Waarom zou je aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie (SEO) en waarom kun je hiervoor het beste een zoekmachine optimalisatie bureau inschakelen? We lichten het graag toe:
Een mooie plek op de eerste pagina van Google, Bing e.a. komt niet zomaar aanwaaien: hiervoor is een sterke (lange termijn) strategie en aanpak nodig
Iedereen wil bovenaan in Google staan, je concurrenten ook. Maar een top-10 positie is niet zomaar behaald en het is hard werken om je concurrenten te overtreffen
Goede SEO-pagina’s overtuigen niet (enkel) de zoekmachine; het zijn juist je bezoekers die hiermee verleid worden om door te klikken
Met hoge posities op relevante begrippen, thema’s en onderwerpen én een overtuigende inhoud haal je waardevol websiteverkeer binnen
En zijn ze eenmaal binnen dankzij de succesvolle SEO aanpak, dan begint het echte overtuigen en verkopen pas natuurlijk ;-)
Wil je snel bovenaan in de zoekresultaten staan? Dat kan, door betaalde campagnes in te zetten (ook wel bekend als Search Engine Advertising, SEA dus). Zichtbaarheid in de niet-betaalde zoekresultaten is een ander verhaal. Om hier hoge posities te pakken vraagt tijd en aandacht, een solide strategie en volharding. Het is in principe voor iedere partij haalbaar om een toppositie te claimen, maar dan zul je wel je concurrentie moeten overtreffen. En ook zij zitten niet stil natuurlijk.
THINK kent het complexe SEO speelveld als geen ander en weet welke aspecten essentieel zijn om gewaardeerd te worden door Google, Bing e.a. Hierbij richten we ons op de heilige drie-eenheid van zoekmachine optimalisatie: content, techniek en online autoriteit. Zijn alle drie de pijlers helemaal in orde, dan pluk je daar blijvend de vruchten van.
Voordat we er ook maar over peinzen om te sleutelen aan deze pijlers zorgen we er eerst voor dat je fundering klopt. Dit doen we tijdens een kick off meeting, waarin we de doelstellingen van je bedrijf bespreken en je doelgroep in kaart brengen. Ook je concurrentie onderwerpen we aan een kritische blik. Wat doe jij al goed, wat gaat er mis en waarin heeft de concurrentie een voorsprong?
Vanuit deze stevige analyse ontstaat een bruikbaar en concreet actieplan, waar je SEO strategie uit voortvloeit. En dán zijn we klaar om in de wereld van zoekwoorden, thema’s en alle ranking factoren te duiken waarmee we jou optimaal vindbaar maken in de zoekmachines.
Een befaamde anekdote: ‘Arguing with an engineer is like wrestling with a pig in the mud; after a few minutes you realize the pig likes it’. Worstelen met SEO is voor velen aan de orde van de dag, maar wij zijn dan dat varkentje dat daar stiekem volop van geniet. Kom maar op met die SEO uitdaging dus!
Wil je je zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een bureau? Met THINK kies je voor een online marketing bureau met volop ervaring op het gebied van SEO. We zijn daarentegen niet enkel een zoekmachine optimalisatie bureau: zoekmachine marketing wordt aangevuld met minstens net zoveel kennis van SEA, social media marketing en contentmarketing om je een allround aanpak te bieden. We weten precies welk kanaal je wanneer inzet, en wat de beste mix voor jou is om een optimale online zichtbaarheid te pakken en waardevolle leads te verzamelen.
Eerst nog verder verdiepen in SEO? We raken er niet over uitgepraat: bekijk deze SEO informatiepagina voor aanvullende tekst en uitleg.
Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw onderneming? Neem contact met ons op om jouw uitdaging met ons te bespreken. Jeroen heeft 20 jaar ervaring met SEO en ook de rest van het team is inmiddels bedreven in zoekmachine optimalisatie.
Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.
Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!
Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.
Programmatic Advertising is een geautomatiseerde methode om digitale advertenties te kopen en te verkopen. In plaats van handmatige afspraken en onderhandelingen, maakt programmatic advertising gebruik van software en technologie om advertentieruimte te verhandelen.
Het is belangrijk om voorafgaand aan het maken van een nieuwe website na te denken over de doelstelling en de klantreis. Wie (welke doelgroep) wil je bereiken, wat wil je ze vertellen en nog belangrijker, wat moet de doelgroep doen nadat ze je informatie hebben gezien.
Als je nu al een website hebt met (goede) posities in zoekmachines als Google is het wel zo fijn om die posities te behouden. Website migraties zijn namelijk delicate processen. Hierbij heb je stevige kennis nodig van SEO (zoekmachine optimalisatie). THINK kan je begeleiden tijdens het hele proces, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Google Consent Mode V2 is een wijziging in het cookiebeleid die zorgt voor meer controle over data en de naleving van nieuwe Europese wetgeving (DMA). Het niet naleven kan leiden tot opschorting van advertentiekanalen zoals Google Ads of Meta accounts.