overstappen nieuwe website

OVERSTAPPEN NAAR EEN NIEUWE WEBSITE? ZORG DAT JE NIKS KWIJTRAAKT.

Bij een nieuwe website denk je al snel aan design en techniek. Maar als je je content, SEO-resultaten of structuur vergeet mee te nemen, gooi je waarde weg. Wij zorgen voor een slimme, veilige en meetbare migratie.

Plan een websitescan Plan een sessie om je overstap voor te bereiden

Wat levert een goede migratie op?

Je behoudt je opgebouwde zichtbaarheid in Google

Geen paniek in je rankings, geen plotselinge daling in bezoekers.

Je belangrijkste content gaat mee, zonder rommel

We zorgen dat je geen oude rommel meesleept, maar ook geen waardevolle pagina's vergeet.

Je nieuwe site start meteen met een voorsprong

Goed ingericht, technisch gezond en meetbaar — vanaf dag 1.

websitemigratie begeleiden

Hoe we jouw website migratie begeleiden

Wij zijn geen ontwikkelaars, maar we zorgen dat jouw migratie soepel, slim en strategisch verloopt. Dit kun je van ons verwachten:

  • Een nulmeting: hoe staat je huidige site ervoor (SEO, content, techniek)?

  • Prioriteiten stellen: wat moet blijven, wat kan weg?

  • Redirects en technische planning met je developer afstemmen

  • Paginastructuur, interne links en menunavigatie mee optimaliseren

  • Content herschrijven waar nodig (en SEO-kansen benutten)

  • Na livegang: testen, controleren en optimaliseren

Wacht niet tot na de livegang!

Veel fouten bij migraties ontstaan doordat er te laat wordt nagedacht over content, structuur en SEO. Wij zorgen dat je vanaf het begin grip houdt.

Vraag een websitescan aan Plan een sessie met onze migratie-specialisten

online marketing leads

 Wat er vaak misgaat bij een migratie

  • Belangrijke pagina’s worden niet meegenomen

  • Google verliest je site doordat redirects ontbreken

  • Interne links verwijzen naar oude URL’s

  • Content raakt versnipperd of verdwijnt

Niemand kijkt achteraf of alles werkt

Onze aanpak: Wij maken een migratieplan dat wél werkt. Met structuur, overzicht en samenwerking. Jij behoudt je zichtbaarheid, en start je nieuwe site zonder verlies.

LEES DE VERHALEN VAN ONZE TEVREDEN KLANTEN

Voor Importautos.nl begeleidden we de volledige migratie naar hun nieuwe website. Resultaat? De zichtbaarheid bleef behouden, gebruikerservaring werd verbeterd én de aanvragen verdubbelden binnen drie maanden.

Bekijk case van importauto's!

Veelgestelde vragen over nieuwe migratieplannen

Wanneer moet ik beginnen met migratieplanning?
Zo vroeg mogelijk — bij voorkeur vóórdat de eerste wireframe staat.

Moet mijn webbouwer hier ook bij betrokken worden?
Ja, zeker. Wij stemmen alle technische zaken af met jouw developer of hostingpartij.

Gaat mijn Google-ranking omlaag als ik een nieuwe site lanceer?
Dat hoeft niet — als je het goed voorbereidt. Wij zorgen dat alles goed wordt overgezet en gemonitord.

Doen jullie ook de redirects?
Wij maken het redirectplan en stemmen het af, maar het daadwerkelijke instellen gebeurt meestal via je developer of CMS.

migratieplannen

EEN NIEUWE WEBSITE? DAN WIL JE EEN MIGRATIE DIE WERKT.

Je stopt tijd, geld en energie in je nieuwe site. Dan is het zonde om iets waardevols kwijt te raken. Met onze hulp behoud je structuur, vindbaarheid en inhoud. En begint je nieuwe site met een voorsprong.

Plan een gesprek over jouw websiteplannen Bekijk andere cases

Veelgestelde vragen

Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor zoekmachine adverteren

CRO staat voor conversie ratio optimaliseren

CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt

Door het implementeren van Google Consent Mode V2 krijgen website eigenaren meer inzicht in data, zelfs als bezoekers geen cookies accepteren, door middel van data modellering met 'cookieless pings'.

Er is geen one-size-fits-all in online marketing. Het hangt af van je doelgroep en doelstellingen. De meest effectieve kanalen zijn:

  • SEO (Zoekmachineoptimalisatie): Voor een constante stroom organische bezoekers.
  • SEA (Zoekmachine adverteren): Voor directe zichtbaarheid en snelle resultaten.
  • Contentmarketing: Voor autoriteitsopbouw en klantbinding.
  • Social media marketing: Voor interactie en communitybuilding.
  • E-mailmarketing: Voor lead nurturing en herhaalaankopen.

Door data te analyseren en kanalen slim te combineren, haal je het maximale uit je marketingbudget.

Nieuwsgierig welke marketingmix het beste bij jouw bedrijf past? Ontdek onze aanpak voor online marketingstrategieën!

Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.