SOCIAL MEDIA MARKETING

Bereik jouw doelgroep op het juiste platform, met de juiste boodschap

Dagelijks miljoenen gebruikers op verschillende platformen

Dagelijks zijn er miljoenen gebruikers actief op verschillende platformen waaronder TikTok, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube en Twitter. Je kunt er dus niet meer om heen: social media marketing moet onderdeel uitmaken van jouw online marketing strategie.

Met social media marketing zet jij verschillende platformen in om jouw doelgroep te bereiken op verschillende momenten in de klantreis. Hiermee kan je inspelen op bereik, overtuiging, actie en loyaliteit.

Om succesvol te zijn op social media heb je een sterke marketingstrategie nodig. THINK zorgt ervoor dat jouw doelgroep bereikt wordt op het juiste platform, met de juiste boodschap.

Wat kan social media voor jou betekenen?

Potentiële klanten beginnen hun klantreis al ruim voordat ze je website bezoeken. Je aanwezigheid op sociale platformen is daarom van groot belang: hier kun je inspireren, informeren en aantonen dat jouw product-of dienstenaanbod onderscheidend is.

Branding

Help je merkidentiteit te versterken en zichtbaar te blijven bij jouw doelgroep. Creëer een herkenbaar imago door consistente en authentieke content.

Inspireren en informeren

Deel waardevolle content die jouw publiek inspireert en informeert. Denk aan tips, trends, successen of exclusieve inzichten binnen jouw branche.

Retargeting

Bereik potentiële klanten die al eerder interesse hebben getoond via gerichte advertenties. Zo blijf je top-of-mind en vergroot je de kans op conversie.

Loyaliteit opbouwen

Bouw een band met je volgers op door interactie en betrokkenheid te tonen. Dit versterkt de klantrelatie en moedigt herhaalaankopen aan.

Meer websiteverkeer

Strategische links in posts of advertenties leiden bezoekers naar jouw website. Dit vergroot niet alleen je bereik maar ook de kans op conversies.

Up your sales!

Zet social media in als verkoopkanaal. Door promoties, productlanceringen of limited offers te delen, stimuleer je directe aankopen.

MEER HALEN UIT JOUW SOCIAL MEDIA KANALEN?

Wij zorgen ervoor dat jij jouw doelgroep bereikt op het juiste platform met de juiste boodschap!

Neem contact op

Hoe kun je social media marketing inzetten?

Organische social media marketing

Organische social media marketing is gratis in gebruik. Maar je kunt niet zomaar verwachten dat je een groot bereik gaat krijgen door zo maar wat posts online te zetten.

Hiervoor is een gestructureerde aanpak nodig. Consistentie en relevantie zijn hier sleutelbegrippen die ervoor zorgen dat jouw doelgroep betrokken is én zal blijven. Ook is hier een sterk staaltje overtuigingskracht voor nodig en een flinke portie authenticiteit. 

THINK weet al deze kernelementen zo te balanceren dat jouw doelgroep geïnspireerd en overtuigd wordt en je organische bereik een boost krijgt. Hoe wij dit doen? Met een goed doelgroeponderzoek en een sterke social media strategie!

Hoe inspelen op SGE?

Betaalde social media marketing

Om je bereik aanzienlijk te vergroten en een nieuwe doelgroep te bereiken is de inzet van betaalde advertenties van grote waarde. Wij kunnen zeer specifieke doelgroepen targeten met een gerichte boodschap.

Ook het opnieuw bereiken van potentiële klanten die al bekend met je zijn is mogelijk, door middel van retargeting advertenties. 

Voor adverteren geldt, net als bij je organische kanalen, het lukraak inzetten zonder achterliggend plan niet het gewenste resultaat op zal leveren. Daarom voeren wij altijd gericht onderzoek uit naar jouw doelgroep, stellen we samen met jou je doelstellingen vast en passen daar de advertentie- en contentstrategie op aan.

Jouw social media strategie met THINK

Wil jij aan de slag met een sterke social media strategie? En ben je er klaar voor om jouw doelgroep te inspireren, informeren en overtuigen op deze platformen?

Neem dan contact op met THINK om te bespreken hoe we jou kunnen helpen aan die sky high performance!

Direct aan de slag!

Cases

Veelgestelde vragen

THINK adviseert Cookiebot als CMP omdat het goed samenwerkt met de ontwikkelingen rondom Google Consent Mode V2.

SEO en SEA hebben hetzelfde doel; online vindbaarheid verbeteren, maar werken compleet anders:

  • SEO (Search Engine Optimization): Langetermijnstrategie waarbij je je website optimaliseert voor organische zoekresultaten via content, techniek en linkbuilding.

  • SEA (Search Engine Advertising): Betaalde advertenties via platforms zoals Google Ads, waarmee je direct bovenaan in de zoekresultaten verschijnt.

SEO kost tijd, maar levert duurzame resultaten op. SEA levert directe zichtbaarheid, maar je betaalt per klik. De slimste aanpak? Een combinatie van beide voor zowel korte als lange termijn succes.

Benieuwd hoe SEO en SEA samenhangen? Lees onze blog: Hoger in Google, kies je voor SEO of SEA?

Om je doelgroep effectief te bereiken met content, is het belangrijk om te begrijpen wie je doelgroep is en welke behoeften en interesses ze hebben. Door waardevolle en relevante content te creëren die inspeelt op deze behoeften, kun je hun aandacht trekken en vasthouden. Het gebruik van verschillende contentvormen, zoals blogs, video's en social media berichten, kan helpen om je boodschap op diverse manieren over te brengen.

Daarnaast is het inzetten van gerichte online campagnes een effectieve manier om je content op het juiste moment bij de juiste mensen te krijgen. Ervoor zorgen dat jouw content gezien wordt door de mensen die er toe doen.

Wil jij jouw doelgroep beter bereiken met sterke en relevante content? Ontdek hoe je effectieve contentstrategieën inzet en je online zichtbaarheid vergroot. Lees meer over onze aanpak!

Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.

Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?

Social media marketing is essentieel voor het vergroten van merkbekendheid, het stimuleren van klantbetrokkenheid en het genereren van leads. Door actief aanwezig te zijn op platforms zoals LinkedIn, Instagram en Facebook, kun je direct communiceren met je doelgroep, feedback ontvangen en een community opbouwen rondom je merk.

Effectieve social media strategieën kunnen leiden tot hogere conversieratio's en een sterker merkimago. Door waardevolle content te delen en in te spelen op actualiteiten, zorg je ervoor dat je doelgroep betrokken blijft bij je merk.