Werken aan lokale zichtbaarheid door middel van zoekmachine optimalisatie en online campagnes? Dat resulteert in toenemend bereik onder een relevante doelgroep, meer kwalitatief websitebezoek en een stijging in het aantal leads. Het bewijs? Deze inspirerende businesscase van een van onze klanten.
Bij Wout Monseurs kunnen bedrijven terecht voor een complete kantoorinrichting of losse kantoormeubelen, kantoorartikelen en printers (en onderhoud).
De uitdaging van Wout Monseurs? Bedrijven en organisaties in de regio Breda bereiken die op zoek zijn naar kantoormeubelen of een volledige kantoorinrichting.
Deze doelstelling hebben we vertaald naar een online marketingplan met als belangrijkste doel het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het laten toenemen van kwalitatief websiteverkeer.
Al snel bleek dat een combinatie van zoekmachine optimalisatie en Google Ads campagnes de beste keuze was.
We zijn met de inhoudelijke en technische optimalisatie van de website begonnen. De techniek van de website bleek niet voldoende geoptimaliseerd te kunnen worden. Daarom heeft Wout Monseurs, met hulp van THINK, een nieuwe website laten bouwen door een webdeveloper.
Nadat de website live ging zijn we aanvullend met linkbuilding gestart. Zo werken we aan de drie SEO pijlers: techniek, inhoud en autoriteit!
Ondertussen wisten we met slimme Google Ads en Shopping campagnes een doelgroep te bereiken die zelf actief op zoek is. Door middel van een remarketing campagne blijft Wout Monseurs vervolgens onder de aandacht bij potentiële klanten.
We krijgen meer inzicht in websitebezoekers door marketing automation software in te zetten. Handig voor ons, maar zeker ook voor de accountmanagers van Wout Monseurs!
Door zoekmachine optimalisatie is het bereik via Google flink toegenomen. Dat is mooi te zien in onderstaande grafiek uit Google Search Console.
Door het aantal vertoningen te vergroten is ook het websiteverkeer toegenomen. Maar niet alleen het organische verkeer is verbeterd. Ook weten we, door de campagnes blijvend te optimaliseren, een stijgende lijn in het aantal klikken en doorklikratio (CTR) uit Google Ads te realiseren
Heb jij ook een uitdaging op het gebied van online marketing? Lukt het maar niet om hogere posities in Google en organisch verkeer te realiseren? Of leveren je Google ads campagnes niet het gewenste resultaat op? Stuur ons een mail met je uitdaging of neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.