Marketing automation,
welk systeem past bij mij?

Marketing automation, <br />welk systeem past bij mij?

Haal meer uit het verkeer op je website! Zonder onnodig veel handmatige acties.
Websitebezoekers omzetten naar leads en sales, dat doe je met marketingautomation.

Ben je van plan om marketing activiteiten te automatiseren? Dan zie je al gauw door de bomen het bos niet meer. Tools en systemen zijn er volop, maar welke setup is voor jouw situatie de beste keuze?

Werk eerst de klantreis uit. Zo zet je marketing automation effectief in. Kijk ook naar je huidige sales- en marketingproces en onderzoek op welke punten je marketingacties kunt toevoegen en automatiseren.

Daarna is de keuze voor techniek pas aan de orde. Veel marketing automation tools zijn prijzig en complex. Think Online helpt je bij het in kaart brengen van de klantreis en buyer persona’s en bij het opstellen van een strategisch plan om marketing automation in te zetten.

Think Online is een online marketing bureau in Breda met veel ervaring met marketing automation. Naast kennis over wat er allemaal mee kan, weten we ook hoe je marketing automation effectief in kan zetten.

Onafhankelijk advies

THINK heeft ervoor gekozen om geen 'partner' te zijn van platforms als Hubspot. We kennen de meeste systemen wel goed maar hebben ervoor gekozen om onafhankelijk te blijven. Hierdoor kunnen we onafhankelijk advies en ondersteuning geven aan onze kanten.

MARKETING AUTOMATION PROCES

Marketing automation draait om het ‘automatisch nurturen’ van websitebezoekers om er uiteindelijk warme leads van te maken. Door hen tijdens verschillende fases van de klantreis, op het juiste moment en in het juiste kanaal, inspirerende content te laten zien en interactie met ze aan te gaan.

Wat vaak vergeten wordt is de toevoer van potentiële klanten. Think Online kan het hele proces van strategie naar campagnes, SEO, content en marketing automation tot aan sales qualified leads verzorgen.

Think Online is geen ‘reseller’ van marketing automation systemen. Als reseller moet je vaak sales targets halen. Wij kijken welke mogelijkheden het best passen bij de doelstelling van jouw bedrijf of organisatie. Ons team heeft ervaring met veel verschillende marketing automation systemen. Voorbeelden van veelgebruikte marketing tools worden hieronder uitgelegd.

HUBSPOT MARKETING EN SALES HUB

Je kunt kiezen voor een all-in-one suite als HubSpot. Heel handig, alles binnen één systeem, maximaal overzicht en veel controle. Het biedt een CRM (klantrelatie management), je kunt er sales funnels mee instellen en mails mee automatiseren, bloggen, landingspagina’s maken en profielen opbouwen. Daarnaast biedt het systeem veel mooie mogelijkheden om dashboards en rapportages te maken.

HubSpot is een van de meest gebruiksvriendelijke inbound marketing automation systemen op de markt.

MAUTIC, OPEN SOURCE MARKETING AUTOMATION

Mautic is lang niet zo uitgebreid als HubSpot Marketing Hub. Maar de meest voorkomende marketing automation technieken kunnen prima uit te voeten met Mautic.

Mautic kan op je eigen webhosting of server geïnstalleerd worden en gekoppeld worden met een CRM systeem.

WORDPRESS

WordPress is een van de meest gebruikte CMS’en (contentmanagement systemen) op de markt. Ongeveer 20% van alle websites is gemaakt met WordPress.

Er zijn veel plugins en modules verkrijgbaar om WordPress in te zetten voor content en inbound marketing. Ook de meeste marketing platformen hebben standaard WordPress koppelingen.

SALESFEED

SalesFeed is van oorsprong een tool waar je bedrijven mee kunt herkennen die je website bezoeken. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om profielen op te bouwen en teksten op je website aan te passen op basis van gedrag van de websitebezoeker of zijn of haar profiel.

MAILCHIMP

Een van de meest gebruikte mailsystemen is MailChimp. Je kunt er eenvoudig nieuwsbrieven mee opmaken en versturen.

Daarnaast heeft MailChimp ook mogelijkheden om mailings te automatiseren. Je kunt het vrij eenvoudig koppelen aan websites, CRM en andere marketingtools.

En nu?

Wil je weten wat marketing automation voor jouw bedrijf of website kan betekenen? Tijdens een vrijblijvende kennismaking laten we graag een aantal mogelijkheden zien.

*HubSpot, SalesFeed, Mautic, WordPress en MailChimp zijn merknamen die op geen enkele manier verbonden zijn met Think Online.

Ook interessant om te lezen

Veelgestelde vragen

Customer journey is zo’n term die je in iedere marketing opleiding of cursus rond de oren vliegt. Je hebt er dus vast wel eens over gehoord, maar weet je nog wat het inhoudt? En waarom het uitwerken van de customer journey erg nuttig kan zijn? Lees verder in de blog over de customer journey.

Jouw website goed laten presteren met SEO doe je niet zomaar. Google moet jouw website namelijk zien als relevant en functioneel. Maar hoe dan? Denk aan het schrijven van blogs gericht op SEO, de broncode van je website schoonhouden, zorgen voor goede hosting, snelle laadtijden, een uitstekende prestatie op mobiel, afbeeldingen voorzien van het juiste format en jouw website begrijpelijk maken voor een klant. Doe je dit goed? Dan zal Google jou een betere SEO ranking geven. Ook is online autoriteit belangrijk.

ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.

Veel marketingcampagnes zijn gericht op de Do fase (aankoopfase in de klantreis). In deze fase heb je veel kans omdat er een koopbehoefte is. Echter is er ook meer concurrentie. Daarom is het belangrijk om ook in de eerdere fasen van de klant reis als de See en Think fase (orientatie en overweging) aanwezig te zijn om alvast een band met de prospect op te bouwen. Leer er meer over in dit artikel over het See, Think, Do, Care model.

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization. In het Nederlands bekend als zoekmachine optimalisatie. Dit is een onderdeel van zoekmachinemarketing waarbij de activiteiten ervoor zorgen dat je website goed vindbaar is in zoekmachines als Google en Bing. De optimalisatie heeft betrekking op techniek, content en autoriteit.