Online campagnes geven boost aan offline campagne van Zwitserland Toerisme

Online campagnes geven boost aan offline campagne van Zwitserland Toerisme

Hoe haal je de allerbeste resultaten uit een offline merkactivatiecampagne? Door deze te versterken met online campagnes! Zo ben je zeker van een groot bereik. Én je maakt je doelgroep alvast warm voor je de straat op gaat. Succes gegarandeerd! Zo gaven we de offline campagne van Zwitserland Toerisme een flinke boost met onze display en social media campagnes.

De uitdaging

Met schitterende natuur, brede pistes en sfeervolle bergdorpjes, is Zwitserland een prachtige vakantiebestemming in de winter. Om duurzaam reizen naar Zwitserland te promoten, werd een merkactivatie campagne bedacht. Twee weken was op station Amsterdam Zuid en Utrecht Centraal te zien hoe je ‘pure winter’ beleeft in Zwitserland. Dat was niet alles, mensen konden ook treintickets naar Zwitserland winnen door 6 uur in een pop-up treincabine door te brengen.

De stations zijn ideale locaties om een groot bereik te realiseren. Maar ook plekken waar heel veel verschillende mensen gehaast voorbij komen. Reizen naar Zwitserland is vooral aantrekkelijk voor een bepaalde doelgroep. Hoe zorg je ervoor dat juist die even stilstaat bij de campagne? En, niet onbelangrijk, dat mensen zich aanmelden voor de winactie?

Onze oplossing

Om de doelgroep alvast warm te maken, hebben we twee weken voor de merkactivatie social media en display advertenties ingezet. We gebruikten contextual targeting om zichtbaar te zijn op websites en pagina’s die aansluiten op de inhoud van de campagne. Met Facebook en Instagram advertenties konden we de doelgroep ook direct targetten.

Om de juiste mensen bij de merkactivatie stil te laten staan, zetten we tijdens de offline campagne hyperlokale online social media advertenties in. Kwamen mensen uit de doelgroep in de buurt van de stations? Dan kregen ze onze advertenties op Facebook of Instagram te zien. We gebruikten ook hyperlokale advertenties om mensen aan te sporen om zich in te schrijven voor de winactie.

De resultaten

Met ruim 2,5 miljoen vertoningen hebben de online campagnes de offline merkactivatie een flinke boost gegeven. De website werd ruim 14.000 keer bezocht vanuit de online campagnes. En dat allemaal door mensen uit de doelgroep. En de advertenties voor de winactie? Die konden we na 2 dagen alweer beëindigen! Er waren namelijk al 900 aanmeldingen binnen, terwijl er maar plaats was voor 10 deelnemers.

De doelgroep heeft de campagne in verschillende vormen gezien: offline én online via meerdere kanalen. Herhaling op diverse manieren zorgt voor het grootste effect. Zwitserland Toerisme kan er dus ook op rekenen dat veel meer mensen nu hun boodschap en merk onthouden!

Ook offline campagnes versterken met online?

Zoek je ook naar een manier om de beste resultaten te halen uit je offline campagne? Wil je zeker zijn van een groot bereik onder een specifieke doelgroep?

Bij THINK werken we met je samen, denken we mee en zorgen we dat jij je doelstelling behaalt. Door middel van programmatic advertising kunnen we zorgen voor de meest scherpe targeting van jouw doelgroep die op het moment bestaat. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!



Ook interessant om te lezen