Slimme campagnes brengen Versmissen 45,6% meer leads

Slimme campagnes brengen Versmissen 45,6% meer leads

Slimme online campagnes zorgen voor een groot bereik, relevant websiteverkeer en meer leads. Het bewijs? Deze inspirerende businesscase van een van onze klanten.
Versmissen Furniture & Decoration is een business-to-business groothandel in meubelen en interieur decoratie. Geïnspireerd door verschillende stromingen en verre bestemmingen heeft Versmissen een unieke, exclusieve stijl weten te ontwikkelen, waarin verschillende culturen, materialen en stijlen samenkomen.

De uitdaging?

De uitdaging van Versmissen is het bereiken van een zakelijke doelgroep in verschillende gebieden over de hele wereld en hen ervan te overtuigen zich te registreren op hun website.
De doelgroep bestaat uit mensen die vaak zelf niet actief op zoek zijn naar een organisatie zoals Versmissen. Daarom is de uitdaging vooral het triggeren van een latente behoefte bij deze groep mensen. Zij zijn op zoek naar inspiratie. Wij helpen Versmissen een handje door te laten zien dat deze groep bij Versmissen moet zijn voor inspiratie op het gebied van interieur design.

Hoe dan?

Door te kiezen voor een mix van kanalen weten we de juiste doelgroep te bereiken. Hierbij maken we gebruik van Google Ads door te adverteren in het zoeknetwerk. We adverteren op zoektermen die mensen uit de doelgroep gebruiken wanneer zij op zoek zijn naar inspiratie, bijvoorbeeld wanneer zij zoeken naar interessante vakbladen en vakbeurzen.

We laten de gebruikers landen op een inspirerende pagina op de website van Versmissen. Zo werken we aan de naamsbekendheid van Versmissen.
Vervolgens kunnen we de websitebezoekers re-targeten op andere kanalen. Met retargeting is het mogelijk om bezoekers die bepaalde pagina’s van je website hebben bezocht, opnieuw te bereiken via online advertenties.

Voor het re-targeten gebruiken we met name social media kanalen Facebook en Instagram, waar we ook lookalikes targeten. Een lookalike of vergelijkbare doelgroep bestaat uit mensen die volgens Facebook lijken op je huidige websitebezoekers of paginafans.
Zowel Facebook als Instagram zijn perfect voor het verspreiden van visueel aantrekkelijke content. Een match made in heaven met Versmissen, aangezien zij beschikken over fantastisch beeldmateriaal.
Door websitebezoekers opnieuw te bereiken via Facebook en Instagram biedt Versmissen ze via verschillende kanalen inspiratie. We maken bezoekers nieuwsgierig naar alles wat Vermissen te bieden heeft. Hierna worden ze gestimuleerd zich te registreren op de website.

De resultaten?

Websiteconversies die we onder andere meten zijn succesvolle registraties. In verhouding tot vorig jaar hebben we het aantal conversies via Google Ads met +50,91% verhoogd. Terwijl we de kosten per conversie hebben weten te verlagen met -31,47%.
Met de campagnes op Instagram en Facebook bereiken we maandelijks ruim 100.000 personen. Door optimalisatie hebben we de kosten per klik (cpc) terug weten te brengen tot 0,18 euro op Instagram en 0,22 euro op Facebook. Gemiddelde kosten per klik lagen volgens onderzoek van WordStream op 1.72 US dollar. Daar blijven we dus ver onder.

De kosten per conversie zijn de afgelopen drie maanden met -14,8% afgenomen terwijl het aantal conversies is toegenomen met +45,6%.

Gemiddeld worden er maandelijks zo’n 330 registraties succesvol voltooid. Door regelmatig de data in de advertentiesystemen en Google Analytics te analyseren, kunnen we bepalen hoe we de mediabudgetten het best kunnen verdelen. We optimaliseren doorlopend door advertenties aan te passen en targetingopties nog scherper in te stellen.
We blijven zoeken naar nieuwe kansen. Zo kijken we bijvoorbeeld naar de magazines waarin de doelgroep geïnteresseerd is om nieuwe Google Ads campagnes in te kunnen richten.
Ook kijken we naar de verschillende landen waarop Versmissen zich richt. Omdat de doelgroep zich over de hele wereld bevindt, moeten er keuzes worden gemaakt. En dan kies je natuurlijk voor de locaties waar in verhouding het meest kwalitatieve verkeer vandaan komt.

Meer weten?

Heb jij ook een uitdaging op het gebied van online marketing? Weet je niet goed hoe je jouw doelgroep het best kunt bereiken? Stuur ons een mail met je uitdaging of neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Ook interessant om te lezen

Veelgestelde vragen

Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.

THINK adviseert Cookiebot als CMP omdat het goed samenwerkt met de ontwikkelingen rondom Google Consent Mode V2.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Door een website technisch, op het gebied van content en autoriteit te optimaliseren maak je websites beter vindbaar in zoekmachines als Google en Bing.

SEA staat voor zoekmachine adverteren

CRO staat voor conversie ratio optimaliseren

CTR is het percentage gebruikers dat doorklikt

Om er achter te komen welke online marketing specialist in Breda het beste bij je past kijk je naar je bedrijfsgrote en je doelstellingen.


Kijk eerst zelf eens in Google, welke online marketing specialisten ui Breda zijn zelf goed zichtbaar in Google? Kijk vervolgens op de blog van de specialist en vraag je af of de onderwerpen aansluiten bij wat de stijl en kwaliteit die jij zoekt! Kijk ook naar de teksten, zijn deze goed geschreven of staan ze (te) vol met zoekwoorden? Kijk goed naar de uitstraling en klanten, is dat wat bij jouw past?


Er zijn verschillende soorten onlne marketing specialisten in Breda. Freelance online marketeers (vaak hoog niveau van 1 marketing discipline), Kleine bureau's en grote bureau's. Bij online marketing bureau's kan je een onderscheid maken tussen verkoopgedreven en marketinggedreven. De verkoopgedreven bureau's werken vaak met pakketten en hebben veel accountmanagers in dienst die je bellen dat je niet goed vindbaar bent. Ze adverteren soms zelf wel in Google maar zijn in de organische (niet betaalde) zoekresultaten vaak niet vindbaar.


Marketinggedreven online marketing bureau's leveren meestal maatwerk, hebben een goed verhaal op de overons pagina, vertellen over hun visie in plaats van pakketten en in de teamsamenstelling zie je meer inhoudelijke medewerkers dan verkopers.


Bij THINK hebben we geen verkopers, alleen specialisten. Wij leveren maatwerk en hebben specialisten op het gebied van marketing strategie, SEO (zoekmachine optimalisatie, SEA (Google Ads), social media marketing, Analytics, en conversie optimalisatie.

Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!

Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.