Laetitia
Sr. online marketeer & Strategy lead
Zijn internationale studenten niet uit jouw opleidingen weg te denken? Dan sta je op het moment voor een flinke uitdaging. Student recruiters mogen in veel gevallen niet naar het buitenland voor beurzen en events. Dus hoe moet je dan nog internationale studenten werven? De oplossing is met slimme online campagnes!
Een belangrijk onderdeel van student recruitment is aanwezig zijn op beurzen en evenementen. Veel instellingen geven gehoor aan de oproep om te stoppen met het werven van studenten in het buitenland. Aan de ene kant begrijpelijk, want waar moeten we ze allemaal kwijt?
Toch is het lang niet zo zwart-wit. Want voor sommige opleidingen is het internationale karakter van levensbelang. Zijn er dan niet genoeg buitenlandse studenten? Dan raak je ook de Nederlandse student kwijt. Om voort te bestaan moeten deze opleidingen dus blijven inzetten op international student recruitment. Maar hoe dan?
Online campagnes zijn dé oplossing om internationale studenten te werven. Met advertenties in Google bereik je potentiële studenten (en hun ouders!) op het moment dat ze aan het zoeken zijn. En met campagnes op social media kun je de doelgroep nog veel eerder bereiken. Zo werk je aan internationale naamsbekendheid en bouw je aan een steady instroom voor de toekomst.
Nog een voordeel van online campagnes? Je hebt real-time inzicht in data en kunt direct bijsturen. Zo kun je heel makkelijk en tegen relatief lage kosten het animo in verschillende landen testen. Vallen de resultaten in land X tegen, maar is er in land Y wel veel interesse? Dan is in no-time het budget overgezet.
Wil je aan de slag met online campagnes om internationale studenten te werven? Laat THINK je helpen. Wij werken al jaren voor verschillende onderwijsinstellingen aan nationale en internationale campagnes voor student recruitment. Daardoor weten we wat wel en niet werkt, en hoe we in iedere fase van de student journey zichtbaar kunnen zijn.
Om het budget zo effectief mogelijk in te zetten, werken we bij THINK altijd vanuit een goed doordachte strategie. Wil je daar eerst zelf mee aan de slag? Stel jezelf deze 17 vragen om toekomstige studenten te bereiken.
Is er budget vrijgekomen omdat recruiters niet meer naar het buitenland mogen? Wacht niet te lang met het inzetten om internationale studenten te werven! Zo kun je dit schooljaar nog een aantal maanden advertentiecampagnes draaien met resultaat en data verzamelen. Dus, wil je ook snel starten?
Succesvolle doelgroepactivatie voor Profoto: Uitverkocht event en een wachtlijst!
Profoto is een premiummerk in flitsapparatuur voor professionele fotografen, bekend om hun inspirerende content en sterke merkimago. Maar wat als je doelgroep het product eerst moet ervaren om overtuigd te raken? Dat was precies de uitdaging waarvoor Profoto ons inschakelde. Het resultaat?