No nonsense marketing rapportages

Na jaren verschillende rapportage systemen te hebben gebruikt hebben we in 2021 ons eigen rapportage en projectmanagement systeem ontwikkeld. Van klanten kregen we vaak de feedback dat ze Google Analytics te complex vinden. Andere uitgebreidere rapportage systemen gaven veel cijfermatig inzicht maar miste context en gevoel bij de klant. Wij hoorde vaak opmerkingen als "stuur liever een mail waarin je vertelt hoe het gaat en wat de kansen zijn".

Met deze feedback zijn we aan de slag gegaan en hebben eigen software ontwikkeld. Hierin rapporteren we niet alleen wat we gedaan hebben en wat dat opgeleverd heeft, we bekijken onze samenwerking vanuit een breder marketing perspectief. Bijvoorbeeld de verschillende fasen van de klantreis.

Customer journey see-think-do-care

Ook zijn er koppelingen met platforms als Google, Facebook en Instagram. Via deze koppelingen halen we relevante data binnen die we weergeven in compacte overzichten waarin je een goed beeld krijgt van de voortgang van de betreffende kanalen. Van de huidige maand, maar ook in relatie tot 6 maanden daarvoor. Op deze manier houden we iedereen scherp en signaleren we kansen en problemen in een vroeg stadium.

Op basis van de groeidoelstellingen die we hebben afgesproken kijkt onze software pro actief naar voortgang en signaleert kansen over meerdere platforms tegelijkertijd. Deze technologie helpt ons meer grip te krijgen op de online situatie van onze klanten.

WIL JE OOK MEER GRIP EN INZICHT?

Maak een afspraak met Harm of Jeroen voor een vrijblijvende kennismaking. Wij helpen je meer inzicht en grip te krijgen op je online prestaties en ROI.

Maak een afspraak

Veelgestelde vragen

THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse

In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.

We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.

Vier belangrijke acties: een check van de huidige cookiemelding, het kiezen voor een door Google aanbevolen CMP (Cookie Management Platform), het up-to-date houden van cookiebeleid, privacy- en wetgeving verklaring, en het instellen van Google Consent Mode V2 via Google Tag Manager.

De gevolgen omvatten de mogelijke opschorting van advertentieaccounts, het niet kunnen uitvoeren van remarketing zonder expliciete toestemming via de cookiemelding, en meer inzicht in data door middel van 'cookieless pings' zelfs als geen cookies worden geaccepteerd.

Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.

Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?