Op deze pagina vind je aanvullende uitleg over de rapportage die je van ons hebt ontvangen.
We werken op basis van een marketingfunnel. Die funnel bestaat uit de volgende onderdelen:
bereik;
(website)bezoek,
conversie.
Eerst is het nodig om aantrekkelijke content te maken. Vervolgens zorgen we ervoor dat we je doelgroep bereiken om zo verkeer naar de website te realiseren. Als er voldoende bezoekers zijn en de content blijkt goed genoeg aan te sluiten bij deze doelgroep dan focussen we ons op de conversie.
Tijdens de optimalisatie van online campagnes doen we onder andere het volgende:
Advertentieteksten verbeteren (vaak met of als doel het CTR verbeteren)
Biedingen aanpassen (zodat er meer of minder wordt geboden afhankelijk van e kans dat een advertentie succesvol is)
Landingspagina's verbeteren (bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat mensen verder de funnel in worden gestuurd)
Zoekwoorden en websites uitsluiten en/of toevoegen (met als doel om advertenties beter te laten aansluiten bij de potentiële klant)
Nieuwe targetingopties toevoegen om te testen (bijvoorbeeld op bepaalde locaties of doelgroepen)
Naast de optimalisatie werkzaamheden zoeken we ook regelmatig (afhankelijk van de beschikbare uren) naar nieuwe kansen door o.a. na te gaan wat de concurrentie doet. Op basis daarvan en na overleg kunnen we er vervolgens voor kiezen om de campagnes verder uit te breiden en/of meer of minder in te zetten op bestaande campagnes.
Onderstaande begrippen gebruiken we in rapportages wanneer we praten over de resultaten van online campagnes zoals Google Ads en social media campagnes.
Het aantal keren per dag dat advertenties zijn getoond.
Het aantal klikken op advertenties.
De verhouding tussen het aantal keren dat advertenties zijn vertoond en het aantal keren op advertenties is geklikt. CTR = (Klikken / Vertoningen) x 100
De gemiddelde kostprijs per klik.
De totale advertentiekosten.
Een actie van de bezoeker op de website die waarde heeft, zoals het versturen van het contactformulier of het aankopen van een product.
Totale advertentiekosten gedeeld door het aantal conversies.
De verhouding tussen het aantal keren dat op advertenties is geklikt en het aantal conversies dat is gerealiseerd.
Conversie % = (Conversies / Klikken) x 100
Conversies die niet direct via bijvoorbeeld Google Ads zijn gerealiseerd, maar waar Google Ads op een ander kanaal wel een ondersteunende rol heeft gespeeld.
Voorbeeld: dag 1: klik naar website via google Ads + geen conversie, dag 2: klik naar website via organische zoekresultaten van Google + conversie (hierbij is Google Ads verantwoordelijk voor een ondersteunende conversie)
De momenten (specifieke dagen van de week en/of uren van de dag) waarop de advertenties actief zijn.
Onderstaande begrippen gebruiken we in rapportages wanneer we praten over de resultaten van een website. Dit zijn tevens de termen die worden gebruikt in Google Analytics.
Het aantal bezoekers op je website.
Het aantal bezoeken vanaf apparaten die nog niet eerder op je site waren geweest. Google telt iets als een 'nieuwe sessie' als de website ten minste 30 dagen niet vanaf dat apparaat is bezocht. Dit wordt gemeten via cookies. Worden de cookies verwijderd, dan wordt de sessies dus ook als nieuwe sessie gerekend.
Alle unieke bezoekers op je website. Terugkerende bezoekers tellen niet mee.
Het totaal aantal bekeken pagina's op je site. Herhalingsbezoeken tellen hier wel mee.
Het gemiddeld aantal bekeken pagina's per bezoek.
De gemiddelde tijd die een bezoek aan je site duurt.
Het percentage bezoeken waarbij slechts op één pagina wordt gekeken en niet wordt doorgeklikt naar een andere pagina. Dit wordt ook wel het weigeringspercentage genoemd.
Gebeurtenissen of events zijn gebruikersinteracties met content op een webpagina of een scherm die afzonderlijk kunnen worden bijgehouden. Bijvoorbeeld downloads en interne of uitgaande link klikken.
De doelen die je in Google Analytics kunt instellen. Bijvoorbeeld een bezoek aan een specifieke pagina, een gebeurtenis of een reeks kenmerken.
Om er achter te komen welke online marketing specialist in Breda het beste bij je past kijk je naar je bedrijfsgrote en je doelstellingen.
Kijk eerst zelf eens in Google, welke online marketing specialisten ui Breda zijn zelf goed zichtbaar in Google? Kijk vervolgens op de blog van de specialist en vraag je af of de onderwerpen aansluiten bij wat de stijl en kwaliteit die jij zoekt! Kijk ook naar de teksten, zijn deze goed geschreven of staan ze (te) vol met zoekwoorden? Kijk goed naar de uitstraling en klanten, is dat wat bij jouw past?
Er zijn verschillende soorten onlne marketing specialisten in Breda. Freelance online marketeers (vaak hoog niveau van 1 marketing discipline), Kleine bureau's en grote bureau's. Bij online marketing bureau's kan je een onderscheid maken tussen verkoopgedreven en marketinggedreven. De verkoopgedreven bureau's werken vaak met pakketten en hebben veel accountmanagers in dienst die je bellen dat je niet goed vindbaar bent. Ze adverteren soms zelf wel in Google maar zijn in de organische (niet betaalde) zoekresultaten vaak niet vindbaar.
Marketinggedreven online marketing bureau's leveren meestal maatwerk, hebben een goed verhaal op de overons pagina, vertellen over hun visie in plaats van pakketten en in de teamsamenstelling zie je meer inhoudelijke medewerkers dan verkopers.
Bij THINK hebben we geen verkopers, alleen specialisten. Wij leveren maatwerk en hebben specialisten op het gebied van marketing strategie, SEO (zoekmachine optimalisatie, SEA (Google Ads), social media marketing, Analytics, en conversie optimalisatie.
Het See, Think, Do, Care-model is een marketingframework ontwikkeld door Avinash Kaushik. Het model helpt marketeers structuur aan te brengen in de klantreis, met als doel op het juiste moment de juiste boodschap te communiceren.
In de praktijk betekent dit dat je per fase verschillende content, kanalen en KPI’s hanteert. Door dit bewust in te zetten, vergroot je de effectiviteit van je campagnes aanzienlijk.
Wil je meer leren over het praktisch toepassen van het See, Think, Do, Care-model? Lees dan: See, Think, Do, Care model in de praktijk
Met ‘lookalike’ wordt binnen online marketing gesproken over een doelgroep die is samengesteld uit gebruikers die vergelijkbare kenmerken vertonen als een bestaande groep klanten of gebruikers. Het doel van lookalike targeting is om nieuwe potentiële klanten te bereiken.
Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!
Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.
SEO en SEA hebben hetzelfde doel; online vindbaarheid verbeteren, maar werken compleet anders:
SEO (Search Engine Optimization): Langetermijnstrategie waarbij je je website optimaliseert voor organische zoekresultaten via content, techniek en linkbuilding.
SEA (Search Engine Advertising): Betaalde advertenties via platforms zoals Google Ads, waarmee je direct bovenaan in de zoekresultaten verschijnt.
SEO kost tijd, maar levert duurzame resultaten op. SEA levert directe zichtbaarheid, maar je betaalt per klik. De slimste aanpak? Een combinatie van beide voor zowel korte als lange termijn succes.
Benieuwd hoe SEO en SEA samenhangen? Lees onze blog: Hoger in Google, kies je voor SEO of SEA?