Met display adverteren vertoon je advertentiebanners op externe websites, die potentiële klanten naar jouw website leiden. Display banners zorgen voor een sterke zichtbaarheid onder je doelgroep, doordat ze advertentieruimte benutten binnen een breed netwerk aan websites.
Display advertenties worden ingezet om zichtbaarheid en naamsbekendheid te realiseren, maar kunnen ook aangewend worden om leads te genereren of verkopen te stimuleren. De boodschap en benadering stem je af op de fase van de klantreis waarin je doelgroep zich bevindt. THINK weet dit als geen ander te bewerkstelligen door je display advertentiestrategie te koppelen aan het See, Think, Do, Care model. Daarbij bepalen we voor elke fase de juiste advertentiestrategie en insteek, zodat je maximaal rendement behaalt met je display advertenties.
Voor display advertenties kun je gebruik maken van diverse handige targetingopties. Zo is het mogelijk om zichtbaar te zijn op specifieke websites en platformen die thematisch aansluiten bij jouw producten of dienstverlening, of simpelweg geliefd zijn onder je doelgroep.
Daarnaast is het mogelijk om op uiteenlopende interesses en intenties te targeten. Zo bereik je degenen in je doelgroep die actief zoeken naar specifieke content en informatie. Vaak zijn dit personen die zich al wat verder in de klantreis bevinden en sneller bereid zijn om over te gaan tot conversie. Door op het juiste moment zichtbaar te zijn met je advertentiebanners kun je zo leads en verkopen stimuleren.
Wil je enkel personen bereiken die in een specifieke regio wonen of een bepaald gebied regelmatig bezoeken? Met locatietargeting zorgen we ervoor dat je advertentiebanners enkel aan hen vertoond zullen worden. Dit is ideaal om gericht te adverteren aan bijv. de personen die zich op reisafstand van jouw bedrijf bevinden, of om zichtbaarheid te realiseren bij iedereen die een grote beurs bezoekt waar jij aanwezig zult zijn.
Het overgrote deel van je websitebezoekers zal niet direct overgaan tot conversie. De klantreis bestaat uit meerdere fasen, en zeker bij complexe producten en diensten vraagt dit de nodige tijd. Er zijn vaak meerdere contactmomenten nodig voordat je bezoeker daadwerkelijk converteert.
Het is belangrijk om de aandacht van je bezoekers tijdens deze klantreis vast te blijven houden. Zo blijf je ‘top of mind’ en voorkom je dat een concurrent met ze aan de haal gaat. En hier komt retargeting met display advertenties goed van pas. Met retargeting benader je degenen die je website al bezocht hebben opnieuw, in dit geval met behulp van de display advertentiebanners op andere websites. Zo herinner je je doelgroep opnieuw aan je product of dienstverlening, en nodig je ze uit om terug te keren naar je website en over te gaan tot conversie.
Deze advertentiebanners kunnen heel specifiek ingestoken worden op basis van de fase in de klantreis waar je bezoeker zich in bevindt. Met een verleidelijke inhoud leidt je ze terug naar de juiste inhoud op je website, zodat deze terugkerende bezoeker ‘warm’ terugkeert en sneller geneigd zal zijn om toch over te gaan tot actie.
Bij THINK gaan we voorafgaand aan het display adverteren altijd met je in gesprek, om je doelstellingen helder te krijgen. Zo kunnen we deze vertalen naar effectieve campagnes waarmee ook daadwerkelijk je gewenste resultaat behaald wordt. We zorgen voor goed aansluitend advertentiemateriaal en adviseren indien nodig de ontwerper om tot passende banners te komen.
Met het advertentiemateriaal richten we campagnes in met de beste targetingopties om je doelgroep te bereiken en de gewenste conversie-acties te stimuleren. Vervolgens zitten we uiteraard niet stil; tijdens de actieve periode beheren we je display campagnes periodiek, waarbij deze blijven bijsturen en optimaliseren om het beste resultaat te behalen. Daarbij ontvang je van ons maandelijks een gedetailleerde rapportage zodat je concreet inzicht krijgt in de prestaties en resultaten van je display advertenties.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van display advertenties voor jouw onderneming? Neem dan gerust contact op met een van THINK voor aanvullende informatie en advies. Onze display ads specialisten helpen je graag verder!
Met ‘lookalike’ wordt binnen online marketing gesproken over een doelgroep die is samengesteld uit gebruikers die vergelijkbare kenmerken vertonen als een bestaande groep klanten of gebruikers. Het doel van lookalike targeting is om nieuwe potentiële klanten te bereiken.
Een data clean room is een beveiligde omgeving waar bedrijven data kunnen delen en analyseren zonder de privacy van de betrokken individu in gevaar te brengen of bedrijfsgeheimen te onthullen. Hierdoor kunnen gegevens van verschillende bronnen worden gecombineerd en geanalyseerd die volgens strikte privacy- en beveiligingsvoorschriften voldoen.
Jouw website goed laten presteren met SEO doe je niet zomaar. Google moet jouw website namelijk zien als relevant en functioneel. Maar hoe dan? Denk aan het schrijven van blogs gericht op SEO, de broncode van je website schoonhouden, zorgen voor goede hosting, snelle laadtijden, een uitstekende prestatie op mobiel, afbeeldingen voorzien van het juiste format en jouw website begrijpelijk maken voor een klant. Doe je dit goed? Dan zal Google jou een betere SEO ranking geven. Ook is online autoriteit belangrijk.
Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.
SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.
SEA staat voor zoekmachine adverteren
CRO staat voor conversie ratio optimaliseren
CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt