Zonder SEE & THINK weinig DO

Zonder SEE & THINK weinig DO

"Doe mij maar alleen marketing campagnes gericht op mensen met veel geld, die nú mijn product of dienst willen afnemen. Al dat delen van kennis en inspiratie is toch niet nodig?" Een veel voorkomende vraag van ondernemers aan marketeers. Was het maar zo eenvoudig.

See, Think, Do, Care

In de ideale situatie heb je een product of dienst waarvoor mensen flink willen betalen, en gewillig in de rij voor gaan staan om met je in zee te mogen gaan. Te mooi om waar te zijn? Vaak wel, maar door gebruik te maken van een bewezen klantreis model als SEE, THINK, DO, CARE kom je een heel eind!

De Klantreis of Customer Journey

Als je niet helemaal bekend bent met het principe van de klantreis, lees dan eerst dit artikel over wat de klantreis precies is. Een veel gebruikt model om de klantreis in kaart te brengen is het SEE, THINK, DO, CARE model. Het gaat er hierbij om dat een klant verschillende fases doormaakt en dat je om succesvol te zijn in alle fases op het juiste moment én via het juiste marketingkanaal aanwezig moet zijn.

SEE, THINK, DO, CARE

In het See, Think, Do, Care model ga je uit van 4 fases. In de See fase zit iedereen in je doelgroep, ook de mensen die nog niet weten dat ze überhaupt een probleem of behoefte hebben. In de Think fase zit iedereen in de doelgroep die jouw product of dienst overweegt. Over het algemeen zijn ze ook al bewust aan het oriënteren. In de DO fase zit iedereen in de doelgroep die actief op zoek is naar jouw product of dienst. De Care fase gaat over aandacht voor bestaande klanten, een belangrijke en zeer waardevolle doelgroep die zeker niet vergeten mag worden.

Zonder SEE & THINK geen DO

Het probleem met de vraag uit de intro? Deze denkwijze slaat twee zeer belangrijke stappen in de klantreis over. Zonder te cateren aan de SEE en THINK fase zul je namelijk geen DO klanten aantrekken. Om je doelgroep te overtuigen van jouw aanbod zul je aanwezig moeten zijn op ieder moment in hun klantreis. Van het moment dat ze nog niet eens beseffen wat ze nodig hebben helemaal tot aan het moment waarop ze hun portemonnee trekken (en zelfs daarna nog).

Voordat die goedgevulde portefeuille uit de broekzak komt zul je al lang en breed in beeld moeten zijn, mét overtuigende communicatie op ieder 'touch point' in de klantreis. En ja, daar is dus echt die deling van kennis en inspiratie voor nodig, zodat zij daadwerkelijk overtuigd zullen zijn van jou als aanbieder. Zeker bij complexere diensten en producten neemt de klantreis meer tijd in beslag, en zul je je concurrentie weg moeten spelen met ijzersterke content en campagnes.

Overtuigen tijdens de hele klantreis

Bij THINK bepalen we voor iedere uitdaging eerst een overkoepelende strategie, waarbij aandacht is voor elke fase van het SEE, THINK, DO, CARE model. Met deze strategische benadering overtuigen we je klant daar waar het telt, zodat die felbegeerde verkopen in no time binnen handbereik zijn!

See, Think, Do, Care iets voor jou?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw onderneming? We gaan de uitdaging graag met je aan! Neem gerust contact met ons op om de details verder te bespreken.

Ook interessant om te lezen

Veelgestelde vragen

In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.

We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.

THINK heeft software waarmee we concurrenten kunnen analyseren. Hoeveel bezoekers ze op hun website hebben, waar ze vandaan komen, of ze online adverteren, wat ze daarvoor betalen en hoe sterk hun online autoriteit is. Lees meer over onze online concurrentieanalyse

Jouw website goed laten presteren met SEO doe je niet zomaar. Google moet jouw website namelijk zien als relevant en functioneel. Maar hoe dan? Denk aan het schrijven van blogs gericht op SEO, de broncode van je website schoonhouden, zorgen voor goede hosting, snelle laadtijden, een uitstekende prestatie op mobiel, afbeeldingen voorzien van het juiste format en jouw website begrijpelijk maken voor een klant. Doe je dit goed? Dan zal Google jou een betere SEO ranking geven. Ook is online autoriteit belangrijk.

Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.

Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.

Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?