Adverteren op Facebook… Is dat nog relevant anno 2022? Jazeker! Facebook blijft het medium met het meeste aantal actieve dagelijkse gebruikers. Daarmee behoudt het enorme kansen voor bedrijven om interessante doelgroepen te bereiken. En dat in groten getale.
Met Facebook advertenties is jouw doelgroep tot in de puntjes te specificeren, zodat je heel gericht en effectief kunt adverteren. Daarbij heb je ook nog eens volledige controle over de boodschap en tone of voice. Alsof je je potentiële klanten rechtstreeks in de oren kan fluisteren, hoe ideaal is dat!
Elk social media platform heeft zo zijn voordelen. Veel bedrijven maken de keuze om te adverteren op Facebook doordat dit voor veel mensen een zeer toegankelijk medium is én blijft. Facebook stijgt namelijk nog steeds boven alle andere social media platformen uit met het aantal gebruikers. Wereldwijd zijn er dagelijks maar liefst 1.9 miljard actieve gebruikers. Daarmee is Facebook een ideaal medium om een enorm bereik te realiseren. Gepaard met de mogelijkheden om je juist weer op een specifieke doelgroep te richten biedt Facebook zo het beste van beide werelden.
Nu ben je vast ook benieuwd welke doelgroep er actief is. Facebook heeft de laatste jaren een verschuiving doorgemaakt. Waar eerst de jongeren de scepter zwaaiden op dit platform, zijn het nu voornamelijk de oudere generaties die zich graag op het platform bevinden. Gemiddeld is de actieve gebruiker ouder dan 20 jaar en neemt het belang van Facebook ook toe naarmate jouw doelgroepleeftijd ook toeneemt.
Voordat je potentiële klanten ook daadwerkelijk overgaan tot interactie of aanschaf doorlopen ze eerst een hele klantreis. Bij THINK maken we gebruik van het SEE, THINK, DO, CARE model om dit nauwkeurig in kaart te brengen en hier optimaal op in te spelen. In dit model wordt de klantreis in vier delen gesplitst en in elke categorie heb je een andere aanpak nodig.
Op basis van de klantreis bepalen we precies hoe je Facebook in kunt zetten voor elke fase. Zo zorgen we voor passend advertentiemateriaal en doelgroepkeuzes om bijv. naamsbekendheid te genereren, of juist gerichte acties te communiceren aan degenen die jouw producten of diensten al overwegen. Hiermee haal je het onderste uit de kan wat betreft de mogelijkheden van Facebook, en pak je een maximaal rendement op je advertentie-inzet.
Veel van je potentiële klanten zullen niet direct iets bij je aanschaffen, hoe overtuigend je website en social media kanalen ook zijn. Met retargeting bereik je mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw producten of diensten. Door ze opnieuw met gerichte advertenties te benaderen en aantrekkelijke inhoud voor te schotelen blijf je 'top of mind' en verleid je ze om alsnog terug te keren naar jouw website of platform. En natuurlijk tóch over te laten gaan tot aanschaf!
Wil je ook jouw bereik een flinke boost geven? Of juist heel gericht jouw doelgroep bereiken met de beste content? Bij THINK kijken we verder. Met een overkoepelende strategie en ijzersterke content zorgen we ervoor dat je je doelgroep exact op het juiste moment bereikt, mét de juiste boodschap.
Social media marketing is essentieel voor het vergroten van merkbekendheid, het stimuleren van klantbetrokkenheid en het genereren van leads. Door actief aanwezig te zijn op platforms zoals LinkedIn, Instagram en Facebook, kun je direct communiceren met je doelgroep, feedback ontvangen en een community opbouwen rondom je merk.
Effectieve social media strategieën kunnen leiden tot hogere conversieratio's en een sterker merkimago. Door waardevolle content te delen en in te spelen op actualiteiten, zorg je ervoor dat je doelgroep betrokken blijft bij je merk.
Met ‘lookalike’ wordt binnen online marketing gesproken over een doelgroep die is samengesteld uit gebruikers die vergelijkbare kenmerken vertonen als een bestaande groep klanten of gebruikers. Het doel van lookalike targeting is om nieuwe potentiële klanten te bereiken.
Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.
Er is geen one-size-fits-all in online marketing. Het hangt af van je doelgroep en doelstellingen. De meest effectieve kanalen zijn:
Door data te analyseren en kanalen slim te combineren, haal je het maximale uit je marketingbudget.
Nieuwsgierig welke marketingmix het beste bij jouw bedrijf past? Ontdek onze aanpak voor online marketingstrategieën!
De aandachtsspanne van Gen Z is kort, maar dat betekent niet dat ze oppervlakkig zijn. Je moet gewoon snel tot de kern komen. Grijp hun aandacht met creatieve visuele content, humor of een prikkelende vraag.
Belangrijk is dat je meteen laat zien wat de waarde is: wat heb je hen te bieden? Denk in memes, video’s, challenges, én maak het interactief. Want stilzitten doet Gen Z niet.
Meer weten over Gen Z? Check onze blog: Generatie Z met déze insteek zijn ze écht wel te bereiken.