Online groei voor Comhan door THINK in te zetten als marketing manager

Online groei voor Comhan door THINK in te zetten als marketing manager

73% meer bezoeken en 360% meer conversies, hoe doe je dat?

Je hebt als bedrijf geen marketeers in huis maar wil wel aan de slag met (online) marketing. Om hier nu meteen een hele marketingafdeling voor in te richten is lang niet voor iedereen haalbaar. Maar wat als je (online) marketing wel op de beste manier wil aanpakken en hier op strategisch niveau over wil sparren? Dat is waarom Comhan THINK inzet als marketing manager op afstand. En met succes!

Comhan Holland B.V. is een producerende groothandel van aluminium platen, profielen en slimme aluminium systemen. De producten van Comhan worden voornamelijk gebruikt in de bouw, industrie en visuele communicatie. Comhan heeft een grote voorraad en met bijna 70 jaar ervaring is er ontzettend veel expertise in huis.

De uitdaging?

Met het toenemende belang van online kanalen groeide binnen Comhan de behoefte om met online marketing aan de slag te gaan. De aluminium groothandel wilde zich graag onderscheidend positioneren in de verschillende segmenten die worden bediend. Omdat het bedrijf geen marketingafdeling in huis had, was dit lastig om te realiseren. THINK is als de marketingmanager van Comhan aan het werk gegaan om hierbij te helpen.

Hoe dan?

In eerste instantie was het essentieel om Comhan als bedrijf beter te leren kennen. Dit deden we door gesprekken te voeren met medewerkers van verschillende afdelingen op de werkvloer van Comhan. Samen met deskresearch en concurrentieanalyses vormde dit de basis voor een onderscheidende positionering en een marketingstrategie.

Nadat de richting was bepaald werd THINK ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van de strategie. Daarbij horen natuurlijk zaken als het instellen van campagnes of het schrijven van teksten. Maar omdat we bij Comhan de rol van marketing manager op ons namen konden we net een stapje verder gaan. THINK hielp Comhan bijvoorbeeld bij het werven van een eigen marketing- & communicatiemedewerker. Samen kunnen we de geformuleerde strategie nog sneller en effectiever ten uitvoeren brengen.
We gaven medewerkers van Comhan trainingen op het gebied van Google Analytics en SEO. Daarnaast werden wij het aanspreekpunt voor alle vragen rondom online marketing en helpen wij bij het aansturen van derde partijen, zoals webbouwers. Hierdoor is een heel fijne samenwerking ontstaan tussen Comhan en THINK waarin iedereen snel kan schakelen.

De resultaten?

Het belangrijkste resultaat voor Comhan is dat ze een marketingstrategie op niveau hebben gekregen die daarna ook nog eens goed wordt uitgevoerd. Over het algemeen zien we namelijk dat het daar wel eens kan blijven liggen. Daarnaast heeft Comhan het voordeel dat ze gebruik kunnen maken van de kennis van een heel marketingteam, zonder dat ze hier zelf een hele afdeling voor in moeten richten. Als laatste zorgden de gesprekken die we met de medewerkers hebben gehad voor draagvlak binnen de organisatie voor online marketing.

73% meer bezoeken en 360% meer conversies

Naast de resultaten die onze aanpak voor Comhan als bedrijf heeft, kunnen we ook nog wat leuke cijfers delen over de online resultaten. Een van de doelstellingen was namelijk het verbeteren van de naamsbekendheid van Comhan. Door via andere kanalen nieuwe doelgroepen aan te spreken is het websiteverkeer met 73% gestegen in vergelijking tot het jaar ervoor.
Daarnaast wilden we bezoekers meer tot actie laten komen op de website. Door de funnel op de website te optimaliseren is het aantal ingevulde formulieren afgelopen jaar met 360% gestegen in vergelijking met het jaar ervoor.

SAMENWERKEN AAN ONLINE MARKETING?

Online marketing is dus veel meer dan alleen wat online campagnes inzetten. Door op deze manier langdurig samen aan online marketing te werken kom je pas écht tot goede resultaten. Heb je ook behoefte aan een partij die niet alleen uitvoert maar ook meedenkt op strategisch niveau? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Laten we afspreken!

Ook interessant om te lezen

Veelgestelde vragen

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Het is een proces waarbij de inhoud en techniek van een website worden geoptimaliseerd om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Lees verder om meer te lezen over wat SEO precies is.

Waarom is SEO belangrijk?

SEO is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat je website beter vindbaar is voor potentiële klanten. Door hoger te scoren in de zoekresultaten, krijg je meer verkeer naar je website en kun je meer leads en conversies genereren. Bovendien is SEO een duurzame strategie die op de lange termijn kan bijdragen aan de groei en het succes van je bedrijf.

Hoe werkt SEO?

SEO werkt door de inhoud en techniek van een website te optimaliseren op basis van de rankingfactoren van zoekmachines. Dit omvat onder andere het gebruik van relevante zoekwoorden, het optimaliseren van de metadata en het creëren van kwalitatieve backlinks naar de website.

Hoe lang duurt het voordat SEO-resultaten zichtbaar zijn?

Het kan enige tijd duren voordat SEO-resultaten zichtbaar zijn, afhankelijk van de concurrentie in de markt en de huidige status van de website. Over het algemeen kan het enkele maanden tot een jaar duren voordat significante resultaten worden behaald.

Moet ik een professional inhuren voor SEO?

Hoewel het mogelijk is om SEO zelf te doen, kan het inhuren van een professionele SEO-expert voordelen bieden. Een professional heeft de expertise en ervaring om de meest effectieve SEO-strategieën te ontwikkelen en uit te voeren, en kan je helpen om betere resultaten te behalen in minder tijd.

Is SEO hetzelfde als betaalde zoekadvertenties (SEA)?

Nee, SEO is niet hetzelfde als SEA. SEA verwijst naar betaalde zoekadvertenties die worden weergegeven boven de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoewel beide strategieën gericht zijn op het vergroten van de zichtbaarheid van een website in de zoekresultaten, verschillen ze in de manier waarop ze worden uitgevoerd en gefinancierd.

In principe niet. Wij zien SEO en Google Ads als marketing kanalen. Bij THINK werken we vanuit een doelstelling (bijvoorbeeld 10 nieuwe klanten per maand) en een tactiek (zo effectief mogelijk kwalitatieve doelgroepen bereiken, bewerken en overhalen) om die doelstelling te realiseren. Daar worden de best passende marketing kanalen voor ingezet. De kans is groot dat hier SEO en Google Ads bijzitten, maar het is afhankeljk van je doelstelling, het budget en de marktsituatie op welk moment en op welke manier deze kanalen worden ingezet.

We gaan graag met je om tafel zitten om te horen wat jouw doelstellingen zijn en zoeken dan samen naar de best passende mix om jouw doelstelling online te ondersteunen en realiseren.

Veel bedrijven vragen zich af of ze zelf een marketeer aan moeten nemen of online marketing uitbesteden. Beide situaties hebben voor- en nadelen.

Voordelen van online marketing uitbesteden aan THINK: Een breed team van online marketing specialisten die samen meer ervaring en kennis hebben dan een 'generalist'. Routine van onze online marketeers, effectieve werkprocessen en toegang tot slimme software tools geven vaak sneller resultaat dan een inhouse marketeer die deze omstandigheden niet heeft. Een inhouse marketeer zit dichter op de dagelijkse gang van zaken en kan zich focussen op een segment. De ideale situatie is in veel gevallen de combinatie. En THINK kan ook een hybride variant aanbieden. Sparren over online marketing kansen?

Om er achter te komen welke online marketing specialist in Breda het beste bij je past kijk je naar je bedrijfsgrote en je doelstellingen.


Kijk eerst zelf eens in Google, welke online marketing specialisten ui Breda zijn zelf goed zichtbaar in Google? Kijk vervolgens op de blog van de specialist en vraag je af of de onderwerpen aansluiten bij wat de stijl en kwaliteit die jij zoekt! Kijk ook naar de teksten, zijn deze goed geschreven of staan ze (te) vol met zoekwoorden? Kijk goed naar de uitstraling en klanten, is dat wat bij jouw past?


Er zijn verschillende soorten onlne marketing specialisten in Breda. Freelance online marketeers (vaak hoog niveau van 1 marketing discipline), Kleine bureau's en grote bureau's. Bij online marketing bureau's kan je een onderscheid maken tussen verkoopgedreven en marketinggedreven. De verkoopgedreven bureau's werken vaak met pakketten en hebben veel accountmanagers in dienst die je bellen dat je niet goed vindbaar bent. Ze adverteren soms zelf wel in Google maar zijn in de organische (niet betaalde) zoekresultaten vaak niet vindbaar.


Marketinggedreven online marketing bureau's leveren meestal maatwerk, hebben een goed verhaal op de overons pagina, vertellen over hun visie in plaats van pakketten en in de teamsamenstelling zie je meer inhoudelijke medewerkers dan verkopers.


Bij THINK hebben we geen verkopers, alleen specialisten. Wij leveren maatwerk en hebben specialisten op het gebied van marketing strategie, SEO (zoekmachine optimalisatie, SEA (Google Ads), social media marketing, Analytics, en conversie optimalisatie.

ROI staat voor Return Of Investment, ofwel als ik 1 euro investeer, hoeveel euro levert investeren in online marketing mij dan op?
Een logische vraag waar we niet direct antwoord op kunnen geven omdat dit per bedrijf, sector, periode en ook regio kan verschillen. Daarnaast is ook de aansluiting van jouw product of dienst op de markt een belangrijke factor.