Als opleiding of onderwijsinstelling heb je ieder jaar een grote uitdaging. Zoveel mogelijk nieuwe studenten werven. En dat wordt steeds lastiger. Het aantal nieuwe studenten neemt af en scholieren, maar ook hun ouders, worden steeds kritischer. Het is dus belangrijker dan ooit om je opleiding of onderwijsinstelling te onderscheiden van de concurrentie. En om al ver voor de open dagen online aanwezig te zijn onder de doelgroep.
Think Online helpt je met online marketing voor het onderwijs: van middelbare school tot universiteit. Je bent op het juiste moment met een onderscheidende boodschap zichtbaar onder de doelgroep(en). Wij zetten jouw opleiding(en) op de kaart!
Online marketing kan jouw opleiding of onderwijsinstelling onder andere met de volgende uitdagingen helpen:
Meer studenten bereiken;
Onderscheidende positionering innemen ten opzichte van de concurrentie;
Nieuwe en huidige studenten binden aan de opleiding of instelling.
Think Online is meer dan een online marketingbureau dat enkel wat campagnes inzet. Wij werken vanuit een doordachte strategie en denken mee met de opdrachtgever. We kunnen uitgebreide concurrentieanalyses uitvoeren en zorgen voor een onderscheidende online positionering. Dat vormt de basis voor succesvolle zoekmachineoptimalisatie, social media of advertentiecampagnes.
Vanuit ervaring weten we dat het in het onderwijs erg belangrijk is om de juiste inzichten te geven in prestaties. We rapporteren en overleggen daarom regelmatig. Keuzes worden altijd op basis van data gemaakt. En wil je meer over bepaalde onderdelen van online marketing weten of (deels) zelf aan de slag? Dan geven we graag een training op maat die past bij jouw uitdagingen.
Het identificeren van je online concurrenten begint met het in de huid kruipen van je (potentiële) klanten.
Start door relevante zoekwoorden in Google te zoeken en te kijken welke bedrijven bovenaan de zoekresultaten staan. Dit geeft je een goed overzicht van wie zich in jouw markt bevindt.
Gebruik sociale mediaplatforms om te zien welke bedrijven actief zijn in jouw branche. Hier krijg je een goed beeld van je concurrenten en hun aanwezigheid online.
Verzamel feedback van klanten over welke alternatieven zij overwegen. Dit helpt je te begrijpen welke andere bedrijven jouw klanten in de gaten houden.
Door deze stappen te volgen, krijg je een duidelijk overzicht van je online concurrenten en kun je je strategie beter afstemmen.
Meer hulp nodig bij je concurrentieanalyse? Schrijf je in voor een gratis concurrentiecheck!
Hoewel UX en UI nauw met elkaar verbonden zijn, zijn het verschillende concepten:
UX (User Experience):
Richt zich op de algehele ervaring die een gebruiker heeft bij het interactieproces met een product, systeem of dienst.
Het gaat om het begrijpen van de behoeften, doelen en gedrag van de gebruiker, en het ontwerpen van een product dat nuttig, bruikbaar en wenselijk is.
UX omvat aspecten zoals gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, informatiearchitectuur en gebruikeronderzoek.
UI (User Interface):
Richt zich op de visuele aspecten van een product, zoals de lay-out, typografie, kleuren en iconen.
Het gaat om het ontwerpen van een interface die esthetisch aantrekkelijk en gemakkelijk te gebruiken is.
UI is het deel waar de gebruiker daadwerkelijk mee in contact komt.
Kort gezegd:
UX gaat over de algehele ervaring, terwijl UI gaat over de visuele presentatie.
UX is de basis, en UI is de manier waarop die basis wordt gepresenteerd.
Andere veel gestelde vragen zijn:
Wat is het belang van UX?
Hoe meet je de kwaliteit van UX?
Wat zijn de belangrijkste UX-principes?
Wat is het verschil tussen CX en UX?
THINK adviseert Cookiebot als CMP omdat het goed samenwerkt met de ontwikkelingen rondom Google Consent Mode V2.
Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.
Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?
THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse