Importautos.nl staat klaar voor iedereen die over de landsgrenzen een droomauto (of -motor, -camper) gespot heeft en deze voor de meest gunstige prijs naar Nederland wil halen. Zelf het volledige importproces doorlopen kan complex zijn. De hulp van een gespecialiseerd importbedrijf als Importautos.nl is dan ook meer dan welkom! Zowel voor autoliefhebbers van geliefde modellen uit het middensegment als voor fans van unieke en luxe uitgevoerde auto’s.
De importbranche is echter hoog competitief en daarom heeft Importautos.nl THINK ingeschakeld om ervoor te zorgen dat ze online sterk zichtbaar zijn, zowel in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google als met betaalde zoekresultaten. Ook advertentieruimte op diverse sociale media platformen wordt benut om de doelgroep enthousiast te maken en te overtuigen om een auto te importeren met behulp van Importautos.nl.
De inzet van deze online marketing mix heeft ervoor gezorgd dat Importautos.nl een aanzienlijke stijging ervaart in het aantal aanvragen dat ze ontvangen op dagelijkse basis! Hoe hebben we dit precies gerealiseerd? Dat lees je in deze case!
Importautos.nl opereert binnen een zeer competitieve branche, en het online landschap biedt dan ook veel concurrentie. Het realiseren van een sterke online zichtbaarheid om de doelgroep van Importautos.nl te kunnen bereiken vormde dan ook een uitdagend proces. Om aanwezig te zijn op alle plekken waar geïnteresseerden op zoek gaan naar informatie heeft THINK een overkoepelende aanpak gestart voor Importautos.nl.
De eerste focus lag op het creëren van zichtbaarheid en vindbaarheid in Google. Hiervoor is gewerkt op twee fronten. Met behulp van zoekmachineoptimalisatie werkten we aan het verbeteren van de organische posities van Importautos.nl. Wanneer geïnteresseerden op relevante termen rondom het importeren van motorvoertuigen zoeken, dient de content van Importautos.nl zo snel vindbaar te zijn in de zoekmachine.
THINK heeft in samenwerking met de klant blogs, artikelen en pagina’s uitgewerkt die inspelen op alle vragen die de doelgroep heeft rondom het importtraject. Ook is de website technisch onder de loep genomen en samen met de webbouwer geoptimaliseerd.
Dit gehele optimalisatieproces kost tijd, en om die reden is ook een goed ingerichte Google Ads campagnestructuur essentieel om al direct zichtbaar te kunnen zijn tussen de concurrentie. Zeker in deze hoogcompetitieve markt zijn pakkende advertenties onmisbaar om de concurrenten voor te kunnen blijven. THINK heeft de campagnes van Importautos.nl ingericht en zorgt er hiermee voor dat ze direct vindbaar zijn voor de doelgroep.
En heeft de doelgroep de website van Importautos.nl weten te vinden? Dan is de kans reëel dat zij niet direct overstag zullen gaan; een auto kopen en importeren is een grote stap, en de klantreis is bij dergelijke grote aankopen vaak wat langer. Daar spelen we slim op in door bezoekers van de website opnieuw te bereiken met interessante content op social media. Deze content laat de resultaten van succesvolle importtrajecten zien en stimuleert om in contact te komen met Importautos.nl. Hiermee krijgt de doelgroep een laatste zetje en wordt de drempel verlaagd om aan de slag te gaan met het importeren van hun droomauto.
De overkoepelende aanpak is zeer effectief geweest. Organisch heeft Importautos.nl inmiddels veel top-10 noteringen behaald rondom belangrijke zoekwoorden voor de branche. Hiermee zijn ze sterk zichtbaar op de eerste pagina van Google. Tegelijkertijd werpt ook de continue optimalisatie van de advertenties zijn vruchten af. Zowel via de organische bezoeken als via de advertenties heeft Importautos.nl een sterke stijging in het aantal aanvragen opgemerkt. Ook via de advertenties op social media blijven de aanvragen binnenstromen.
Zo heeft Importautos.nl met de combinatie van zoekmachineoptimalisatie en gerichte advertenties flink wat werk erbij gekregen! Hierdoor mag het team op dagelijkse basis aan de slag met talloze aanvragen en gaat het Importautos.nl voor de wind. De krachtige mix van SEO en online advertising toont zo zeer waardevol te zijn en is blijvend effectief.
Heb jij ook een uitdaging op het gebied van online marketing? Lukt het maar niet om hogere posities in Google en organisch verkeer te realiseren of presteren je campagnes niet naar verwachting? Neem dan gerust contact met ons op! Stuur ons een mail met je uitdaging of neem telefonisch contact op om de mogelijkheden te bespreken.