THINK helpt met dé oplossing voor online resultaat in een cookieloos tijdperk
De afgelopen jaren is online privacy steeds belangrijker geworden. Dat maakt het ook steeds lastiger om het gedrag van gebruikers nauwkeurig te volgen. Dit gebeurt op dit moment vooral via third party cookies.
Vanaf 2025 start het cookieloos tijdperk en worden third party cookies door alle grote browsers geblokkeerd. Dit betekent:
Minder inzicht in de algehele performance
Minder effectieve advertentiecampagnes
Gemiste verkoop- en groeikansen
In onze blog vertellen we je alles over de start van het cookieloos tijdperk.
Op dit moment verzamelen websites gemiddeld 20% minder data. Wanneer Google Chrome dit jaar als laatste grote browser ook third party cookies blokkeert, kan dit verder stijgen naar 80%.
In plaats van cookies direct in de browser van de gebruiker te plaatsen, stuur je de data eerst naar je eigen server. Je creëert als het ware een tussenlaag. Vanuit je eigen server kun je zelf bepalen, welke data gedeeld wordt met welke software.
Het grote voordeel van deze methode is dat de datastroom niet geblokkeerd kan worden. Andere voordelen van serverside tagging:
Je kunt nauwkeuriger conversies meten
Meer data voor je campagnes betekent betere resultaten
Een snellere website doordat de tracking code niet meer vanuit de website wordt aangeroepen
Het is meer in lijn met de AVG omdat je zelf controle houdt over welke data met welke software wordt gedeeld en je data op een Europese server kunt hosten
Je bent niet meer afhankelijk van third party cookies waardoor serverside tagging een duurzame oplossing is
Wij richten serverside tagging voor je in zodat de overgang naar cookieless zo soepel mogelijk verloopt. THINK is partner van TAGGRS, een Nederlands platform dat serverside tagging mogelijk maakt. Wat kun je van ons verwachten?
We nemen de regie over het instellen van serverside tagging en ontzorgen je volledig op dit gebied.
We zorgen dat alles wat belangrijk is voor jouw online resultaat optimaal gemeten wordt.
We koppelen het aan alle relevante platformen, zoals Google Analytics, Google Ads, Meta, LinkedIn, etc.
Inzicht in het verschil tussen clientside (huidige manier) en serverside tracking door middel van een dashboard. Zo zie je het effect van de service en weet je waar je voor betaalt!
Klaar voor een soepele overgang naar betere data en meer resultaten? Neem contact met ons op over de mogelijkheden van serverside tagging.