Marketing management met THINK

Vind je het lastig om marketing strategisch in te zetten en ben je teveel adhoc op operationeel niveau bezig? THINK kan je helpen met marketing management.

Een solide online marketing strategie gaat verder dan de inzet van campagnes en content om hoog in Google te scoren en zichtbaar te zijn met advertenties. Zonder achterliggende gedachte zul je niet snel de resultaten bereiken waar je écht gelukkig van wordt. Bij THINK begrijpen we dit als geen ander. Daarom kiezen we altijd voor marketing management op hoog niveau, waarbij we je doelstellingen vertalen naar een strategie en campagne inzet die leidt tot meer leads, verkopen en een hoger rendement!

Van advies tot full service

Van advies en coaching tot full service uitbesteden, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken

Gestructureerde online marketing strategie vanuit See, Think, Do, Care model

Hoe ziet die aanpak er dan uit? Bij THINK zetten we aan de start graag juist even een stapje terug, om goed na te denken over een overkoepelende aanpak en strategie die echt past bij jouw doelgroep en doelstellingen. Zo krijg je campagnes mét een achterliggende gedachte, waarmee we ons onderscheiden van online marketing bureaus die de inzet van campagnes direct als hoogste doel en eindpunt beschouwen.

Deze overkoepelende strategie formuleren we op basis van het See, Think, Do, Care model. We gaan met je in gesprek over je doelstellingen, je doelgroep en de markt en vormen zo een helder beeld van je (potentiële) klanten. Deze klanten verkrijg je niet zo maar; er zijn meerdere contactmomenten nodig voordat zij bereid zullen zijn om je dienst of product af te nemen. Zeker bij complexere dienstverleningen en kostbare producten (bijv. in de B2B sector) zal dit traject langer duren.

Hierbij doorlopen je potentiële klanten een volledige klantreis. In de See fase bevindt iedereen zich uit je doelgroep; op dit moment in de klantreis zijn ze zich mogelijk nog niet eens bewust van hun intentie, hoewel de behoefte voor jouw dienst of product misschien al wel kan bestaan bij ze. In de Think fase start de overweging om tot aanschaf over te gaan, gevolgd door de Do fase waarin je doelgroep pas echt actief gaat zoeken naar jouw aanbod. Doorlopen ze deze fase volledig en zijn ze overgegaan tot aanschaf? Dan is dat natuurlijk al super, maar idealiter behoudt je deze klanten ook in de toekomst, en dat is het moment waarbij de Care fase om de hoek komt kijken.

THINK houdt rekening met elke fase uit de klantreis en zorgt voor communicatie- en marketing-uitingen die perfect aansluiten op de fase waarin je doelgroep zich bevindt. Zo wordt je doelgroep steeds verder door het traject begeleidt en meegenomen, tot (en zelfs na) het moment waarop ze converteren. Deze strategie en aanpak levert goed doordachte campagnes op met een hoog rendement en optimale resultaten, die perfect aansluiten op de door jou bepaalde doelstellingen.

Campagnes en middelen

Zodra de strategie als een huis staat maken we de aanpak concreet en kunnen passende middelen en campagnes gekozen worden. We concretiseren je online marketing strategie en kiezen in afstemming met jou voor bijpassende campagnes en middelen. Hierbij kun je denken aan een mix van bijv. zoekmachine optimalisatie (SEO), content marketing, Google Ads of Bing Ads campagnes, of social media campagnes op o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube of Pinterest. 

Meetbaarheid en inzicht in de resultaten

Het voordeel van online marketing is dat de inspanningen zeer goed meetbaar zijn en we je dan ook concreet inzicht kunnen bieden in de resultaten. THINK biedt je maandelijks een heldere rapportage aan, waarin je zowel inzicht krijgt in de resultaten van alle ingezette kanalen en middelen als oog hebt op de overkoepelende aanpak d.m.v. het See, Think, Do, Care model.

Daarbij blijven we graag nadenken over de aanpak en je online marketing inzet, ook nadat alles ingericht en ingesteld is. Iedere maand delen we in de rapportage mogelijke kansen om nog meer uit je online marketing strategie te behalen. Deze manier van rapporteren houdt ons scherp en zorgt ervoor dat we samen met jou blijven kijken naar manieren om meer rendement te behalen uit je online marketing inspanningen.



MARKETING MANAGEMENT STRATEGIE OPZETTEN MET THINK: STUUR ONS JE UITDAGING!

Sta je voor een uitdaging op online marketing gebied, of ben je op zoek naar een partij om eens écht constructief aan je online marketing inzet mee te gaan werken? THINK gaat de uitdaging graag met je aan! Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw onderneming verder te bespreken.

Contact opnemen