Demy
Online marketeer
Jongeren bereiken met de juiste boodschap is een vak apart. Ze scrollen razendsnel door hun feeds, slaan advertenties zonder aarzelen over en zijn vaak lastig direct te targeten. TEJO Nederland vroeg ons om hulp bij de promotie van het How Do You Do? Festival, terwijl ze tegelijkertijd hun naamsbekendheid wilden vergroten in regio Breda.
Onze uitdaging? De juiste doelgroepen op het juiste moment activeren. We ontwikkelden een slimme, datagedreven social media strategie en zetten campagnes op via Meta (Instagram & Facebook) en TikTok. Door strategische doelgroepsegmentatie en slimme optimalisaties behaalden we maximale impact.
TEJO en het HDYD Festival goed op de kaart gezet in regio Breda
Per doelgroep de juiste boodschap, met maximale impact
Slimme targeting en continue optimalisatie zorgden voor het beste bereik en resultaat.
Het doel van TEJO is om de mentale gezondheid van jongeren tussen de 10 en 20 jaar te herstellen en te versterken.
Dit doen ze door gratis, laagdrempelige en preventieve professionele ondersteuning te bieden in de TEJO-huizen.
Ik ben heel blij met hoe Think Online ons geholpen heeft. Ze dachten strategisch erg goed mee. En we hebben - ondanks een beperkt mediabudget - aan de vele reacties gemerkt dat we mooie resultaten hebben geboekt.
TEJO wilde twee vliegen in één klap slaan:
1. Het How Do You Do? Festival boosten onder jongeren.
2. Meer bekendheid voor TEJO bij zowel jongeren als ouders en zorgprofessionals.
Klinkt als een leuke uitdaging, toch? Maar hier kwam de tricky part: jongeren van 16-24 jaar bereiken via social media is niet zo simpel als een paar advertenties live zetten. Meta en TikTok hebben strenge targetingregels voor jongeren onder de 18, dus zomaar "jongeren targeten" was geen optie. En dan was er nog de secundaire doelgroep: ouders en zorgprofessionals, die we op een heel andere manier moesten aanspreken.
Hoe wij dit aanpakten? Door slim om de beperkingen heen te werken. We analyseerden waar jongeren wél actief zijn, hoe we indirect konden targeten en hoe we de kracht van hun ouders en zorgnetwerk konden inzetten. Zo bouwden we een strategie die niet alleen creatief, maar ook superdoeltreffend was.
Met een mix van Meta (Instagram & Facebook) en TikTok hebben we een strategie neergezet die alle doelgroepen op het juiste moment aansprak. Geen standaard “we gooien er een advertentie tegenaan”-aanpak, maar een slimme opzet waarin we budget en boodschappen strategisch verdeelden:
Om maximale impact te maken, splitsten we de campagnes op in drie heldere doelgroepen:
Campagnes laten draaien en achteroverleunen? No way. We zaten er bovenop met data-gedreven optimalisaties:
Met een slimme strategie en gerichte optimalisaties zorgden we ervoor dat TEJO en het How Do You Do? Festival bij de juiste mensen in beeld kwamen – en bleven.
verdeeld over alle kanalen
671.541 bereikte personen en 2.210 klikken – een top kanaal voor jongeren.
CTR van 2,38%, wat ruim boven het platformgemiddelde ligt.
CTR van 1,53%, een sterke engagement bij deze doelgroep.
Deze campagne liet glashelder zien dat de juiste boodschap, op het juiste platform, voor de juiste doelgroep het verschil maakt. Door slim om de targetingbeperkingen heen te werken en continu te optimaliseren, haalden we maximale impact uit het budget.
De samenwerking met TEJO? Top. Korte lijnen, snel schakelen en een gezamenlijk doel: zoveel mogelijk jongeren helpen. Om die impact vast te houden, hebben we een adviesrapport samengesteld met concrete verbeterpunten en strategische aanbevelingen. Denk aan nog slimmer inzetten van TikTok, eerder starten met campagnes en nog scherper targeten.
Wil je jouw event, merk of organisatie bij de juiste mensen onder de aandacht brengen? Wij helpen je met slimme social campagnes die niet alleen bereik genereren, maar ook écht iets opleveren.
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization. In het Nederlands bekend als zoekmachine optimalisatie. Dit is een onderdeel van zoekmachinemarketing waarbij de activiteiten ervoor zorgen dat je website goed vindbaar is in zoekmachines als Google en Bing. De optimalisatie heeft betrekking op techniek, content en autoriteit.
Een uitgebreidere uitleg lees je hieronder:
SEO, oftewel Search Engine Optimization, is een belangrijk proces waarbij de inhoud en techniek van een website worden geoptimaliseerd om hoger te scoren in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Het is een cruciaal onderdeel van digitale marketing, omdat het ervoor zorgt dat je website beter vindbaar is voor potentiële klanten.
Het doel van SEO is om zoekmachines te helpen begrijpen waar je website over gaat en welke informatie relevant is voor gebruikers die bepaalde zoektermen invoeren. Door de inhoud en techniek van je website te optimaliseren, kun je de zoekmachines laten zien dat jouw website de meest relevante informatie bevat voor bepaalde zoektermen.
Er zijn verschillende aspecten van SEO die moeten worden geoptimaliseerd om een website hoger te laten scoren in de zoekresultaten. Enkele belangrijke elementen zijn:
SEO is een continu proces dat regelmatig moet worden bijgewerkt om ervoor te zorgen dat je website hoger blijft scoren in de zoekresultaten. Hoewel het soms wat tijd kan kosten voordat je resultaten ziet, kan het investeren in SEO op de lange termijn bijdragen aan de groei en het succes van je bedrijf.
Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.
THINK adviseert Cookiebot als CMP omdat het goed samenwerkt met de ontwikkelingen rondom Google Consent Mode V2.
Veel marketingcampagnes zijn gericht op de Do fase (aankoopfase in de klantreis). In deze fase heb je veel kans omdat er een koopbehoefte is. Echter is er ook meer concurrentie. Daarom is het belangrijk om ook in de eerdere fasen van de klant reis als de See en Think fase (orientatie en overweging) aanwezig te zijn om alvast een band met de prospect op te bouwen. Leer er meer over in dit artikel over het See, Think, Do, Care model.
De gevolgen omvatten de mogelijke opschorting van advertentieaccounts, het niet kunnen uitvoeren van remarketing zonder expliciete toestemming via de cookiemelding, en meer inzicht in data door middel van 'cookieless pings' zelfs als geen cookies worden geaccepteerd.