Je hebt als bedrijf geen marketeers in huis maar wil wel aan de slag met (online) marketing. Om hier nu meteen een hele marketingafdeling voor in te richten is lang niet voor iedereen haalbaar. Maar wat als je (online) marketing wel op de beste manier wil aanpakken en hier op strategisch niveau over wil sparren? Dat is waarom Comhan THINK inzet als marketing manager op afstand. En met succes!
Comhan Holland B.V. is een producerende groothandel van aluminium platen, profielen en slimme aluminium systemen. De producten van Comhan worden voornamelijk gebruikt in de bouw, industrie en visuele communicatie. Comhan heeft een grote voorraad en met bijna 70 jaar ervaring is er ontzettend veel expertise in huis.
Met het toenemende belang van online kanalen groeide binnen Comhan de behoefte om met online marketing aan de slag te gaan. De aluminium groothandel wilde zich graag onderscheidend positioneren in de verschillende segmenten die worden bediend. Omdat het bedrijf geen marketingafdeling in huis had, was dit lastig om te realiseren. THINK is als de marketingmanager van Comhan aan het werk gegaan om hierbij te helpen.
In eerste instantie was het essentieel om Comhan als bedrijf beter te leren kennen. Dit deden we door gesprekken te voeren met medewerkers van verschillende afdelingen op de werkvloer van Comhan. Samen met deskresearch en concurrentieanalyses vormde dit de basis voor een onderscheidende positionering en een marketingstrategie.
Nadat de richting was bepaald werd THINK ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van de strategie. Daarbij horen natuurlijk zaken als het instellen van campagnes of het schrijven van teksten. Maar omdat we bij Comhan de rol van marketing manager op ons namen konden we net een stapje verder gaan. THINK hielp Comhan bijvoorbeeld bij het werven van een eigen marketing- & communicatiemedewerker. Samen kunnen we de geformuleerde strategie nog sneller en effectiever ten uitvoeren brengen.
We gaven medewerkers van Comhan trainingen op het gebied van Google Analytics en SEO. Daarnaast werden wij het aanspreekpunt voor alle vragen rondom online marketing en helpen wij bij het aansturen van derde partijen, zoals webbouwers. Hierdoor is een heel fijne samenwerking ontstaan tussen Comhan en THINK waarin iedereen snel kan schakelen.
Het belangrijkste resultaat voor Comhan is dat ze een marketingstrategie op niveau hebben gekregen die daarna ook nog eens goed wordt uitgevoerd. Over het algemeen zien we namelijk dat het daar wel eens kan blijven liggen. Daarnaast heeft Comhan het voordeel dat ze gebruik kunnen maken van de kennis van een heel marketingteam, zonder dat ze hier zelf een hele afdeling voor in moeten richten. Als laatste zorgden de gesprekken die we met de medewerkers hebben gehad voor draagvlak binnen de organisatie voor online marketing.
Naast de resultaten die onze aanpak voor Comhan als bedrijf heeft, kunnen we ook nog wat leuke cijfers delen over de online resultaten. Een van de doelstellingen was namelijk het verbeteren van de naamsbekendheid van Comhan. Door via andere kanalen nieuwe doelgroepen aan te spreken is het websiteverkeer met 73% gestegen in vergelijking tot het jaar ervoor.
Daarnaast wilden we bezoekers meer tot actie laten komen op de website. Door de funnel op de website te optimaliseren is het aantal ingevulde formulieren afgelopen jaar met 360% gestegen in vergelijking met het jaar ervoor.
Online marketing is dus veel meer dan alleen wat online campagnes inzetten. Door op deze manier langdurig samen aan online marketing te werken kom je pas écht tot goede resultaten. Heb je ook behoefte aan een partij die niet alleen uitvoert maar ook meedenkt op strategisch niveau? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Succesvolle doelgroepactivatie voor Profoto: Uitverkocht event en een wachtlijst!
Profoto is een premiummerk in flitsapparatuur voor professionele fotografen, bekend om hun inspirerende content en sterke merkimago. Maar wat als je doelgroep het product eerst moet ervaren om overtuigd te raken? Dat was precies de uitdaging waarvoor Profoto ons inschakelde. Het resultaat?
Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.
ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.
Door het implementeren van Google Consent Mode V2 krijgen website eigenaren meer inzicht in data, zelfs als bezoekers geen cookies accepteren, door middel van data modellering met 'cookieless pings'.
In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.
We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.
Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.