Hoe zorg je ervoor dat je vacatures de ideale kandidaten bereiken? En nog belangrijker, hoe overtuig je die ideale kandidaat om bij jou te komen werken? Met slimme online campagnes en een ijzersterke werken-bij-website! Zo zetten we Comhan op de kaart als aantrekkelijke werkgever met ons Werken Bij traject.
“Het team van THINK zit bomvol kennis en ervaring op het gebied van online marketing en recruitment. Het Werken bij traject heeft ons een mooie en heldere recruitment website met goede content opgeleverd en meer sollicitaties dan voorheen!”
Mariska Bechis - Marketing & communicatie bij Comhan
Zoals voor heel veel bedrijven op het moment, zorgt ook bij Comhan de krappe arbeidsmarkt voor een uitdaging. Alles even op de grote vacaturesites plaatsen bleek niet meer voldoende om vacatures te vullen. Via social media (campagnes) wisten potentiële kandidaten de vacatures op de website wel te vinden. Maar ondanks de sterke vacatureteksten kwamen de sollicitaties nog niet genoeg op gang.
“Het vinden van nieuw technisch personeel is en blijft heel belangrijk voor een technische groothandel die óók maatwerk levert. Helaas wordt de vijver waaruit we kunnen vissen steeds kleiner.”
Aan ons de vraag; hoe kan Comhan er toch voor zorgen dat vacatures gevuld raken in een krappe arbeidsmarkt?
Wil je opvallen als werkgever? Dan zul je je bedrijf van de beste kant moeten laten zien. Je moet die ideale kandidaten laten zien hoe het is om bij je te werken.
“We wilden niet alleen de technische kant, maar ook de menselijke kant van Comhan laten zien (de mensen die het werk doen). Dat laatste deden wij veel te weinig, terwijl Comhan juist een fijn familiebedrijf is om te (blijven) werken.”
In samenwerking met een partner ontwikkelden we een nieuwe werken-bij-website. Deze is modern, gebruiksvriendelijk en staat ook nog eens boordevol met beelden van echte Comhanners aan het werk.
“De eerste grote stap om die menselijke kant van Comhan meer te laten zien, was de realisatie van de allereerste recruitment website van Comhan: www.werkenbijcomhan.nl. Dit is gelukt en het mooie resultaat is voor het overgrote deel te danken aan het professionele team van THINK. Tijdens het gehele traject hebben zij geadviseerd en geholpen. Van de selectie van de juiste websitebouwer en het meedenken in de ontwerpfase, tot en met de fotografie, het schrijven van nieuwe content en na livegang goede online campagnes opzetten.”
Na livegang van de website werd het tijd om te werken aan de naamsbekendheid van Comhan als werkgever. De vacature campagnes die al draaiden werden uitgebreid met algemene campagnes in de regio. Zo blijft Comhan continu op de kaart staan als aantrekkelijke werkgever. Ook bij mensen die nu nog niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar in de toekomst misschien wel!
“Het beheer van de online recruitment campagnes ligt nog steeds bij THINK en het team stuurt in overleg waar nodig bij. Comhan ontvangt maandelijks een rapportage met resultaten en adviezen voor nóg meer bereik.”
Sinds het lanceren van werkenbijcomhan.nl en de naamsbekendheid campagnes, is het aantal bezoekers van de werken-bij-omgeving met 250% gestegen. Ook werd er vaker contact opgenomen en gesolliciteerd. De conversieratio steeg namelijk met 85%.
“THINK blijft op de hoogte van de laatste trends en tools, en zoekt altijd naar nieuwe mogelijkheden. Daarbij zijn ze heel eerlijk: ze schetsen een realistisch beeld van de mogelijkheden voor jóuw bedrijf, rekening houdend met de wensen en het beschikbare budget.”
Is nieuwe medewerkers werven voor jou ook een uitdaging? Bij THINK zetten we onze online marketing kennis in om jouw vacatures te vullen. Slim voor je budget, want onze aanpak is veel goedkoper dan traditionele recruitment. Ook bereiken we potentiële kandidaten al voordat ze zoeken en ben je niet meer afhankelijk van vacaturesites of recruiters.