EFFECTIEF STUDENTEN WERVEN
MET ONLINE MARKETING

Als opleiding of onderwijsinstelling heb je ieder jaar een grote uitdaging. Zoveel mogelijk nieuwe studenten werven. En dat wordt steeds lastiger. Het aantal nieuwe studenten neemt af en scholieren, maar ook hun ouders, worden steeds kritischer. Het is dus belangrijker dan ooit om je opleiding of onderwijsinstelling te onderscheiden van de concurrentie. En om al ver voor de open dagen online aanwezig te zijn onder de doelgroep.

Think Online helpt je met online marketing voor het onderwijs: van middelbare school tot universiteit. Je bent op het juiste moment met een onderscheidende boodschap zichtbaar onder de doelgroep(en). Wij zetten jouw opleiding(en) op de kaart!

UITDAGINGEN WAAR ONLINE MARKETING BIJ KAN HELPEN

Online marketing kan jouw opleiding of onderwijsinstelling onder andere met de volgende uitdagingen helpen:

  • Meer studenten bereiken;

  • Internationale studenten werven;

  • Onderscheidende positionering innemen ten opzichte van de concurrentie;

  • Nieuwe en huidige studenten binden aan de opleiding of instelling.

WAAROM THINK ONLINE?

Think Online is meer dan een online marketingbureau dat enkel wat campagnes inzet. Wij werken vanuit een doordachte strategie en denken mee met de opdrachtgever. We kunnen uitgebreide concurrentieanalyses uitvoeren en zorgen voor een onderscheidende online positionering. Dat vormt de basis voor succesvolle zoekmachineoptimalisatiesocial media of advertentiecampagnes.

Vanuit ervaring weten we dat het in het onderwijs erg belangrijk is om de juiste inzichten te geven in prestaties. We rapporteren en overleggen daarom regelmatig. Keuzes worden altijd op basis van data gemaakt. En wil je meer over bepaalde onderdelen van online marketing weten of (deels) zelf aan de slag? Dan geven we graag een training op maat die past bij jouw uitdagingen.

Veelgestelde vragen

THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor zoekmachine adverteren

CRO staat voor conversie ratio optimaliseren

CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt

Het is belangrijk om voorafgaand aan het maken van een nieuwe website na te denken over de doelstelling en de klantreis. Wie (welke doelgroep) wil je bereiken, wat wil je ze vertellen en nog belangrijker, wat moet de doelgroep doen nadat ze je informatie hebben gezien.

Als je nu al een website hebt met (goede) posities in zoekmachines als Google is het wel zo fijn om die posities te behouden. Website migraties zijn namelijk delicate processen. Hierbij heb je stevige kennis nodig van SEO (zoekmachine optimalisatie). THINK kan je begeleiden tijdens het hele proces, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Er is geen one-size-fits-all in online marketing. Het hangt af van je doelgroep en doelstellingen. De meest effectieve kanalen zijn:

  • SEO (Zoekmachineoptimalisatie): Voor een constante stroom organische bezoekers.
  • SEA (Zoekmachine adverteren): Voor directe zichtbaarheid en snelle resultaten.
  • Contentmarketing: Voor autoriteitsopbouw en klantbinding.
  • Social media marketing: Voor interactie en communitybuilding.
  • E-mailmarketing: Voor lead nurturing en herhaalaankopen.

Door data te analyseren en kanalen slim te combineren, haal je het maximale uit je marketingbudget.

Nieuwsgierig welke marketingmix het beste bij jouw bedrijf past? Ontdek onze aanpak voor online marketingstrategieën!

Veel marketingcampagnes zijn gericht op de Do fase (aankoopfase in de klantreis). In deze fase heb je veel kans omdat er een koopbehoefte is. Echter is er ook meer concurrentie. Daarom is het belangrijk om ook in de eerdere fasen van de klant reis als de See en Think fase (orientatie en overweging) aanwezig te zijn om alvast een band met de prospect op te bouwen. Leer er meer over in dit artikel over het See, Think, Do, Care model.