Je hebt als bedrijf geen marketeers in huis maar wil wel aan de slag met (online) marketing. Om hier nu meteen een hele marketingafdeling voor in te richten is lang niet voor iedereen haalbaar. Maar wat als je (online) marketing wel op de beste manier wil aanpakken en hier op strategisch niveau over wil sparren? Dat is waarom Comhan THINK inzet als marketing manager op afstand. En met succes!
Comhan Holland B.V. is een producerende groothandel van aluminium platen, profielen en slimme aluminium systemen. De producten van Comhan worden voornamelijk gebruikt in de bouw, industrie en visuele communicatie. Comhan heeft een grote voorraad en met bijna 70 jaar ervaring is er ontzettend veel expertise in huis.
Met het toenemende belang van online kanalen groeide binnen Comhan de behoefte om met online marketing aan de slag te gaan. De aluminium groothandel wilde zich graag onderscheidend positioneren in de verschillende segmenten die worden bediend. Omdat het bedrijf geen marketingafdeling in huis had, was dit lastig om te realiseren. THINK is als de marketingmanager van Comhan aan het werk gegaan om hierbij te helpen.
In eerste instantie was het essentieel om Comhan als bedrijf beter te leren kennen. Dit deden we door gesprekken te voeren met medewerkers van verschillende afdelingen op de werkvloer van Comhan. Samen met deskresearch en concurrentieanalyses vormde dit de basis voor een onderscheidende positionering en een marketingstrategie.
Nadat de richting was bepaald werd THINK ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van de strategie. Daarbij horen natuurlijk zaken als het instellen van campagnes of het schrijven van teksten. Maar omdat we bij Comhan de rol van marketing manager op ons namen konden we net een stapje verder gaan. THINK hielp Comhan bijvoorbeeld bij het werven van een eigen marketing- & communicatiemedewerker. Samen kunnen we de geformuleerde strategie nog sneller en effectiever ten uitvoeren brengen.
We gaven medewerkers van Comhan trainingen op het gebied van Google Analytics en SEO. Daarnaast werden wij het aanspreekpunt voor alle vragen rondom online marketing en helpen wij bij het aansturen van derde partijen, zoals webbouwers. Hierdoor is een heel fijne samenwerking ontstaan tussen Comhan en THINK waarin iedereen snel kan schakelen.
Het belangrijkste resultaat voor Comhan is dat ze een marketingstrategie op niveau hebben gekregen die daarna ook nog eens goed wordt uitgevoerd. Over het algemeen zien we namelijk dat het daar wel eens kan blijven liggen. Daarnaast heeft Comhan het voordeel dat ze gebruik kunnen maken van de kennis van een heel marketingteam, zonder dat ze hier zelf een hele afdeling voor in moeten richten. Als laatste zorgden de gesprekken die we met de medewerkers hebben gehad voor draagvlak binnen de organisatie voor online marketing.
Naast de resultaten die onze aanpak voor Comhan als bedrijf heeft, kunnen we ook nog wat leuke cijfers delen over de online resultaten. Een van de doelstellingen was namelijk het verbeteren van de naamsbekendheid van Comhan. Door via andere kanalen nieuwe doelgroepen aan te spreken is het websiteverkeer met 73% gestegen in vergelijking tot het jaar ervoor.
Daarnaast wilden we bezoekers meer tot actie laten komen op de website. Door de funnel op de website te optimaliseren is het aantal ingevulde formulieren afgelopen jaar met 360% gestegen in vergelijking met het jaar ervoor.
Online marketing is dus veel meer dan alleen wat online campagnes inzetten. Door op deze manier langdurig samen aan online marketing te werken kom je pas écht tot goede resultaten. Heb je ook behoefte aan een partij die niet alleen uitvoert maar ook meedenkt op strategisch niveau? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.
De gevolgen omvatten de mogelijke opschorting van advertentieaccounts, het niet kunnen uitvoeren van remarketing zonder expliciete toestemming via de cookiemelding, en meer inzicht in data door middel van 'cookieless pings' zelfs als geen cookies worden geaccepteerd.
Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!
Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.
Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.
Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?
ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.
Met ‘lookalike’ wordt binnen online marketing gesproken over een doelgroep die is samengesteld uit gebruikers die vergelijkbare kenmerken vertonen als een bestaande groep klanten of gebruikers. Het doel van lookalike targeting is om nieuwe potentiële klanten te bereiken.