Social media marketing; met miljoenen dagelijkse gebruikers op de verschillende platformen waaronder Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Twitter kun je er niet omheen. Social media marketing moet onderdeel uitmaken van jouw online marketing strategie. Met social media marketing zet jij verschillende platformen in om jouw doelgroep te bereiken op de verschillende momenten in de klantreis. Hiermee kan je inspelen op bereik, overtuiging, actie en loyaliteit.
Om succesvol te zijn op social media heb je een sterke marketingstrategie nodig. THINK zorgt ervoor dat jouw doelgroep bereikt wordt op het juiste platform, met de juiste boodschap.
Denk je dat enkel je website je online visitekaartje is? Niets is minder waar tegenwoordig! Potentiële klanten beginnen hun klantreis al ruim voordat ze je website bezoeken, en die klantreis beperkt zich niet meer tot enkel websites. Je aanwezigheid op sociale platformen is van groot belang; hier kun je inspireren, informeren en aantonen dat jouw product-of dienstenaanbod onderscheidend is.
Benieuwd hoe social media marketing nuttig kan zijn voor jouw bedrijf? We zetten de mogelijkheden graag voor je op rij:
Branding: social media marketing is de ideale kans om jouw merkidentiteit en kernwaarden uit te dragen. Je hebt binnen je content volledig invloed op de uitstraling van je bedrijf en persoonlijke content helpt om binding te krijgen met je doelgroep.
Inspireren en informeren: voordat je potentiële klanten overgaan tot conversie doorlopen ze eerst een hele klantreis. Met inspirerende en informatieve content op social media overtuig je hen van jouw kennis en kunde, wat ze later in de klantreis over de streep kan trekken. Dit soort content vormt het ideale uitgangspunt om een nieuwe en/of bestaande doelgroep mee te bereiken en overtuigen.
Retargeting: in veruit de meeste gevallen zijn er meerdere contactmomenten nodig om je doelgroep te overtuigen en verkopen te realiseren. Met de retargetingmogelijkheden van social media kanalen bereik je je oriënterende klanten opnieuw met aantrekkelijke content die hen verleid om alsnog over te gaan tot actie.
Loyaliteit opbouwen: het onderhouden van contact met jouw doelgroep is belangrijk. Je kunt social media gebruiken om in beeld te blijven, contact te onderhouden en feedback van klanten te vragen. Doe je dit goed, dan bouw je waardevolle loyaliteit op waar je nog lang van zult profiteren.
Meer websiteverkeer: met de juiste strategie leid je social media bezoekers door naar relevante content op je website, waar je ze verder meeneemt in hun klantreis.
Up your sales: al deze voordelen komen samen in één einddoel: meer sales!
Organische social media marketing is onbetaald! Maar je kunt niet zomaar verwachten dat je een groot bereik gaat krijgen door zo maar wat posts online te zetten. Hiervoor is een gestructureerde aanpak nodig. Consistentie en relevantie zijn hier sleutelbegrippen die ervoor zorgen dat jouw doelgroep betrokken is én zal blijven. Ook is hier een sterk staaltje overtuigingskracht voor nodig en een flinke portie authenticiteit.
THINK weet al deze kernelementen zo te balanceren dat jouw doelgroep geïnspireerd en overtuigd wordt en je organische bereik een boost krijgt. Hoe wij dit doen? Met een goed doelgroeponderzoek en een sterke social media strategie!
Om je bereik aanzienlijk te vergroten en een nieuwe doelgroep te bereiken is de inzet van betaalde advertenties van grote waarde. Wij kunnen zeer specifieke doelgroepen targeten met een gerichte boodschap. Ook het opnieuw bereiken van potentiële klanten die al bekend met je zijn is mogelijk, door middel van retargeting advertenties.
Ook voor adverteren geldt dat deze lukraak inzetten zonder achterliggend plan niet het gewenste resultaat op zal leveren. Daarom voeren wij altijd gericht onderzoek uit naar jouw doelgroep, stellen we samen met jou je doelstellingen vast en passen daar de advertentie- en contentstrategie op aan. Alleen zo krijg je de beste ‘bang for the buck’.
Om de social media kanalen succesvol in te zetten in je marketing mix heb je een sterke social media strategie nodig. Bij THINK werken we dan ook altijd vanuit een overkoepelende strategie, zodat de juiste doelgroep voor hen relevante content te zien krijgt, precies op het goede moment. Ben je er klaar voor om jouw doelgroep te inspireren, informeren en overtuigen op deze platformen? Neem dan contact op met THINK om te bespreken hoe we jou kunnen helpen aan die sky high performance!
Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!
Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.
THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse
Natuurlijk is dit afhankelijk van de benodigde inzet van online marketing. Belangrijke factoren die de kosten van online marketing bepalen zijn hoe sterk de beschikbare middelen zijn zoals website en online autoriteit. Maar ook de naamsbekendheid en concurrentie spelen een rol. Daarnaast hangt het ook af van wat je doelstelling is en hoeveel van het werk je zelf op kan pakken. Wij kijken graag samen met je naar deze zaken en kunnen dan een inschatting maken van de benodigde investering die nodig is om je online marketing doelstellingen te realiseren.
Waar je zelf vast over na kan denken; wat mag een verkoop, contactmoment of nieuwe klant kosten? En hoeveel wil ik die per maand hebben?
Om een vliegende start met online marketing te maken heeft THINK Start Smart ontwikkeld. Ook slim starten met online marketing?
ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.
Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.
Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?