Wist je dat je online marketing niet alleen in kunt zetten om potentiële klanten te bereiken maar ook voor recruitment? Want wat voor klanten geldt, geldt ook voor potentiële werknemers. Je moet de juiste doelgroep, op het juiste moment, met de juiste boodschap bereiken. Dat hebben we gedaan voor de innovatieve app van PlaytoWork!
PlaytoWork is een gegamificeerd arbeidsbemiddelingsplatform voor mbo’ers. In plaats van traditionele assessments spelen de kandidaten serious games om zo makkelijker aan een baan te komen. Geweldig initiatief! Zo vond ook de gemeente Amsterdam. In samenwerking met PlaytoWork wilde de gemeente ervoor zorgen dat alle mbo’ers in Amsterdam die bijna, of net afgestudeerd zijn van de app af weten. En daarvoor werd THINK ingeschakeld.
Om de mbo’ers de PlaytoWork app te laten downloaden moesten we eerst onderzoeken waar deze doelgroep zich online bevindt. We keken niet alleen naar welke social media platformen worden gebruikt maar bijvoorbeeld ook naar welke YouTube kanalen de mbo’ers volgen en welke websites ze bezoeken. Door middel van diverse advertentiecampagnes op social media en in het Google Display netwerk konden we de doelgroep op meerdere momenten en via verschillende kanalen benaderen. Daarnaast werden de mbo’ers ook nog op een “natuurlijke” manier aangesproken door het inzetten van social influencers.
In de eerste maand van campagne voeren was het aantal downloads (per maand) al met 944% gestegen! Ondertussen zijn alle mbo’ers in Amsterdam die bijna, of net afgestudeerd zijn op de hoogte van de app en heeft 75% deze via de verschillende kanalen voorbij zien komen. Hoog tijd om uit te breiden naar andere steden!
Heb jij ook een uitdaging op het gebied van recruitment? Wil je niet aan de slag met dure recruiters maar zelf de juiste mensen vinden die écht bij je bedrijf passen? En het liefst nog vandaag!? Online recruitment is snel en doelgericht: dé oplossing! Stuur ons je uitdaging of neem contact met ons op voor de mogelijkheden.