Door onderscheidende positionering meer kwalitatieve leads voor Arjan van Dijk Groep

Door onderscheidende positionering meer kwalitatieve leads voor Arjan van Dijk Groep

Wat je als bedrijf bijzonder maakt? Het is niet altijd even makkelijk om daar een vinger op te leggen. Toch is het belangrijk om dit te achterhalen. Het belang van een onderscheidende online positionering laat deze businesscase van een van onze klanten wel zien!

De Arjan van Dijk Groep is een evenementenbureau en al ruim 40 jaar een naam in de evenementenbranche. Je kunt er terecht voor events met creatieve concepten die naadloos aansluiten op je marketing- & communicatiestrategie. Arjan van Dijk Groep verzorgt evenementen op locatie of op een van hun vier eigen evenementenlocaties in Brabant.

De uitdaging?

In ruim 40 jaar bestaan heeft Arjan van Dijk Groep behoorlijk wat naamsbekendheid opgebouwd. Wel bestond er een diffuus beeld van het evenementenbureau omdat alles (events, locaties en catering) onder 1 vlag gepositioneerd werd. Dit zorgde voor verwarring onder de doelgroep en een online strategie zonder richting. De boodschap was namelijk “wij kunnen alles” en dat zegt niet zo veel.

En dat terwijl Arjan van Dijk Groep een echte sparringpartner op niveau is als het gaat om evenementen organiseren vanuit een doelstelling. Tijd om die online positionering in te nemen!

Hoe dan?

Op de website van Arjan van Dijk Groep moest meer aandacht komen voor de core-business, namelijk full-service evenementen. Daarom werden de eigen evenementenlocaties naar een andere website verplaatst, onder een nieuw label. Om de juiste online positionering te bepalen heeft THINK een aantal sessies gehouden met Arjan van Dijk Groep. Daarin kwamen de sterke (en zwakke) kanten van het bedrijf en de kansen (en bedreigingen) uit de markt naar boven.

De SWOT-analyse vormde een goede basis om te bepalen hoe Arjan van Dijk Groep zich kon onderscheiden. De doelgroep heeft behoefte aan een gespecialiseerd, betrouwbaar en goed onderlegd bureau. Om te ‘bewijzen’ dat Arjan van Dijk Groep deze kwaliteiten in huis heeft, werd besloten om te investeren in contentmarketing. We zorgden voor blog-artikelen die strategische vragen beantwoorden, zoals “Hoe bereken je de ROI van een event?” en “Hoe kun je brand activation inzetten om sales te boosten?”.

Deze informatie moest natuurlijk ook bij de juiste doelgroep terecht komen. Daar zorgden we, onder andere, voor door de blogs te verspreiden via Facebook campagnes. Daarnaast is Arjan van Dijk Groep door middel van Google Ads advertenties ook goed zichtbaar tussen concurrenten in Google. Door middel van onderscheidende advertentieteksten zorgen we ervoor dat de online positionering ook hier opvalt.

Het resultaat? Meer kwalitatief verkeer en interessante aanvragen

Het resultaat was duidelijk. In het eerste jaar dat we met Arjan van Dijk Groep samenwerkten zagen we de kwaliteit van het websiteverkeer hard stijgen. Bezoekers bleven ruim 2 minuten op de website en het bouncepercentage (wanneer iemand na 1 pagina de site weer verlaat) daalde tot onder 50%. Het conversieratio begon nog onder 1% en steeg naar 3, 4 en in sommige maanden zelfs naar 5%!

Niet alleen komen er tegenwoordig veel meer conversies binnen, deze aanvragen zijn ook nog eens een stuk kwalitatiever. Zo wist Arjan van Dijk Groep bijvoorbeeld een nieuwe klant binnen te halen doordat ze als evenementenbureau een specialistisch artikel schreven over de huidige wet- en regelgeving binnen de branche. Hierdoor was het voor de klant duidelijk dat Arjan van Dijk Groep een partij is met verstand van zaken.

Online marketing vanuit een onderscheidende positionering

Weet jij wat jouw bedrijf bijzonder maakt? En is dit al voldoende zichtbaar op je website en in je andere online marketingkanalen? We komen hier graag samen achter in een strategische sessie. Stuur ons een mail met je uitdaging of neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Ook interessant om te lezen