Dennis
Online marketeer & SEA specialist
Ziet de website van je concurrent er 10x beter uit dan die van jou? Heb je het gevoel dat je klanten verliest door het design? Of wil je graag dingen aanpassen aan je website, maar ben je enorm beperkt in de mogelijkheden? Dan is het misschien tijd voor een nieuwe website!
We oordelen allemaal snel. We hebben slechts 50 milliseconden nodig om een mening te vormen over een website. Dat is 0,05 seconden om een goede eerste indruk achter te laten bij een nieuwe, potentiële klant.
Maar wat als je een slechte of verouderde website hebt? Het verwaarlozen van je website leidt tot een negatieve perceptie bij maar liefst 81% van de internetgebruikers. Bovendien denken 39% van hen twee keer na voordat ze een product of dienst van dat bedrijf gebruiken.
Voldoet jouw website nog aan de verwachtingen van jouw doelgroep? Lees hier verder of het tijd is voor een nieuwe website.
Er is geen vaste regel voor hoe vaak je je website moet vernieuwen of updaten. Idealiter vernieuw je je website elke 5 tot 10 jaar. Zo blijf je bij met alle veranderingen in de algoritmes van Google en vernieuwde softwares die een betere, vernieuwde gebruikerservaring bieden. Tijdens deze periode is het wel belangrijk om regelmatig opfrisbeurten uit te voeren, zodat je website snel en up to date blijft.
Niet veilig volgens Google
Als je website verouderd is, loop je het risico dat Google het als onveilig markeert. Verouderde websites zijn namelijk kwetsbaar voor hackers, omdat het internet constant wordt gescand op zwakke plekken zoals verouderde software.
Hoog bouncepercentage
Websites worden ontworpen om bezoekers mee te slepen in het verhaal van jouw onderneming. Een bounce gebeurt wanneer een gebruiker na één pagina jouw website alweer verlaat. Ze hebben een snelle blik geworpen op jouw website en zijn daarna weer weg gegaan. Jouw website sprak hen niet aan, wat erop wijst dat je user experience niet goed aansluit op de behoeften van je doelgroep.
Trage laadtijd van pagina's
Trage laadtijden zijn als verkeersopstoppingen op het internet: frustrerend en onnodig. Ze zorgen niet alleen voor hogere bouncepercentages, maar kunnen ook je positie in Google verlagen. Wist je dat 40% van de bezoekers niet langer dan drie seconden wacht voor het laden van een pagina? Een snelle website is dus erg belangrijk.
Niet mobielvriendelijk
Een goede mobielvriendelijke website is belangrijk, vooral omdat 60% van de internetgebruikers hun telefoon gebruikt om te surfen. Het 'mobile-first' principe wordt steeds relevanter door het groeiende aantal mobiele gebruikers. Maar dat betekent niet dat de desktopervaring moet worden verwaarloosd. Desktopgebruikers bekijken doorgaans meer pagina's en besteden meer tijd op een website dan mobiele gebruikers. Het is dus van belang om beide platformen optimaal te benutten!
Ziet er verouderd uit
Een professionele uitstraling is belangrijk om vertrouwen op te bouwen bij (potentiële) klanten. Het helpt mensen om langer op je website te blijven en uiteindelijk meer geneigd te zijn om iets te kopen of contact op te nemen. Zelfs als je goede advertenties hebt, zullen ze niet veel opleveren als je website er niet goed uitziet.
Navigatie is niet goed
Een slechte website-navigatie veroorzaakt frustratie en een slechte gebruikerservaring. Dit leidt tot een hoger bouncepercentage en verlaagd de kans op conversie. Bezoekers haken dan af voordat ze jouw gewenste actie voltooien, zoals het invullen van een formulier of het doen van een aankoop.
Een websiteherontwerp gaat verder dan alleen een nieuwe uitstraling. Profiteer van alle inzichten en gegevens die je huidige website in de loop der jaren heeft verzameld. Je creëert zo niet alleen een mooiere website, maar ook een website die beter aansluit op de behoeften en voorkeuren van je doelgroep. Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring en verhoogt de kans op conversies.
Van plan om een nieuwe website te (laten) ontwikkelen? Wij kunnen je helpen! We zorgen niet alleen voor een sterke basis voor SEO en campagnes, maar denken ook mee over een optimale gebruikerservaring. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over hoe we kunnen bijdragen aan het verbeteren van jouw website.
Succesvolle doelgroepactivatie voor Profoto: Uitverkocht event en een wachtlijst!
Profoto is een premiummerk in flitsapparatuur voor professionele fotografen, bekend om hun inspirerende content en sterke merkimago. Maar wat als je doelgroep het product eerst moet ervaren om overtuigd te raken? Dat was precies de uitdaging waarvoor Profoto ons inschakelde. Het resultaat?