Succesvolle wervingscampagnes voor Livingstone Villabouw: 15 sollicitaties in 2 maanden tijd

recruitment campagnes

Net voor de zomermaanden schakelde Livingstone Villabouw THINK in om gedurende de vakantieperiode diverse technische vacatures onder de aandacht te brengen. Het doel? Kwalitatieve sollicitaties! 

Binnen twee maanden zorgden we met doelgerichte campagnes en een datagedreven aanpak voor maximale zichtbaarheid en in totaal vijftien sollicitaties voor de functies van Elektricien, Timmerman, Meewerkend Uitvoerder, Calculator en Hoofduitvoerder.

Het resultaat (na 2 maanden)

200.000+ mensen bereikt

4.000+ klikken naar de website

15 sollicitaties

Een duidelijke en aantrekkelijke presentatie is key

Onze aanpak begon met het optimaliseren en verbeteren van vacatureteksten, afgestemd op de taal en het zoekgedrag van de doelgroep. Vervolgens is op basis van vooronderzoek gekeken welke kanalen relevant waren per vacature en per doelgroep. Op basis daarvan zijn de vervolgstappen gezet om de campagnes tekstueel en visueel in te richten.

We zorgden voor een duidelijke en aantrekkelijke presentatie van elke vacature, om zo de zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Als onderdeel van onze aanpak stelden we voor om ‘werken bij’ video’s te ontwikkelen - zowel een algemene video als functiegerichte video voor de vacature Timmerman en Elektricien - om het werk bij Livingstone tastbaar te maken. Kandidaten kregen zo direct een duidelijke indruk van de bedrijfscultuur. 

Aantrekkelijk beeldmateriaal is essentieel om potentiële kandidaten te overtuigen en de betrokkenheid te verhogen.

Kanalen: Google Ads en Social Ads

Om alle actief en niet-actief werkzoekenden aan te spreken, hebben we een combinatie van Google Ads en Social Ads ingezet. Via Google Ads bereikten we specifiek geïnteresseerde kandidaten, terwijl we via Facebook en Instagram een bredere doelgroep benaderd hebben die openstond voor een carrière in de technische sector.

Het resultaat: bereik, klikken én conversies!

Onze aanpak leverde mooie resultaten op in slechts twee maanden. Zo hebben de advertenties +200.000 mensen bereikt via Google Ads en Social Ads en zijn er ruim 4.000 klikken naar de website gerealiseerd met een CTR van 3,56% (Google) en 0,96% (socials). 

Good to know: voor een wervingscampagne is een CTR van ongeveer 2% en 5% met een Google Search campagne gebruikelijk. Aanvullend daarop is de gemiddelde CTR binnen Social Ads tussen de 0,5% en 1%. Gezien de krappe arbeidsmarkt én korte campagneperiode laten de campagnes dus mooie percentage zien.

And last but not least: de campagnes hebben voor 15 sollicitaties gezorgd!

15 kwalitatieve sollicitanten in slechts twee maanden tijd

Door middel van strategisch geoptimaliseerde teksten, visuele content en gerichte advertenties heeft Livingstone Recruitment binnen korte tijd de juiste kandidaten weten te bereiken. De vacatures zijn niet alleen zichtbaar gemaakt, maar hebben ook daadwerkelijk sollicitaties opgeleverd. Een efficiënte en effectieve manier om vacatures te vervullen!

OOK KWALITATIEVE SOLLICITATIES ONTVANGEN?

Zit jij met je handen in het haar omdat het niet lukt om nieuwe, kwalitatieve medewerkers te vinden? Bij THINK zetten we onze online marketing kennis in om jouw vacatures te vullen.


Benieuwd hoe we dit voor jouw bedrijf kunnen realiseren? Lees meer informatie op onze recruitment pagina, of neem direct contact met ons op!

Neem contact met ons op

Ook interessant om te lezen