ONLINE CONCURRENTIEANALYSE:
HOE STA JIJ ERVOOR?

Een online concurrentieanalyse geeft veel strategisch marketing inzicht. Wat doen mijn concurrenten allemaal online? En hoe is het gesteld met de online aanwezigheid van jouw bedrijf of organisatie? Om die vragen goed te kunnen beantwoorden heb je ook inzicht nodig in de online aanwezigheid van de concurrentie.

WIE ZIJN JE ONLINE CONCURRENTEN?

Om een goede concurrentieanalyse uit te voeren, is het belangrijk om te weten wie je online concurrenten zijn. Kruip in de huid van bestaande- en van potentiƫle klanten en ga op zoek in Google en op social media. Dit zou iedere ondernemer, marketing manager, sales manager of business development verantwoordelijke eigenlijk regelmatig moeten doen.

Weet je wie je concurrenten zijn? Dat is een goed begin! Maar dan komen de echt interessante vragen. Think Online kan deze met een concurrentieanalyse voor je beantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Waarom staat mijn concurrent altijd bovenaan in Google en ik niet?

  • Ik lanceer een nieuw product, hoe zet ik deze online goed in de markt?

  • Welke zoekwoorden werken voor mijn concurrenten goed en moet ik ook inzetten?

  • Wat maakt het social media kanaal van mijn concurrent succesvol?

  • Wat voor advertenties zetten mijn concurrenten in?

INTAKE, ANALYSE EN ADVIES

Een concurrentieanalyse van Think Online gaat als volgt in zijn werk:

  • INTAKE

    We leren je bedrijf graag wat beter kennen voor we aan de slag gaan. We bespreken wat je verkoopt, waarom dat interessant is voor de doelgroep, wie volgens jou de belangrijkste concurrenten zijn en wat zij volgens jou goed of minder goed doen.

  • ANALYSE

    Think Online gaat op onderzoek uit. Komen we nog andere belangrijke online concurrenten tegen? Van de belangrijkste concurrenten onderzoeken we de online aanwezigheid op verschillende punten. We vergelijken dit ook met jouw online aanwezigheid.

  • ADVIES

    Het resultaat is een adviesrapport vol met kansen, tips en advies om online beter te gaan presteren dan je concurrentie.

CONCURRENTIEANALYSE VAN THINK ONLINE

Het adviesrapport bevat altijd de volgende onderdelen:

  • Wie je belangrijkste online concurrenten zijn;

  • Op welke zoekwoorden je concurrenten in Google worden gevonden;

  • Waarom je concurrenten goed (of minder goed) scoren in Google;

  • Waar je concurrenten online adverteren en met welke inhoud;

  • Of je concurrenten gebruik maken van een contentstrategie en wat je daarvan kunt leren;

  • Wat je concurrenten goed (of minder goed) doen op sociale media;

  • Hoe jij het doet ten opzichte van je concurrenten en waar je online kansen liggen.

WIL JIJ JE ONLINE CONCURRENTIE IN KAART BRENGEN?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken voor een online concurrentieanalyse. Zo zorg je voor een stevige basis voor je online marketingstrategie!

Neem contact op