ze door gratis, laagdrempelige en preventieve professionele ondersteuning te bieden in de TEJO-huizen.
Ik ben heel blij met hoe Think Online ons geholpen heeft. Ze dachten strategisch erg goed mee. En we hebben - ondanks een beperkt mediabudget - aan de vele reacties gemerkt dat we mooie resultaten hebben geboekt.
TEJO wilde twee vliegen in één klap slaan:
1. Het How Do You Do? Festival boosten onder jongeren.
2. Meer bekendheid voor TEJO bij zowel jongeren als ouders en zorgprofessionals.
Klinkt als een leuke uitdaging, toch? Maar hier kwam de tricky part: jongeren van 16-24 jaar bereiken via social media is niet zo simpel als een paar advertenties live zetten. Meta en TikTok hebben strenge targetingregels voor jongeren onder de 18, dus zomaar "jongeren targeten" was geen optie. En dan was er nog de secundaire doelgroep: ouders en zorgprofessionals, die we op een heel andere manier moesten aanspreken.
Hoe wij dit aanpakten? Door slim om de beperkingen heen te werken. We analyseerden waar jongeren wél actief zijn, hoe we indirect konden targeten en hoe we de kracht van hun ouders en zorgnetwerk konden inzetten. Zo bouwden we een strategie die niet alleen creatief, maar ook superdoeltreffend was.
Met een mix van Meta (Instagram & Facebook) en TikTok hebben we een strategie neergezet die alle doelgroepen op het juiste moment aansprak. Geen standaard “we gooien er een advertentie tegenaan”-aanpak, maar een slimme opzet waarin we budget en boodschappen strategisch verdeelden:
Om maximale impact te maken, splitsten we de campagnes op in drie heldere doelgroepen:
Campagnes laten draaien en achteroverleunen? No way. We zaten er bovenop met data-gedreven optimalisaties:
Met een slimme strategie en gerichte optimalisaties zorgden we ervoor dat TEJO en het How Do You Do? Festival bij de juiste mensen in beeld kwamen – en bleven.
verdeeld over alle kanalen
671.541 bereikte personen en 2.210 klikken – een top kanaal voor jongeren.
CTR van 2,38%, wat ruim boven het platformgemiddelde ligt.
CTR van 1,53%, een sterke engagement bij deze doelgroep.
Deze campagne liet glashelder zien dat de juiste boodschap, op het juiste platform, voor de juiste doelgroep het verschil maakt. Door slim om de targetingbeperkingen heen te werken en continu te optimaliseren, haalden we maximale impact uit het budget.
De samenwerking met TEJO? Top. Korte lijnen, snel schakelen en een gezamenlijk doel: zoveel mogelijk jongeren helpen. Om die impact vast te houden, hebben we een adviesrapport samengesteld met concrete verbeterpunten en strategische aanbevelingen. Denk aan nog slimmer inzetten van TikTok, eerder starten met campagnes en nog scherper targeten.
Wil je jouw event, merk of organisatie bij de juiste mensen onder de aandacht brengen? Wij helpen je met slimme social campagnes die niet alleen bereik genereren, maar ook écht iets opleveren.
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.
We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.
Hoewel UX en UI nauw met elkaar verbonden zijn, zijn het verschillende concepten:
UX (User Experience):
Richt zich op de algehele ervaring die een gebruiker heeft bij het interactieproces met een product, systeem of dienst.
Het gaat om het begrijpen van de behoeften, doelen en gedrag van de gebruiker, en het ontwerpen van een product dat nuttig, bruikbaar en wenselijk is.
UX omvat aspecten zoals gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, informatiearchitectuur en gebruikeronderzoek.
UI (User Interface):
Richt zich op de visuele aspecten van een product, zoals de lay-out, typografie, kleuren en iconen.
Het gaat om het ontwerpen van een interface die esthetisch aantrekkelijk en gemakkelijk te gebruiken is.
UI is het deel waar de gebruiker daadwerkelijk mee in contact komt.
Kort gezegd:
UX gaat over de algehele ervaring, terwijl UI gaat over de visuele presentatie.
UX is de basis, en UI is de manier waarop die basis wordt gepresenteerd.
Andere veel gestelde vragen zijn:
Wat is het belang van UX?
Hoe meet je de kwaliteit van UX?
Wat zijn de belangrijkste UX-principes?
Wat is het verschil tussen CX en UX?
Het kiezen van de juiste zoekwoorden is de sleutel tot een succesvolle SEA-campagne. Begin met het achterhalen van de termen die jouw doelgroep gebruikt bij het zoeken naar jouw producten of diensten. Denk aan specifieke productnamen, oplossingen voor problemen of voordelen die je biedt.
Gebruik tools zoals Google Keyword Planner om zoekvolumes en concurrentie te analyseren. Focus niet alleen op populaire zoektermen, maar ook op long-tail zoekwoorden. Deze langere, specifiekere zoekopdrachten hebben vaak een hogere conversieratio omdat ze beter aansluiten op de intentie van de zoeker.
Vergeet ook niet om negatieve zoekwoorden toe te voegen. Hiermee voorkom je dat je advertenties verschijnen op irrelevante zoekopdrachten, waardoor je verspilling van advertentiebudget tegengaat.
Blijf je zoekwoorden regelmatig evalueren en optimaliseren op basis van de prestaties van je campagnes. Zo speel je in op veranderend zoekgedrag en haal je het maximale uit je advertenties.
Meer weten over hoe je zoekwoorden optimaal inzet voor SEA? Ontdek onze aanpak en haal het meeste uit je campagnes!
Een op maat gemaakte online marketingstrategie is essentieel omdat elk bedrijf uniek is en specifieke doelstellingen, doelgroepen en marktposities heeft. Een generieke aanpak voldoet vaak niet aan de specifieke behoeften van een organisatie. Door een strategie te ontwikkelen die is afgestemd op de unieke kenmerken van een bedrijf, kunnen marketinginspanningen effectiever worden ingezet, wat leidt tot een hoger rendement op investering.
Bovendien stelt een op maat gemaakte strategie een bedrijf in staat om flexibel in te spelen op marktveranderingen en concurrentie, waardoor het concurrentievoordeel wordt behouden of vergroot. Bij THINK geloven we in een bewezen aanpak op maat, afgestemd op jouw bedrijf en doelstellingen.
Wil je meer leren over online marketingstrategieën? Lees onze blog: Een krachtige B2B-merkstrategie: zo maak je jouw merk onweerstaanbaar!
Veel marketingcampagnes zijn gericht op de Do fase (aankoopfase in de klantreis). In deze fase heb je veel kans omdat er een koopbehoefte is. Echter is er ook meer concurrentie. Daarom is het belangrijk om ook in de eerdere fasen van de klant reis als de See en Think fase (orientatie en overweging) aanwezig te zijn om alvast een band met de prospect op te bouwen. Leer er meer over in dit artikel over het See, Think, Do, Care model.