No nonsense marketing rapportages

Na jaren verschillende rapportage systemen te hebben gebruikt hebben we in 2021 ons eigen rapportage en projectmanagement systeem ontwikkeld. Van klanten kregen we vaak de feedback dat ze Google Analytics te complex vinden. Andere uitgebreidere rapportage systemen gaven veel cijfermatig inzicht maar miste context en gevoel bij de klant. Wij hoorde vaak opmerkingen als "stuur liever een mail waarin je vertelt hoe het gaat en wat de kansen zijn".

Met deze feedback zijn we aan de slag gegaan en hebben eigen software ontwikkeld. Hierin rapporteren we niet alleen wat we gedaan hebben en wat dat opgeleverd heeft, we bekijken onze samenwerking vanuit een breder marketing perspectief. Bijvoorbeeld de verschillende fasen van de klantreis.

Customer journey see-think-do-care

Ook zijn er koppelingen met platforms als Google, Facebook en Instagram. Via deze koppelingen halen we relevante data binnen die we weergeven in compacte overzichten waarin je een goed beeld krijgt van de voortgang van de betreffende kanalen. Van de huidige maand, maar ook in relatie tot 6 maanden daarvoor. Op deze manier houden we iedereen scherp en signaleren we kansen en problemen in een vroeg stadium.

Op basis van de groeidoelstellingen die we hebben afgesproken kijkt onze software pro actief naar voortgang en signaleert kansen over meerdere platforms tegelijkertijd. Deze technologie helpt ons meer grip te krijgen op de online situatie van onze klanten.

WIL JE OOK MEER GRIP EN INZICHT?

Maak een afspraak met Harm of Jeroen voor een vrijblijvende kennismaking. Wij helpen je meer inzicht en grip te krijgen op je online prestaties en ROI.

Maak een afspraak

Veelgestelde vragen

Het is belangrijk om voorafgaand aan het maken van een nieuwe website na te denken over de doelstelling en de klantreis. Wie (welke doelgroep) wil je bereiken, wat wil je ze vertellen en nog belangrijker, wat moet de doelgroep doen nadat ze je informatie hebben gezien.

Als je nu al een website hebt met (goede) posities in zoekmachines als Google is het wel zo fijn om die posities te behouden. Website migraties zijn namelijk delicate processen. Hierbij heb je stevige kennis nodig van SEO (zoekmachine optimalisatie). THINK kan je begeleiden tijdens het hele proces, om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Online marketing verandert continu, en om niet achter te blijven, is het essentieel om proactief te blijven. Het volgen van trends via blogs, webinars en events helpt je op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Regelmatig je data analyseren en je strategieën bijsteken is belangrijk om in te spelen op de veranderende behoeften van je doelgroep.

Het testen van nieuwe kanalen en formats geeft je inzicht in wat werkt. Automatisering en AI stellen je in staat efficiënter te werken en je processen te optimaliseren. Flexibiliteit is cruciaal, zodat je snel kunt inspelen op veranderingen in algoritmes en consumentengedrag.

In een dynamische markt is een statische strategie niet genoeg. Door continu te optimaliseren, blijf je vooroplopen in de markt.

Wil je altijd een stap voor blijven? Ontdek de nieuwste online marketingtrends voor 2025!

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) verbetert de online zichtbaarheid door de website te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google. Dit omvat technische optimalisaties, contentoptimalisatie en het verkrijgen van kwalitatieve backlinks.

Een goed uitgevoerde SEO-strategie zorgt ervoor dat de website hoger rankt in de zoekresultaten, wat leidt tot meer organisch verkeer en potentiële klanten. Hoe beter je website aansluit op de zoekintentie van gebruikers, hoe groter de kans dat ze op jouw website terechtkomen.

Wil je meer leren over zoekmachineoptimalisatie? Lees dan verder op onze SEO-pagina

Met ‘lookalike’ wordt binnen online marketing gesproken over een doelgroep die is samengesteld uit gebruikers die vergelijkbare kenmerken vertonen als een bestaande groep klanten of gebruikers. Het doel van lookalike targeting is om nieuwe potentiële klanten te bereiken.

Social media is hét speelveld voor Generatie Z. Ze gebruiken platforms zoals TikTok, Instagram, YouTube en Snapchat niet alleen om te communiceren, maar ook om merken te ontdekken, inspiratie op te doen en keuzes te maken.

Social media is daarmee geen kanaal ‘erbij’, maar het startpunt van je klantrelatie. Zorg voor relevante, creatieve, en vooral snackable content. Pas je tone of voice aan per platform en reageer actief op interactie.

Wil je je social content aanscherpen voor Gen Z? Laat je inspireren door onze tips in dit artikel: Generatie Z met déze insteek zijn ze écht wel te bereiken.