Laat onze online marketing kennis voor je werken. Met employer branding en slimme campagnes vullen we jouw vacatures.
Op zoek naar nieuwe medewerkers? Dan weet je hoe moeilijk het is om de juiste kandidaat te vinden. Alleen een leuke vacaturetekst is niet genoeg, je concurreert namelijk met heel veel werkgevers die op zoek zijn naar personeel. Met een krachtige online marketingaanpak onderscheid jij je van de rest.
Bij THINK zetten we onze online marketing kennis in om jouw vacatures te vullen. Met employer branding helpen we jouw bedrijf aan een sterk werkgeversmerk zodat kandidaten gemotiveerd zijn om voor jullie te werken. Die kandidaten bereiken we met slimme online campagnes, zelfs nog voordat ze aan het zoeken zijn.
Met de online campagnes van THINK Recruitment bereik je kandidaten direct via online advertenties en social media. Dit is niet alleen heel efficiënt, maar omdat je de tussenschakels niet nodig hebt, ook kostenbesparend.
Met aandacht voor alle fases van de employee journey maak je een transitie van het 'uitzetten van een vacature' naar een sterk werkgeversmerk. In de huidige krappe arbeidsmarkt geen overbodige luxe.
Jouw werkgeversmerk op de kaart
Denk je dat alle ideale kandidaten jouw bedrijf al kennen? Waarschijnlijk niet. Daarom starten we met het vergroten van je naamsbekendheid. We zetten jouw werkgeversmerk op de kaart. Met brandingcampagnes laten we zien dat jij een super interessante werkgever bent.
Waarom kom je hier werken?
Nu potentieel talent op de hoogte is van je bestaan, is het tijd om te overtuigen. Wat maakt dat ze bij jullie moeten komen werken en niet bij de concurrent? THINK vertaalt jouw verhaal naar een sterke ‘Werken Bij’ omgeving die inspeelt op de wensen van je doelgroep. Met online campagnes bereiken we potentiële kandidaten op het juiste moment: wanneer ze actief op zoek zijn, maar óók wanneer ze dat nog niet zijn.
Laat die sollicitaties maar komen
Inmiddels weten je potentiële kandidaten dat je een interessante werkgever bent. Nu moeten ze nog gaan solliciteren. THINK helpt je om dit proces zo makkelijk mogelijk in te richten voor de kandidaat. Maar er kunnen altijd redenen zijn waarom de sollicitatie op zich laat wachten. De kandidaat raakt bijvoorbeeld afgeleid of wil er nog even over nadenken. Door deze mensen opnieuw te benaderen met online advertenties, raken ze je niet uit het oog.
Van medewerker naar ambassadeur
Goed zorgen voor je medewerkers zul je zelf moeten doen. Dat je werkgeversmerk een nieuwe impuls heeft gekregen maakt dat gelukkig wel makkelijker. We helpen je ook met het inzetten van tevreden medewerkers als ambassadeur voor je bedrijf. Want wie kan er nu beter vertellen over hoe het is om bij jullie te werken dan de mensen zelf? Je huidige medewerkers voelen zich daardoor ook nog eens extra gewaardeerd. Mooi meegenomen toch?
De vacaturemarkt was nog nooit zo concurrerend. THINK heeft meer dan 20 jaar online marketing ervaring in huis. Die zetten we graag in om jouw vacatures te vullen.
Nooit meer zomaar vacatures online zetten en maar 'hopen op het beste'. Met online campagnes hebben we realtime inzicht in de resultaten en kunnen we snel bijsturen.
Een vacaturetekst is veel meer dan alleen een functiebeschrijving. We helpen je aan vacatures die wél overtuigen. En optimaliseren ze ook nog eens voor de verschillende kanalen.
Wil je ervoor zorgen dat die speld in de hooiberg jou weet te vinden en met plezier voor je gaat werken? Maak dan een afspraak met een van onze specialisten om te bespreken hoe jij aan je volgende talent komt.
De kracht van online vacature marketing is dat je potentiële kandidaten direct kunt bereiken via kanalen als Google, Google for Jobs, Indeed, Facebook, Instagram en LinkedIn. Ook als het aanbod schaars is werkt deze manier van kandidaten werven erg goed. Natuurlijk is het wel nodig dat er 'vissen in de vijver zitten'. Voor bepaalde functies zijn er simpelweg niet of nauwelijks werkzoekenden. THINK Recruitment kan je ook helpen met een overkoepelende employer branding strategie om jezelf als interessante werkgever neer te zetten. En daar profiteren al je toekomstige wervingsactiviteiten weer van.
De kosten van een online recruitment campagne zijn afhankelijk van het aantal vacatures die ingevuld moeten worden. Ook de complexiteit van de functie en de beschikbaarheid van kandidaten spelen een rol. Daarom is het moeilijk om een gemiddelde prijs te noemen. Over het algemeen zijn de kosten veel lager dan het inhuren van een recruitment bureau. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.
In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.
We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.
Het is belangrijk om voorafgaand aan het maken van een nieuwe website na te denken over de doelstelling en de klantreis. Wie (welke doelgroep) wil je bereiken, wat wil je ze vertellen en nog belangrijker, wat moet de doelgroep doen nadat ze je informatie hebben gezien.
Als je nu al een website hebt met (goede) posities in zoekmachines als Google is het wel zo fijn om die posities te behouden. Website migraties zijn namelijk delicate processen. Hierbij heb je stevige kennis nodig van SEO (zoekmachine optimalisatie). THINK kan je begeleiden tijdens het hele proces, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.
Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?