Demy
Online marketeer
Het is geen geheim dat visuele content het visitekaartje is van jouw onderneming. Met het juiste beeldmateriaal trek je aandacht, roep je emoties op en vergroot je de betrokkenheid van je doelgroep. Vooral als het gaat om foto's en video's voor social media en advertenties, is het zó belangrijk dat dit gewoon goed is. Benieuwd naar tips voor je visuele content? Lees het in deze blog!
Eerste indrukken zetten meteen de toon. Heb je een onscherpe foto of video? Dat geeft onmiddellijk een negatief beeld van jouw merk. Het is alsof je de voordeur opent voor je gasten en ze begroet in een rommelige hal - het maakt geen goede indruk.
Scherpe foto’s zijn niet alleen een kwestie van mooiheid; het is een weerspiegeling van de professionaliteit van je merk. Investeer daarom in goede foto’s en video’s die je merk laten zien. Zo komt jouw merk geloofwaardig en professioneel over.
Het lijkt misschien heel logisch, maar wordt toch vaak over het hoofd gezien: ondertiteling bij video’s. Veel mensen scrollen door social media zonder hun geluid aan te zetten. Ondertiteling is daarom een heel belangrijk onderdeel van je video. Buiten dat het inclusief is voor slechthorenden, wordt je boodschap nu ook altijd overgebracht. Zelfs als het geluid is uitgeschakeld. Dit geldt voor alle video's; van uitgebreide interviews tot een reel/video van 3 seconden.
Plaats authentieke, zelf geproduceerde foto’s die een helder beeld geven van jouw merk. Gebruik geen generieke stock foto's: die zeggen niets over de werkzaamheden van jouw bedrijf. Laat zien wie je bent, wat je doet, en waarom je het doet. Authentieke beelden spreken boekdelen en wekken vertrouwen op bij je publiek.
Jouw beeldmateriaal moet een verhaal vertellen. Of het nu gaat om een foto of een video, het is van groot belang dat het een boodschap overbrengt die relevant is voor je doelgroep. Maak gebruik van visuele storytelling om een blijvende impact te creëren. Het vertellen van een verhaal met slechts één foto kan soms een uitdaging zijn, maar het is verre van onmogelijk.
Tip: Kijk naar je posts als hoofdstukken in het boek van je merk. Elk beeld draagt bij aan het verhaal dat je wilt vertellen. Denk aan de emoties die je wilt overbrengen aan je publiek en de boodschap die je wilt uitdragen. Geef ze iets om over na te denken.
Voorkom verveling door veel herhaling te posten. Maar blijf wel consistent binnen je brand. Dit lijkt tegenstrijdig, maar diversiteit en consistentie kunnen toch hand in hand gaan. Het draait allemaal om het vinden van de juiste balans.
Laat je merkidentiteit altijd naar voren komen, maar ben creatief in de manieren waarop je dit uitdrukt. Zolang je herkenbaar bent, helpt diversiteit je om je verhaal op verschillende manieren te vertellen. Dit zal dan ook weer verschillende doelgroepen aanspreken.
Op zoek bent naar een partner die kan helpen bij het verzekeren van consistente en hoogwaardige visuele content? Dan ben je bij THINK aan het juiste adres!