Online groei voor Comhan door THINK in te zetten als marketing manager

Online groei voor Comhan door THINK in te zetten als marketing manager

73% meer bezoeken en 360% meer conversies, hoe doe je dat?

Je hebt als bedrijf geen marketeers in huis maar wil wel aan de slag met (online) marketing. Om hier nu meteen een hele marketingafdeling voor in te richten is lang niet voor iedereen haalbaar. Maar wat als je (online) marketing wel op de beste manier wil aanpakken en hier op strategisch niveau over wil sparren? Dat is waarom Comhan THINK inzet als marketing manager op afstand. En met succes!

Comhan Holland B.V. is een producerende groothandel van aluminium platen, profielen en slimme aluminium systemen. De producten van Comhan worden voornamelijk gebruikt in de bouw, industrie en visuele communicatie. Comhan heeft een grote voorraad en met bijna 70 jaar ervaring is er ontzettend veel expertise in huis.

De uitdaging?

Met het toenemende belang van online kanalen groeide binnen Comhan de behoefte om met online marketing aan de slag te gaan. De aluminium groothandel wilde zich graag onderscheidend positioneren in de verschillende segmenten die worden bediend. Omdat het bedrijf geen marketingafdeling in huis had, was dit lastig om te realiseren. THINK is als de marketingmanager van Comhan aan het werk gegaan om hierbij te helpen.

Hoe dan?

In eerste instantie was het essentieel om Comhan als bedrijf beter te leren kennen. Dit deden we door gesprekken te voeren met medewerkers van verschillende afdelingen op de werkvloer van Comhan. Samen met deskresearch en concurrentieanalyses vormde dit de basis voor een onderscheidende positionering en een marketingstrategie.

Nadat de richting was bepaald werd THINK ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van de strategie. Daarbij horen natuurlijk zaken als het instellen van campagnes of het schrijven van teksten. Maar omdat we bij Comhan de rol van marketing manager op ons namen konden we net een stapje verder gaan. THINK hielp Comhan bijvoorbeeld bij het werven van een eigen marketing- & communicatiemedewerker. Samen kunnen we de geformuleerde strategie nog sneller en effectiever ten uitvoeren brengen.
We gaven medewerkers van Comhan trainingen op het gebied van Google Analytics en SEO. Daarnaast werden wij het aanspreekpunt voor alle vragen rondom online marketing en helpen wij bij het aansturen van derde partijen, zoals webbouwers. Hierdoor is een heel fijne samenwerking ontstaan tussen Comhan en THINK waarin iedereen snel kan schakelen.

De resultaten?

Het belangrijkste resultaat voor Comhan is dat ze een marketingstrategie op niveau hebben gekregen die daarna ook nog eens goed wordt uitgevoerd. Over het algemeen zien we namelijk dat het daar wel eens kan blijven liggen. Daarnaast heeft Comhan het voordeel dat ze gebruik kunnen maken van de kennis van een heel marketingteam, zonder dat ze hier zelf een hele afdeling voor in moeten richten. Als laatste zorgden de gesprekken die we met de medewerkers hebben gehad voor draagvlak binnen de organisatie voor online marketing.

73% meer bezoeken en 360% meer conversies

Naast de resultaten die onze aanpak voor Comhan als bedrijf heeft, kunnen we ook nog wat leuke cijfers delen over de online resultaten. Een van de doelstellingen was namelijk het verbeteren van de naamsbekendheid van Comhan. Door via andere kanalen nieuwe doelgroepen aan te spreken is het websiteverkeer met 73% gestegen in vergelijking tot het jaar ervoor.
Daarnaast wilden we bezoekers meer tot actie laten komen op de website. Door de funnel op de website te optimaliseren is het aantal ingevulde formulieren afgelopen jaar met 360% gestegen in vergelijking met het jaar ervoor.

Jeroen Nieuwstad

SAMENWERKEN AAN ONLINE MARKETING?

Online marketing is dus veel meer dan alleen wat online campagnes inzetten. Door op deze manier langdurig samen aan online marketing te werken kom je pas écht tot goede resultaten. Heb je ook behoefte aan een partij die niet alleen uitvoert maar ook meedenkt op strategisch niveau? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Laten we afspreken!

Ook interessant om te lezen

Veelgestelde vragen

De aandachtsspanne van Gen Z is kort, maar dat betekent niet dat ze oppervlakkig zijn. Je moet gewoon snel tot de kern komen. Grijp hun aandacht met creatieve visuele content, humor of een prikkelende vraag.

Belangrijk is dat je meteen laat zien wat de waarde is: wat heb je hen te bieden? Denk in memes, video’s, challenges, én maak het interactief. Want stilzitten doet Gen Z niet.

Meer weten over Gen Z? Check onze blog: Generatie Z met déze insteek zijn ze écht wel te bereiken.

Zoekmachine adverteren (SEA) biedt directe zichtbaarheid in de zoekresultaten door middel van betaalde advertenties. Dit stelt bedrijven in staat om snel verkeer naar hun website te genereren en specifieke doelgroepen te targeten op basis van zoekwoorden, locatie en demografische gegevens.

Een goed beheerde SEA-campagne kan leiden tot een hogere conversieratio en een beter rendement op investering (ROI). SEA is vooral nuttig voor bedrijven die snel resultaten willen zien of opereren in competitieve markten waar organisch verkeer moeilijk te verkrijgen is.

Wil je dieper duiken in de wereld van zoekmachine adverteren? Ontdek alles wat je moet weten op onze SEA-pagina.

Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.

Social media marketing verandert voortdurend. In 2025 spelen de volgende trends een grote rol:

  • AI-gestuurde content en personalisatie: Slimme algoritmes optimaliseren content op basis van gebruikersgedrag.
  • Social commerce: Steeds meer platforms, zoals Instagram en TikTok, integreren winkelmogelijkheden direct in hun apps.
  • Short-form video’s: Content zoals Reels en TikTok-video’s blijven dominant vanwege hun hoge engagement.
  • Communitybuilding: Merken focussen steeds meer op exclusieve groepen en directe interactie via platformen zoals Discord en LinkedIn-groepen.
  • Duurzaamheid en transparantie: Consumenten verwachten eerlijke en authentieke content over maatschappelijke verantwoordelijkheid.
  • VR en AR-integratie: De opkomst van de Metaverse en AR-gebaseerde filters zorgt voor interactieve marketing mogelijkheden.

Het inspelen op deze trends kan bedrijven helpen om hun social media strategie toekomstbestendig te maken en concurrerend te blijven.

Wil je meer leren over social media? Lees verder: social media marketing

Een op maat gemaakte online marketingstrategie is essentieel omdat elk bedrijf uniek is en specifieke doelstellingen, doelgroepen en marktposities heeft. Een generieke aanpak voldoet vaak niet aan de specifieke behoeften van een organisatie. Door een strategie te ontwikkelen die is afgestemd op de unieke kenmerken van een bedrijf, kunnen marketinginspanningen effectiever worden ingezet, wat leidt tot een hoger rendement op investering.

Bovendien stelt een op maat gemaakte strategie een bedrijf in staat om flexibel in te spelen op marktveranderingen en concurrentie, waardoor het concurrentievoordeel wordt behouden of vergroot. Bij THINK geloven we in een bewezen aanpak op maat, afgestemd op jouw bedrijf en doelstellingen.

Wil je meer leren over online marketingstrategieën? Lees onze blog: Een krachtige B2B-merkstrategie: zo maak je jouw merk onweerstaanbaar!