Toen Livingstone ons om ondersteuning vroeg scoorde de website alleen nog op de eigen merknaam in de organische zoekresultaten in Google. Door een slimme SEO strategie zorgen we er nu voor dat Livingstone de organische top 10 van Google binnenstormt op relevante zoektermen met hoog zoekvolume! In deze businesscase vertellen we hoe dat is gelukt.
Livingstone is specialist in het ontwerpen en bouwen van villa’s. In de showroom in Breda kunnen potentiële klanten samen met een van de architecten inspiratie opdoen in een van de vier inspiratievilla’s.
Op de website van Livingstone zijn verschillende referentievilla’s te vinden en kan een inspiratieboek worden aangevraagd.
De uitdaging van Livingstone? Het laten groeien van het aantal villa’s dat zij jaarlijks mogen ontwerpen en bouwen. Deze doelstelling hebben we vertaald naar een online marketingplan met als belangrijkste doel het vergroten van de online zichtbaarheid, met een focus op het aanbieden van inspirerende informatieve content.
Om een interessante doelgroep te bereiken zet Livingstone betaalde campagnes via Google in. Helaas bleef verkeer vanuit de organische zoekresultaten van Google uit. De oorzaak? Te lage posities op belangrijke zoekwoorden zoals ‘huis bouwen’ en ‘prefab woning’. Op veel van deze zoekwoorden stond Livingstone nog niet in de top 100.
Aan THINK de uitdaging om een analyse van de website te maken en om onderzoek te doen naar de online concurrentie van Livingstone.
We hebben een SEO analyse uitgevoerd en zijn we direct met de actiepunten aan de slag gegaan. Ondertussen deden we ook uitgebreid onderzoek naar de online concurrenten van Livingstone.
Tijdens een SEO analyse gaan we na hoe een website scoort op de technische en inhoudelijke factoren waar zoekmachines naar kijken bij het ranken van websites. Daarnaast kijken we naar de online autoriteit van de website. Kortom: we gaan op zoek naar de SEO Sweet Spot.
Bij Livingstone bleek vooral veel winst te halen door de laadsnelheid van de website te verbeteren, bestaande SEO elementen te optimaliseren, de content uit te breiden en het aantal kwalitatieve backlinks te vergroten.
Samen hebben we een shortlist gemaakt van zo’n 10 tot 15 focus zoekwoorden. Daar zijn we vervolgens mee aan de slag gegaan. Het doel: ze in de top 10 (eerste pagina) van Google krijgen. Daarna beslissen we samen of ze verder moeten worden geoptimaliseerd om top 5 en top 3 posities te realiseren en/of we verder gaan met een nieuwe shortlist.
Door zoekmachineoptimalisatie en linkbuilding is de organische vindbaarheid in korte tijd enorm verbeterd.
Door optimalisatie heeft Livingstone op dit moment een nummer 1 positie op zoekwoorden zoals ‘prefab woning’, waar gemiddeld zo’n 6.600 keer per maand op wordt gezocht!
Daarnaast hebben we de website op andere belangrijke zoekwoorden zoals ‘huis bouwen’ (gemiddeld zoekvolume van 5.400 per maand) in de top 10 weten te krijgen.
In onze SEO monitoring tools houden we deze organische posities van de website van Livingstone en die van concurrenten nauwlettend in de gaten. De concurrentie zit immers ook niet stil. Leuk, al die hoge posities in Google. Maar levert het ook meer verkeer en leads op? We zien een mooie stijgende lijn in het organische websiteverkeer. En sinds 2019 is het aantal behaalde doelen in Google Analytics met 70,51% gestegen, ten opzichte van de periode daarvoor.
We zijn nog lang niet klaar met de optimalisatie van de website en het zoeken naar nieuwe mogelijkheden om Livingstone te helpen met het realiseren van hun doelstellingen!
Meer weten?
Heb jij ook een uitdaging op het gebied van online marketing? Lukt het maar niet om hogere posities in Google en organisch verkeer te realiseren? Stuur ons een mail met je uitdaging of neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.