Dennis
Online marketeer & SEA specialist
Hoe zorg je voor meer leads zonder het budget van je campagnes te verhogen? En liever niet alleen meer, maar ook kwalitatieve leads? Door te zorgen voor een optimale gebruikerservaring op de website. Zo hielpen we Livingstone aan een betere UX (user experience). En met resultaat!
Livingstone zet Google Ads campagnes in om zichtbaar te zijn voor mensen die een villa willen laten bouwen. De advertenties zorgden voor prima resultaten. Maar het kan natuurlijk altijd beter. We gingen op zoek naar een manier om het rendement van de advertenties te verhogen.
We hebben de landingspagina’s van de campagnes kritisch onder de loep genomen. Het bleek dat deze niet (meer) genoeg aansloten bij de behoeften van de doelgroep. De relevantie moest omhoog.
Zie hieronder de oude landingspagina (foto 1) versus de nieuwe landingspagina (foto 2)
We hebben veel nieuwe landingspagina’s gemaakt die goed scoren op UX. Ze zijn gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en helpen de bezoeker door de website heen. Om in te spelen op de zoekintentie van de doelgroep hebben we de landingspagina’s opgedeeld in fases: informerend of klaar voor actie.
Er is bijvoorbeeld een informatieve pagina over de schuurwoning ontwikkeld. Maar ook een pagina voor mensen die verder zijn en zoeken naar een schuurwoning bouwen.
Sinds de nieuwe landingspagina’s is het aantal leads uit de Google Ads campagnes met 74% gestegen. Ook daalden de kosten per lead met 37%! Kortom: als je relevanter bent, betaal je minder aan Google.
Bij THINK draaien we niet alleen aan de knoppen van je campagnes. We zorgen ook voor een optimale gebruikerservaring. Daar valt vaak nog de meeste winst te behalen!