Na jaren verschillende rapportage systemen te hebben gebruikt hebben we in 2021 ons eigen rapportage en projectmanagement systeem ontwikkeld. Van klanten kregen we vaak de feedback dat ze Google Analytics te complex vinden. Andere uitgebreidere rapportage systemen gaven veel cijfermatig inzicht maar miste context en gevoel bij de klant. Wij hoorde vaak opmerkingen als "stuur liever een mail waarin je vertelt hoe het gaat en wat de kansen zijn".
Met deze feedback zijn we aan de slag gegaan en hebben eigen software ontwikkeld. Hierin rapporteren we niet alleen wat we gedaan hebben en wat dat opgeleverd heeft, we bekijken onze samenwerking vanuit een breder marketing perspectief. Bijvoorbeeld de verschillende fasen van de klantreis.
Ook zijn er koppelingen met platforms als Google, Facebook en Instagram. Via deze koppelingen halen we relevante data binnen die we weergeven in compacte overzichten waarin je een goed beeld krijgt van de voortgang van de betreffende kanalen. Van de huidige maand, maar ook in relatie tot 6 maanden daarvoor. Op deze manier houden we iedereen scherp en signaleren we kansen en problemen in een vroeg stadium.
Op basis van de groeidoelstellingen die we hebben afgesproken kijkt onze software pro actief naar voortgang en signaleert kansen over meerdere platforms tegelijkertijd. Deze technologie helpt ons meer grip te krijgen op de online situatie van onze klanten.
Maak een afspraak met Harm of Jeroen voor een vrijblijvende kennismaking. Wij helpen je meer inzicht en grip te krijgen op je online prestaties en ROI.
Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.
Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?
Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!
Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.
Google Consent Mode V2 is een wijziging in het cookiebeleid die zorgt voor meer controle over data en de naleving van nieuwe Europese wetgeving (DMA). Het niet naleven kan leiden tot opschorting van advertentiekanalen zoals Google Ads of Meta accounts.
Een data clean room is een beveiligde omgeving waar bedrijven data kunnen delen en analyseren zonder de privacy van de betrokken individu in gevaar te brengen of bedrijfsgeheimen te onthullen. Hierdoor kunnen gegevens van verschillende bronnen worden gecombineerd en geanalyseerd die volgens strikte privacy- en beveiligingsvoorschriften voldoen.
ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.