ADVERTEREN OP FACEBOOK

Adverteren op Facebook… Is dat nog relevant anno 2022? Jazeker! Facebook blijft het medium met het meeste aantal actieve dagelijkse gebruikers. Daarmee behoudt het enorme kansen voor bedrijven om interessante doelgroepen te bereiken. En dat in groten getale. 

Met Facebook advertenties is jouw doelgroep tot in de puntjes te specificeren, zodat je heel gericht en effectief kunt adverteren. Daarbij heb je ook nog eens volledige controle over de boodschap en tone of voice. Alsof je je potentiële klanten rechtstreeks in de oren kan fluisteren, hoe ideaal is dat! 

DE VOORDELEN VAN ADVERTEREN OP FACEBOOK

Elk social media platform heeft zo zijn voordelen. Veel bedrijven maken de keuze om te adverteren op Facebook doordat dit voor veel mensen een zeer toegankelijk medium is én blijft. Facebook stijgt namelijk nog steeds boven alle andere social media platformen uit met het aantal gebruikers. Wereldwijd zijn er dagelijks maar liefst 1.9 miljard actieve gebruikers. Daarmee is Facebook een ideaal medium om een enorm bereik te realiseren. Gepaard met de mogelijkheden om je juist weer op een specifieke doelgroep te richten biedt Facebook zo het beste van beide werelden.

Nu ben je vast ook benieuwd welke doelgroep er actief is. Facebook heeft de laatste jaren een verschuiving doorgemaakt. Waar eerst de jongeren de scepter zwaaiden op dit platform, zijn het nu voornamelijk de oudere generaties die zich graag op het platform bevinden. Gemiddeld is de actieve gebruiker ouder dan 20 jaar en neemt het belang van Facebook ook toe naarmate jouw doelgroepleeftijd ook toeneemt. 

FACEBOOK EN DE KLANTREIS

Voordat je potentiële klanten ook daadwerkelijk overgaan tot interactie of aanschaf doorlopen ze eerst een hele klantreis. Bij THINK maken we gebruik van het SEE, THINK, DO, CARE model om dit nauwkeurig in kaart te brengen en hier optimaal op in te spelen. In dit model wordt de klantreis in vier delen gesplitst en in elke categorie heb je een andere aanpak nodig.

Op basis van de klantreis bepalen we precies hoe je Facebook in kunt zetten voor elke fase. Zo zorgen we voor passend advertentiemateriaal en doelgroepkeuzes om bijv. naamsbekendheid te genereren, of juist gerichte acties te communiceren aan degenen die jouw producten of diensten al overwegen. Hiermee haal je het onderste uit de kan wat betreft de mogelijkheden van Facebook, en pak je een maximaal rendement op je advertentie-inzet.

OPNIEUW ONDER DE AANDACHT MET RETARGETING OP FACEBOOK

Veel van je potentiële klanten zullen niet direct iets bij je aanschaffen, hoe overtuigend je website en social media kanalen ook zijn. Met retargeting bereik je mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw producten of diensten. Door ze opnieuw met gerichte advertenties te benaderen en aantrekkelijke inhoud voor te schotelen blijf je 'top of mind' en verleid je ze om alsnog terug te keren naar jouw website of platform. En natuurlijk tóch over te laten gaan tot aanschaf!

OOK ADVERTEREN OP FACEBOOK?

Wil je ook jouw bereik een flinke boost geven? Of juist heel gericht jouw doelgroep bereiken met de beste content? Bij THINK kijken we verder. Met een overkoepelende strategie en ijzersterke content zorgen we ervoor dat je je doelgroep exact op het juiste moment bereikt, mét de juiste boodschap.

Sparren over Facebook Adverteren?

Benieuwd naar de mogelijkheden van adverteren op Facebook en hoe wij je kunnen helpen aan een sky high performance? Neem contact met ons op of bel ons voor een ouderwets gesprek!



Veelgestelde vragen

Ja, geen probleem! Om zichtbaar te zijn in Google zet je zoekmachine marketing in: [SEO](/zoekmachine-optimalisatie-seo) en [SEA (Search Engine Advertising)](/zoekmachine-adverteren-sea). Met SEA kun je adverteren boven de zoekresultaten van Google. Dit is vaak binnen een paar dagen te realiseren. Je betaalt alleen als mensen doorgeklikt hebben op jouw advertentie. Of dit interessant is, hangt af van de kosten per klik en de prijs die jij zou willen betalen voor een verkoop of een nieuwe klant. Bel ons gerust eens op om te bespreken of dit interessant is voor jouw business!

Met SEO optimaliseer je een website om goed zichtbaar te zijn in de organische zoekresultaten. Hier heeft THINK veel ervaring in, en dat gaat ook zeker lukken. Alleen niet binnen een paar dagen.

Zeker! Laten we samen inventariseren wat er nodig is om goede resultaten te halen. Daarna verdelen we de werkzaamheden en maken we een strakke planning.

ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.

Zeker! Goede content heeft invloed op je SEO score. Echter naast content zijn er nog veel meer factoren die je SEO score beïnvloeden. Onze SEO specialisten adviseren je hier graag bij.

In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.

We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.