Google's nieuwste Core-update: Wat betekent dit voor jouw website?

Google's nieuwste Core-update: Wat betekent dit voor jouw website?

Laetitia

Sr. online marketeer & Strategy lead

Elke minuut worden er maar liefst 6,3 miljoen zoekopdrachten uitgevoerd. Dat zijn 105.000 zoekopdrachten per seconde! Dat is een enorme hoeveelheid informatie die Google dagelijks te verwerken krijgt. Om ervoor te zorgen dat je altijd de meest relevante zoekresultaten krijgt, blijft Google voortdurend zijn algoritmen en beleidslijnen verbeteren. 

In maart is er een belangrijke Google Core Update uitgerold om de kwaliteit van zoekresultaten te verbeteren en spamcontent te verminderen. Lees hier wat de gevolgen zijn van deze update voor jouw website.

google core maart

De gevolgen van de Google Core Maart Update:

Google voorspelt dat de update het aantal 'spam'-resultaten in de zoekresultaten met 40% zal verminderen. Dit betekent dat jouw inspanningen om hoogwaardige, relevante en betrouwbare content te creëren nog belangrijker worden. Dit doet Google door:

  1. 40% van de ‘unhelpful’ content verwijderen uit de zoekresultaten: Als je veel nutteloze content publiceert, wordt je website minder zichtbaar in de zoekresultaten.

  2. Expired domains aan te pakken: Backlinks vanaf verlopen domeinen worden verwijderd. 

  3. Het algoritme verbeteren: Als je hoogwaardige en nuttige informatie biedt, word je hoger gerangschikt in de zoekresultaten. 

  4. Geautomatiseerde contentcreatie bestraffen: Als je veel automatisch gegenereerde (AI) content hebt, kan je website worden benadeeld.

  5. Parasite SEO wordt keihard aangepakt: Als je content van lage kwaliteit op andere sites plaatst, kan dit je zichtbaarheid schaden.

core update maart

Wat betekent dit precies voor jouw website? 

Wat kun je doen? De nieuwe Google update benadrukt hoe belangrijk E-E-A-T is voor jouw website. Maar wat is dat precies? E-E-A-T staat voor Expertise, Experience, Authoritativeness en Trustwortiness. Het betekent dat Google dol is op content die is geschreven door experts en afkomstig is van betrouwbare websites. 


Dus, als je wilt opvallen in de zoekresultaten, is het slim om te investeren in hoogwaardige content die aan deze richtlijnen voldoet.

E-E-A-T is the way to go!

Wil je meer weten over de impact van de E-E-A-T richtlijnen op jouw online marketingstrategie? Lees dan onze blog over het belang van E-E-A-T voor SEO en ontdek hoe je jouw online aanwezigheid kunt versterken.

Aan de slag met E-E-A-T

Ook interessant om te lezen