Waarom een zoekmachine optimalisatie bureau inschakelen?

Waarom zou je aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie (SEO) en waarom kun je hiervoor het beste een zoekmachine optimalisatie bureau inschakelen? We lichten het graag toe:

  • Een mooie plek op de eerste pagina van Google, Bing e.a. komt niet zomaar aanwaaien: hiervoor is een sterke (lange termijn) strategie en aanpak nodig

  • Iedereen wil bovenaan in Google staan, je concurrenten ook. Maar een top-10 positie is niet zomaar behaald en het is hard werken om je concurrenten te overtreffen

  • Goede SEO-pagina’s overtuigen niet (enkel) de zoekmachine; het zijn juist je bezoekers die hiermee verleid worden om door te klikken 

  • Met hoge posities op relevante begrippen, thema’s en onderwerpen én een overtuigende inhoud haal je waardevol websiteverkeer binnen

  • En zijn ze eenmaal binnen dankzij de succesvolle SEO aanpak, dan begint het echte overtuigen en verkopen pas natuurlijk ;-)

Goed scoren op SEO: de realiteit

Wil je snel bovenaan in de zoekresultaten staan? Dat kan, door betaalde campagnes in te zetten (ook wel bekend als Search Engine Advertising, SEA dus). Zichtbaarheid in de niet-betaalde zoekresultaten is een ander verhaal. Om hier hoge posities te pakken vraagt tijd en aandacht, een solide strategie en volharding. Het is in principe voor iedere partij haalbaar om een toppositie te claimen, maar dan zul je wel je concurrentie moeten overtreffen. En ook zij zitten niet stil natuurlijk.

THINK kent het complexe SEO speelveld als geen ander en weet welke aspecten essentieel zijn om gewaardeerd te worden door Google, Bing e.a. Hierbij richten we ons op de heilige drie-eenheid van zoekmachine optimalisatie: content, techniek en online autoriteit. Zijn alle drie de pijlers helemaal in orde, dan pluk je daar blijvend de vruchten van.

SEO strategie moet staan als een huis

Voordat we er ook maar over peinzen om te sleutelen aan deze pijlers zorgen we er eerst voor dat je fundering klopt. Dit doen we tijdens een kick off meeting, waarin we de doelstellingen van je bedrijf bespreken en je doelgroep in kaart brengen. Ook je concurrentie onderwerpen we aan een kritische blik. Wat doe jij al goed, wat gaat er mis en waarin heeft de concurrentie een voorsprong?

Vanuit deze stevige analyse ontstaat een bruikbaar en concreet actieplan, waar je SEO strategie uit voortvloeit. En dán zijn we klaar om in de wereld van zoekwoorden, thema’s en alle ranking factoren te duiken waarmee we jou optimaal vindbaar maken in de zoekmachines.

SEO specialist nodig? Leg ons je uitdaging voor!

Een befaamde anekdote: ‘Arguing with an engineer is like wrestling with a pig in the mud; after a few minutes you realize the pig likes it’. Worstelen met SEO is voor velen aan de orde van de dag, maar wij zijn dan dat varkentje dat daar stiekem volop van geniet. Kom maar op met die SEO uitdaging dus!

Meer dan een zoekmachine optimalisatie bureau

Wil je je zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een bureau? Met THINK kies je voor een online marketing bureau met volop ervaring op het gebied van SEO. We zijn daarentegen niet enkel een zoekmachine optimalisatie bureau: zoekmachine marketing wordt aangevuld met minstens net zoveel kennis van SEA, social media marketing en contentmarketing om je een allround aanpak te bieden. We weten precies welk kanaal je wanneer inzet, en wat de beste mix voor jou is om een optimale online zichtbaarheid te pakken en waardevolle leads te verzamelen.

Eerst nog verder verdiepen in SEO? We raken er niet over uitgepraat: bekijk deze SEO informatiepagina voor aanvullende tekst en uitleg.

AAN DE SLAG MET SEO

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw onderneming? Neem contact met ons op om jouw uitdaging met ons te bespreken. Jeroen heeft 20 jaar ervaring met SEO en ook de rest van het team is inmiddels bedreven in zoekmachine optimalisatie.

Maak een afspraak met een van onze specialisten

Veelgestelde vragen

Natuurlijk is dit afhankelijk van de benodigde inzet van online marketing. Belangrijke factoren die de kosten van online marketing bepalen zijn hoe sterk de beschikbare middelen zijn zoals website en online autoriteit. Maar ook de naamsbekendheid en concurrentie spelen een rol. Daarnaast hangt het ook af van wat je doelstelling is en hoeveel van het werk je zelf op kan pakken. Wij kijken graag samen met je naar deze zaken en kunnen dan een inschatting maken van de benodigde investering die nodig is om je online marketing doelstellingen te realiseren.

Waar je zelf vast over na kan denken; wat mag een verkoop, contactmoment of nieuwe klant kosten? En hoeveel wil ik die per maand hebben?

Om een vliegende start met online marketing te maken heeft THINK Start Smart ontwikkeld. Ook slim starten met online marketing?

THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse

Jouw website goed laten presteren met SEO doe je niet zomaar. Google moet jouw website namelijk zien als relevant en functioneel. Maar hoe dan? Denk aan het schrijven van blogs gericht op SEO, de broncode van je website schoonhouden, zorgen voor goede hosting, snelle laadtijden, een uitstekende prestatie op mobiel, afbeeldingen voorzien van het juiste format en jouw website begrijpelijk maken voor een klant. Doe je dit goed? Dan zal Google jou een betere SEO ranking geven. Ook is online autoriteit belangrijk.

Zeker! Laten we samen inventariseren wat er nodig is om goede resultaten te halen. Daarna verdelen we de werkzaamheden en maken we een strakke planning.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor zoekmachine adverteren

CRO staat voor conversie ratio optimaliseren

CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt