-1646667991.jpg) 
                Dennis
Online marketeer & SEA specialist
Een optimale gebruikerservaring zorgt voor betere resultaten op je website. Bezoekers blijven langer hangen en nemen eerder contact op. Want waarom zou je je in bochten wringen op een “onvriendelijke” website terwijl er zoveel alternatieven zijn met een goede user experience (UX)?
In deze blog geven we je 5 tips voor een betere UX op jouw website.
Ga je met de gebruikerservaring van je website aan de slag? Dan zijn er gelukkig ontelbaar veel voorbeelden van goede UX. Je hoeft het wiel dus echt niet opnieuw uit te vinden.
Sterker nog, soms kan het in je nadeel werken om je website op een hele unieke manier in te richten. Je bezoekers hebben namelijk bepaalde verwachtingen als ze een website bezoeken. Zou je er bijvoorbeeld voor kiezen om het menu onderaan in plaats van bovenaan je website te plaatsen, dan zorgt dit voor verwarring.
Ga op zoek naar verschillende websites van binnen en buiten je branche en laat je inspireren. Verplaats je in de gebruiker en kijk welke elementen jij logisch en handig in gebruik vindt.
Een van de grootste irritaties onder websitebezoekers is een trage website. We zijn verwend en hebben geen geduld meer met zijn allen. Je kunt je wel voorstellen dat een slechte laadsnelheid een enorme conversiekiller is.
Er zijn verschillende tools om de laadsnelheid van je website te testen en te verbeteren. Google’s PageSpeed Insights is gratis en geeft je inzicht in de laadsnelheid en geeft je tips om deze te verbeteren.
De gouden tip als het gaat om UX: houd het simpel! Je komt vaak genoeg websites tegen die heel veel van je vragen in een korte tijd. Een pop-up hier, een melding daar, heel veel call-to-actions op een pagina.
Dit werkt dus niet. Houd het simpel! Anders weet je als bezoeker niet meer waar je je op moet focussen, wat je moet doen of wat er van je verwacht wordt. Sluit bij voorkeur af met maar één call-to-action en laat alleen pop-ups zien wanneer dit relevant is voor de bezoeker.
Je kunt de gebruikerservaring van je website verbeteren door gebruik te maken van interactie. Statische websites behoren echt tot het verleden.
Als websitebezoeker is het fijn om een visuele verandering te zien als je iets gaat doen. Denk bijvoorbeeld aan een button die verandert als je muis er overheen gaat. Of een scroll-animatie als je naar beneden scrollt.
Ook hier geldt weer: houd het simpel! Als je teveel gebruik maakt van dit soort effecten dan kan dit de gebruikerservaring juist weer verslechteren.
Je ziet tegenwoordig steeds vaker websites die gebruik maken van veel witruimte. Dit zorgt niet alleen voor een moderne uitstraling, het maakt je website ook een stuk makkelijker om te scannen en te lezen. Daarnaast kun je witruimte ook inzetten om je call-to-actions beter op te laten vallen.
Een betere gebruikerservaring is vaak de eerste stap in conversieoptimalisatie. Want als de basis niet op orde is, kun je ook niet verwachten dat bezoekers gaan doen wat jij van ze verwacht. Dus, ga aan de slag en laat die conversies maar komen!
Heb je hulp nodig om je website en online marketingkanalen beter te laten presteren? Neem dan eens contact op met een van onze specialisten.
Een online concurrentieanalyse is een proces waarbij je de online activiteiten en strategieën van je concurrenten onderzoekt en evalueert. Het doel is om inzicht te krijgen in hun sterke en zwakke punten, zodat je je eigen online aanwezigheid kunt verbeteren.
Door te begrijpen waar je concurrenten succesvol in zijn en waar ze mogelijk tekortschieten, kun je kansen identificeren om je te onderscheiden en je marktpositie te versterken. Dit is essentieel voor ondernemers, directeuren, marketingmanagers en marketeers die streven naar een competitief voordeel in de digitale markt.
Hulp nodig bij het analyseren van je concurrenten? Bekijk hoe onze concurrentieaudit je helpt strategisch voorop te lopen!
Natuurlijk is dit afhankelijk van de benodigde inzet van online marketing. Belangrijke factoren die de kosten van online marketing bepalen zijn hoe sterk de beschikbare middelen zijn zoals website en online autoriteit. Maar ook de naamsbekendheid en concurrentie spelen een rol. Daarnaast hangt het ook af van wat je doelstelling is en hoeveel van het werk je zelf op kan pakken. Wij kijken graag samen met je naar deze zaken en kunnen dan een inschatting maken van de benodigde investering die nodig is om je online marketing doelstellingen te realiseren.
Waar je zelf vast over na kan denken; wat mag een verkoop, contactmoment of nieuwe klant kosten? En hoeveel wil ik die per maand hebben?
Om een vliegende start met online marketing te maken heeft THINK Start Smart ontwikkeld. Ook slim starten met online marketing?
Om er achter te komen welke online marketing specialist in Breda het beste bij je past kijk je naar je bedrijfsgrote en je doelstellingen.
Kijk eerst zelf eens in Google, welke online marketing specialisten ui Breda zijn zelf goed zichtbaar in Google? Kijk vervolgens op de blog van de specialist en vraag je af of de onderwerpen aansluiten bij wat de stijl en kwaliteit die jij zoekt! Kijk ook naar de teksten, zijn deze goed geschreven of staan ze (te) vol met zoekwoorden? Kijk goed naar de uitstraling en klanten, is dat wat bij jouw past?
Er zijn verschillende soorten onlne marketing specialisten in Breda. Freelance online marketeers (vaak hoog niveau van 1 marketing discipline), Kleine bureau's en grote bureau's. Bij online marketing bureau's kan je een onderscheid maken tussen verkoopgedreven en marketinggedreven. De verkoopgedreven bureau's werken vaak met pakketten en hebben veel accountmanagers in dienst die je bellen dat je niet goed vindbaar bent. Ze adverteren soms zelf wel in Google maar zijn in de organische (niet betaalde) zoekresultaten vaak niet vindbaar.
Marketinggedreven online marketing bureau's leveren meestal maatwerk, hebben een goed verhaal op de overons pagina, vertellen over hun visie in plaats van pakketten en in de teamsamenstelling zie je meer inhoudelijke medewerkers dan verkopers.
Bij THINK hebben we geen verkopers, alleen specialisten. Wij leveren maatwerk en hebben specialisten op het gebied van marketing strategie, SEO (zoekmachine optimalisatie, SEA (Google Ads), social media marketing, Analytics, en conversie optimalisatie.
Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.
Social media marketing verandert voortdurend. In 2025 spelen de volgende trends een grote rol:
Het inspelen op deze trends kan bedrijven helpen om hun social media strategie toekomstbestendig te maken en concurrerend te blijven.
Wil je meer leren over social media? Lees verder: social media marketing